[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ανοικτή η «πληγή» των κρατικών ενισχύσεων - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ανοικτή η «πληγή» των κρατικών ενισχύσεων (/showthread.php?tid=11443) |
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ανοικτή η «πληγή» των κρατικών ενισχύσεων - AlexNik - 12-04-2014 της Μάρως Τσαντήλα Την ώρα που αναμένεται να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΕ κρατά, πάντα, ανοικτό το θέμα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων. Ζήτημα δεσπόζουσας θέσης των ΕΛΤΑ στην ταχυδρομική αγορά. «Αγκάθι» για τον εξελισσόμενο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί το γεγονός ότι για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραμένει ανοικτό το θέμα των κρατικών ενισχύσεων της εταιρείας τη διετία 2007 – 2009, ενώ την ίδια ώρα εγείρεται ζήτημα δεσπόζουσας θέσης στην αγορά και για τα ΕΛΤΑ. Τις συγκεκριμένες υποθέσεις έθεσε και ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν και Επίτροπος αρμόδιος για θέματα Ανταγωνισμού Χ. Αλμούνια, ο οποίος σημείωσε ότι στο φάκελο των ανοικτών θεμάτων βρίσκονται, μεταξύ άλλων επίσης «καυτών» υποθέσεων, το ζήτημα της κεφαλαιακής ενίσχυσης ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η θέση των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην εν λόγω αγορά. Η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά ποσό 714 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία είναι οι υποχρεώσεις της εταιρείας για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου τέλη χρήσης δικτύου, ενοικίαση συρμών, μεταφορά περιουσιακών στοιχείων κ.α. για το διάστημα 2007 εως το 2009. Ή πουλιέται ή πληρώνει Να σημειωθεί ότι η Επιτροπή άρχισε την έρευνά της για ποσό 1,2 δισ. ευρώ διερευνώντας το κατά πόσο αποτελούσαν παράνομες κρατικές ενισχύσεις από το δημόσιο προς την εταιρεία. Τελικά μετά από «παζάρι» μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και της ΕΕ το ποσό για το οποίο γίνεται έρευνα μειώθηκε στα 714 εκατομμύρια, ωστόσο η υπόθεση παραμένει ανοικτή. Μάλιστα μόλις τον προηγούμενο μήνα σε επαφή που είχε η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με τον διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τονίστηκε ότι σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η πώληση της εταιρείας, τότε το δημόσιο υποχρεώνεται να αναζητήσει τα ποσά αυτά, κάτι που μπορεί να οδηγήσει την εταιρεία σε λουκέτο, αφού, βέβαια, δεν υπάρχει πρακτικά η δυνατότητα για την επιστροφή τόσο μεγάλων ποσών. Ερωτηματικό παραμένει, την ίδια στιγμή, κατά πόσον το θέμα αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της εταιρείας. Τον Ιούλιο του 2013 με επιστολή της, η Κομισιόν είχε δώσει το «πράσινο φως» για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας. Όμως πρόσφατα με δηλώσεις του ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) Βλαντίμιρ Γιακούνιν εξέφρασε προβληματισμό, σημειώνοντας ότι δεν είναι σαφής και ξεκάθαρη η εικόνα για το ποια θα είναι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι καθώς επίσης η γαλλική SNCF και η Ρουμανική GFR αποτελούν τους διεκδικητές της εταιρείας και αναμένεται ότι θα κληθούν σύντομα να δώσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. ΕΛΤΑ Εν τω μεταξύ στην περίπτωση των ΕΛΤΑ η διαδικασία αποκρατικοποίησης δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, ωστόσο ο κ. Αλμούνια φρόντισε και στην περίπτωση αυτή να ταράξει τα νερά, κάνοντας λόγο για δεσπόζουσα θέση της εταιρείας στην αγορά. Σαφώς τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά, το ερώτημα είναι αν γίνεται κατάχρηση της θέσης αυτής, σημείωναν χθες γνώστες της ταχυδρομικής αγοράς, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τέτοιο θέμα δεν τίθεται. Να σημειωθεί ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν οριστεί ως πάροχος της καθολικής υπηρεσίας έως το 2028 και στο πλαίσιο αυτό, για την κάλυψη του κόστους αυτής της υπηρεσίας, επιδοτούνται από τον προϋπολογισμό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η διαδικασία αυτή είναι απολύτως συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα με την περίπτωση των ελληνικών ταχυδρομείων, τόνιζαν γνώστες της αγοράς. |