Forum
[Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά (/showthread.php?tid=11122)



[Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά - Nikolas A. - 14-01-2014

Δημιουργεί δύο βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με πάνω από 2.800 νέες θέσεις εργασίας - Θα μεταφέρει 3 εκατομμύρια επιβάτες – Προσφέρει εισιτήρια για προορισμούς εσωτερικού από 12 ευρώ - Αρχή με δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Πάφο, Λονδίνο, Μιλάνο, Πίζα και Βαρσοβία

Ολική ανατροπή στην ελληνική αγορά των αερομεταφορών προκαλούν οι σημερινές ανακοινώσεις την μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας της Ευρώπης, της εταιρείας που σήμερα διακινεί 80 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με την δημιουργία δύο βάσεων στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και την δραστηριοποίηση της στα δρομολόγια εσωτερικού.

Η επιθετική αυτή κίνηση της εταιρίας χαμηλού κόστους έχει ως στόχο την κυριαρχία της στην αναπτυσσόμενη ελληνική αγορά αερομεταφορών, αλλά και στην εκμετάλλευση του συγκριτικού της πλεονεκτήματος, να προσφέρει στους καταναλωτές εισιτήρια πολύ φθηνότερα από τους ανταγωνιστές της.

Οι σημερινές ανακοινώσεις του εμπορικού διευθυντή της εταιρίας κ. David O’Brien αφορούν την δημιουργία μιας νέας βάσης στην Αθήνα όπου θα σταθμεύουν μόνιμα δύο αεροσκάφη της Ryanair που θα πραγματοποιούν 154 πτήσεις προς έξι προορισμούς σε καθημερινή βάση προς Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. O’Brien στόχος της εταιρείας είναι να μεταφέρει σε ετήσια βάση πάνω από 1,2 εκατ. επιβάτες ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η νέα βάση στην Αθήνα θα προσφέρει στον κλάδο των αερομεταφορών και τουρισμού πάνω απο 1.200 νέες θέσεις εργασίας.

Ειδικότερα η Ryanair ανακοίνωσε πως με αφορμή τη νέα βάση στην Αθήνα θα προσφέρει θέσεις σε έκπτωση με τιμές απο 12 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο. Οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20 Ιανουαρίου. Οι έξι νέοι προορισμοί θα ισχύσουν απο τον Απρίλιο ενώ οι κρατήσεις ξεκινούν απο αύριο στην www.ryanair.com.

Παράλληλα η Ryanair εξήγγειλε και την δημιουργία νέας βάσης στην Θεσσαλονίκη όπου θα σταθμεύει μόνιμα ένα ακόμη αεροσκάφος. Από την Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση. Σκοπός της εταιρείας είναι να μεταφέρονται από και προς το αεροδρόμιο Μακεδονία πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση ενώ στην πόλη αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 1.600 νέες θέσεις εργασίας.

Ομοίως και για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης η Ryanair γιόρταζει τη νέα βάση στη συμπρωτεύουσα με την έκδοση θέσεων σε έκπτωση, με τιμες που ξεκινούν απο 12 ευρώ για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο, οι οποίες θέσεις θα είναι διαθέσιμες εως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου.

Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα δεν παρέλειψε να επιτεθεί στον όμιλο Aegen-Olympic λέγοντας ότι με την κίνηση της αυτή η Ryanair προσφέρει μια εναλλακτική στους Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες απέναντι στις υψηλές τιμές των εισιτηρίων που προσφέρουν οι δύο ελληνικές εταιρίες.

Στελέχη απο τον χώρο του τουρισμού εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή της Ryanair θα “απογειώσει” την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ως προορισμούς city-breaks κάτι που θα έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις τόσο στις πληρότητες των ξενοδοχείων, όσο και στην εμπορική κίνηση των δύο πόλεων.


RE: [Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά - panos81 - 15-01-2014

Το θέμα είναι ότι δεν θα έχουμε 1.200 περισσότερους εργαζόμενους στην Αθήνα, καθώς εάν "πιάσει" η Ryanair θα αναγκαστεί η Aegean/Olympic Air να προβεί σε περικοπές ήτοι απολύσεις.

Αν η Ryanair όντως προσφέρει 10 πτήσεις την ημέρα Αθήνα-Θεσσαλονίκη τότε μπορεί η Aegean να αναγκαστεί ακόμα και να διακόψει εντελώς αυτό το δρομολόγιο.


[Zougla.gr] Ο "τρελός" της Ryanair - Nikolas A. - 15-01-2014

Ο 55χρονος, Michael Kevin O'Leary, είναι ο άνθρωπος που «απογείωσε» τη Ryanair, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, σε επιβατική κίνηση.

Η απόφαση της εταιρείας να δημιουργήσει βάση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ενταγμένη στη «φιλοσοφία» χαμηλού κόστους που ο O’leary καθιέρωσε στην εταιρεία.

Η καριέρα του Ιρλανδού επιχειρηματία ξεκίνησε ουσιαστικά στους κόλπους της Ryanair, όπου το διάστημα 1991-1994 ήταν αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος. Τέλη του 1994, θα αναλάβει τα ηνία της αεροπορικής, εγκαινιάζοντας τη στρατηγική των φθηνών εισιτηρίων, δηλώνοντας, την εποχή εκείνη, ότι «οι άλλοι αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν την τιμή των εισιτηρίων. Εμείς αναρωτιόμαστε πώς καταργήσουμε τα εισιτήρια».

Βέβαια, το «μυστικό» του O’leary βρισκόταν στις χρεώσεις που είχαν επιβληθεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή και αργότερα. Έτσι, ο Ιρλανδός επιχειρηματίας εγκαινίασε μία εποχή φθηνών ταξιδιών, η τιμή των οποίων γινόταν τσουχτερή, εάν ο επιβάτης έκανε ψώνια στο αεροπλάνο, ήθελε αριθμημένη θέση ή ενοικίαζε αυτοκίνητο από συγγενική της Ryanair εταιρία.

Εκκεντρικός…

Ο O’leary θεωρείται ως ένας εκκεντρικός επιχειρηματίας που δεν διστάζει να απειλήσει –όχι μόνο με αγωγές-όσους είναι εναντίον του. Στην ιστορία θα μείνει το «πρεσάρισμα» που είχε δεχτεί από τον O’leary δημοσιογράφος που ερευνούσε τα αίτια ενός ατυχήματος με αεροσκάφος της Ryanair. Μάλιστα, ο 55 χρονος Ιρλανδός έχει κάτι που...παραμέμπει στον Μιχάλη Λιάπη, καθώς το 2004 είχε τοποθετήσει στο αυτοκίνητό του, μία Mercedes S-Class πινακίδες ταξί!

Και αυτό για να μπορεί να κυκλοφορεί στις λεωφορειολωρίδες του Δουβλίνου, ώστε να κινείται πιο γρήγορα.

Μία από τις πιο εκκεντρικές ιδέες, που δεν έγινε πράξη, ήταν η χρέωση για τη χρήση τουαλέτας, αλλά και ειδικής χρέωσης για τους πιο ευτραφείς...επιβάτες.

Λίγο οι περίεργες ιδέες λίγο οι απότομοι τρόποι, δημιούργησαν προβληματισμό στους μετόχους της Ryanair, οι οποίοι ζήτησαν από τον Ιρλανδό κροίσο να περιορίσει τις δημόσιες τοποθετήσεις καθώς δημιουργούσαν πρόβλημα στην εικόνα της εταιρείας.

Eπενδύει στην Ελλάδα

Ωστόσο, η εκκεντρικότητα του O’leary, όπως και η «χαμηλού κόστους» νοοτροπία έχει «εμποτίσει» τη Ryanair. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δύο τελευταίες συνεντεύξεις Τύπου, που διοργάνωσε η εταιρία στην Αθήνα, δεν υπήρχε ούτε...νερό για τους δημοσιογράφους.

Οι εχθροί της Ryanair υποστηρίζουν ότι η εταιρεία κανιβαλίζει τις αγορές, όπου δραστηριοποίεται και ότι δεν επενδύει σε ανάπτυξη και βιωσιμότητα. Αναφέρουν ακόμη ότι η δημιουργία βάσης στην Αθήνα, θα «κανιβαλίσει» την κίνηση με άμεση ζημιά για τους υπάρχοντες παίκτες που έχουν επενδύσει στη διαρκή παρουσία τους.

Πάντως, η Ryanair ετοιμάζεται από τον Απρίλιο να πετάξει προς έξι προορισμούς (Ρόδο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Λονδίνο, Πάφο και Μιλάνο) από την Αθήνα, υποστηρίζοντας ότι θα φέρει 1,2 εκατ. επιβάτες, σε ετήσια βάση, στην ελληνική πρωτεύουσα.

Το business plan

Η Ryanair, στο πλαίσιο της επένδυσης ύψους 280 εκατομμυρίων δολαρίων στην Ελλάδα, θα ανοίξει την 3η ελληνική βάση στην Αθήνα τον Απρίλιο, με 2 αεροπλάνα και 6 νέους προορισμούς προς: Χανιά, Λονδίνο (Στάνστεντ), Μιλάνο (Μπέργκαμο), Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη, η οποία θα εξυπηρετεί 1,2 εκ. επιβάτες ετησίως και αναμένεται σύμφωνα με την εταιρεία, να δημιουργήσει 1200 νέες θέσεις εργασίας με πάνω από 150 πτήσεις εβδομαδιαίως.

Η νέα βάση της Ryanair στην Αθήνα θα εξυπηρετεί:

•6 νέους προορισμούς προς Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη
•2 αεροπλάνα με βάση την Αθήνα
•Πάνω από 1.2εκ. επιβάτες ετησίως στην Αθήνα

Στο πλαίσιο αυτό η Ryanair προσφέρει θέσεις σε έκπτωση, με τιμές από 12 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο. Οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20 Ιανουαρίου. Οι 6 νέοι προορισμοί θα ισχύσουν από τον Απρίλιο.

Η Ryanair θα επεκταθεί στην Θεσσαλονίκη ως ακολούθως:

1 αεροπλάνο με βάση τη Θεσσαλονίκη
3 νέες διαδρομές: Αθήνα, Πίζα και Βαρσοβία (16 στο σύνολο)
212 πτήσεις ανά εβδομάδα

Η Ryanair γιορτάζει τη νέα βάση στη Θεσσαλονίκη με την έκδοση 100.000 θέσεων σε έκπτωση, με τιμές που ξεκινούν από 12 ευρώ για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο, οι οποίες θέσεις θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης (16 Ιανουαρίου).

Οι νέοι προορισμοί της Ryanair θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και θα είναι διαθέσιμοι στην ιστοσελίδα www.ryanair.com από αύριο.






RE: [Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά - panos81 - 15-01-2014

Μόνο που ο τίτλος του topic δεν είναι σωστός.

Η Ryanair βρίσκεται στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ αγορά εδώ και χρόνια. Την Αθήνα εξυπηρετεί για πρώτη φορά.

Ήδη έχει βάση στα Χανιά (αεροπλάνο που σταθμεύει μόνιμα εκεί, ντόπια πληρώματα) και επίσης έντονη παρουσία στην Θεσσαλονίκη και την Ρόδο, εξυπηρετεί επίσης την Κω, την Κεφαλλονιά, την Κέρκυρα, την Ζάκυνθο, την Καλαμάτα, την Πάτρα και τον Βόλο.

Τώρα ανοίγει νέα βάση στην Αθήνα και αναβαθμίζει σε βάση και την Θεσσαλονίκη.

Η επιλογή της Αθήνας είναι έκπληξη, καθώς από μία εταιρεία που χρεώνει extra σχεδόν τα πάντα και αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι τα μεγάλα αεροδρόμια, πώς επέλεξε να ανοίξει βάση στο ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης; Τι deal θα έχει παίξει άραγε;


[Metaforespress.gr] Ryanair - Ελλάδα - Aegean - Nikolas A. - 20-01-2014

Αλά ιταλικά το σχέδιο άλωσης της Eλλάδας από Ryanair. Τo crash test με Aegean.

Και εγένετο ανταγωνισμός. Δυο χρόνια φλέρταρε με την ιδέα καθόδου στην Aθήνα η Ryanair. Η ιρλανδική εταιρεία το πήρε απόφαση και εμφανίζεται διατεθειμένη να σπάσει το μονοπώλιο της Aegean στην αγορά εσωτερικού και να μετατρέψει την Ελλάδα σε... Ιταλία.

Του Φώτη Φωτεινού

Έτσι ξεκίνησε και στην γειτονική χώρα, δειλά – δειλά. Για παράδειγμα, το 2003, δραστηριοποιήθηκε στο Μπέργκαμο, με δυο αεροσκάφη. Σήμερα, η εν λόγω ιταλική πόλη αποτελεί την 3η μεγαλύτερη βάση της Ryanair, με στόλο 15 -16 αεροσκαφών. Η διείσδυση της ιρλανδικής εταιρείας είναι τόσο μεγάλη, με αποτέλεσμα να διακινεί, στους ευρωπαϊκούς προορισμούς, περισσότερους επιβάτες από την Alitalia!

Ο μεγάλος αντίπαλος στην Ελλάδα είναι η Aegean Airlines. H αμιγώς ελληνική εταιρεία, με μεγαλομέτοχο την οικογένεια Βασιλάκη, περίμενε ότι κάποια στιγμή η Ryanair ή η easyJet θα έμπαιναν στην αγορά. Άλλωστε, κάτι τέτοιο είχε αφήσει να εννοηθεί και ο αντιπρόεδρος της Aegean, Eυτύχης Βασιλάκης στην συνέντευξη τύπου για την εξαγορά της Olympic.

Αυτή τη φορά, η Aegean έχει να ανταγωνιστεί μια εταιρεία πολύ μεγαλύτερου μεγέθους από εκείνη κι όχι μια εταιρεία, τύπου Cyprus Airways που έφυγε κακήν – κακώς από την εγχώρια αγορά, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Από την άλλη πλευρά, η Aegean είναι μια full service αεροπορική εταιρεία και “ισχυρότερη από ποτέ” (έχει θυγατρική την Olympic, παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και κερδοφορία).

Ωστόσο, το μείζον και αυτό που ενδιαφέρει το ευρύ κοινό είναι η μείωση των εισιτηρίων. Ήδη, η Ryanair εξήγγειλε εισιτήρια με 12 ευρώ, ενώ το τελευταίο διάστημα και η Aegean Airlines έχει εντατικοποιήσει τις προσφορές της.

“Είναι δεδομένο ότι θα πέσουν τα εισιτήρια. Όπου μπαίνει η Ryanair, τα εισιτήρια μειώνονται. Το ερώτημα είναι, εάν θα αυξηθεί η αεροπορική ζήτηση, δηλαδή εάν οι Ιρλανδοί “γεννήσουν” νέους επιβάτες”, επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς.


RE: [Πρώτο Θέμα] Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά - panos81 - 21-01-2014

Η Ryanair είναι πρωταθλήτρια στις "κρυφές" χρεώσεις, χειρότερα και από την easyJet. Μπορεί να φτάσει κάποιος στο σημείο να πληρώνει περισσότερα με την Ryanair παρά με την Aegean. Όσο για την ποιότητα των υπηρεσιών, δεν το συζητάμε. Αν η Ryanair μπορούσε να μην έχουν καθίσματα τα αεροπλάνα της, θα το έκανε. Αν μπορούσε να μην είχε αεροσυνοδούς, θα το έκανε. Αν μπορούσε να μην έχει σωσίβια, θα το έκανε. Όταν όμως έχεις μια χώρα που κάποιος θα ταξιδέψει μόνο αν υπάρχει απόλυτη ανάγκη, λόγω της οικονομικής κρίσης, θα πάει με όποια εταιρεία έχει το φθηνότερο εισιτήριο, ακόμα κι αν χρειαστεί να ταξιδέψει δεμένος στο φτερό ή κρεμασμένος από το αεροπλάνο με σχοινί.

Όσον αφορά την Aegean/Olympic, η σταθερή ανάπτυξη μάλλον ήρθε η ώρα να αποκοπεί. Όταν ισχυρές εταιρείες όπως οι British Airways, Lufthana, Air France κ.τ.λ. έχουν βρει τον μπελά τους από την Ryanair, δεν νομίζω ότι μπορεί να ελπίζει σε κάτι η Aegean.