[Ημερησία] Υπογραφή σύμβασης για τη γραμμή Τιθορέας - Δομοκού - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124) +--- Thread: [Ημερησία] Υπογραφή σύμβασης για τη γραμμή Τιθορέας - Δομοκού (/showthread.php?tid=10976) |
[Ημερησία] Υπογραφή σύμβασης για τη γραμμή Τιθορέας - Δομοκού - AlexNik - 19-12-2013 Στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ανάδοχος για την κατασκευή του έργου είναι η Κοινοπραξία «Κ / Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – J &P – ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 374,24 εκατ. ευρώ. Με την υπογραφή της σύμβασης κλείνει η «τρύπα» στο σιδηροδρομικό δίκτυο (Τιθορέα – Δομοκός) στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Με την ολοκλήρωση του έργου θα επιτευχθεί αισθητή μείωση του χρόνου διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα διανύεται πλέον σε 3,5 ώρες. Παράλληλα θα δοθεί η δυνατότητα ανάπτυξης των εμπορευματικών συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου με τους κύριους λιμένες και την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων για την χώρα μας αναδεικνύοντας την σε διεθνή κόμβο διακίνησης της Ανατολικής Μεσογείου. «Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου αποκτάει η χώρα μας ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο υψηλών προδιαγραφών και υψηλών ταχυτήτων σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) τμήμα του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ.Για να φθάσει η ΕΡΓΟΣΕ στη συμβασιοποίηση αυτού του μεγάλου έργου χρειάστηκε να ξεπεραστούν πλήθος δυσκολιών και να επιλυθούν διαχειριστικά προβλήματα προκειμένου το έργο να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί ομαλά» τονίζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Το εν λόγω έργο αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας) και υλοποιείται στο Νομό Φθιώτιδας μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ, έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής Σιδηροδρομικής Γραμμής. Στο πρώτο τμήμα μεταξύ Σ.Σ. Τιθορέας και Σ.Σ. Λιανοκλαδίου περιλαμβάνεται η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ, ενώ το δεύτερο, μεταξύ Σ.Σ. Λιανοκλαδίου και Σ.Σ. Δομοκού, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. Στο αντικείμενο της εργολαβίας εντάσσονται οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, της επιδομής (σκυρογραμμής και σταθερής επιδομής όπου προβλέπεται), σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και οι εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων Σιδηροδρομικών Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. περιόδου 2007-2013. Η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να γίνει σε 24 μήνες για το πρώτο τμήμα (Τιθορέα – Λιανοκλάδι), ενώ το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμο σε 32 μήνες. Ο νέος ηλεκτροκινούμενος Άξονας Υψηλών Ταχυτήτων ΠΑΘΕΠ θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας, αυξάνοντας την μεταφορική ικανότητα του δικτύου και θα είναι εφοδιασμένος με τα αναγκαία συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών εξασφαλίζοντας πλήρως την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών. Μαρία Μόσχου |