Forum
[Ζούγκλα] ΟΑΣΘ: Αυξήσεις εισιτηρίων αντί μειώσεις δαπανών - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=88)
+--- Thread: [Ζούγκλα] ΟΑΣΘ: Αυξήσεις εισιτηρίων αντί μειώσεις δαπανών (/showthread.php?tid=10914)



[Ζούγκλα] ΟΑΣΘ: Αυξήσεις εισιτηρίων αντί μειώσεις δαπανών - meganium - 08-12-2013

Στα ίδια επίπεδα με την προ κρίσης εποχή διατηρούνται τα κέρδη των μετόχων του ΟΑΣΘ και οι μισθοί των εργαζομένων, παρά τις συστάσεις του Υπουργείου Υποδομών για μείωση των λειτουργικών δαπανών του οργανισμού.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Μακεδονία», την ίδια ώρα η κρατική επιχορήγηση μειώνεται στο ένα τρίτο, με αποτέλεσμα να πρέπει να διπλασιαστεί το εισιτήριο, να επιβαρυνθούν οι επιβάτες, για να μείνει ο Οργανισμός οικονομικά ανέπαφος από τις περικοπές.

Ο ΟΑΣΘ, αν και νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, επιχορηγείται από το κράτος για να διατηρεί χαμηλές τις τιμές των εισιτηρίων, χωρίς να υπόκεινται ζημία οι 424 μετοχές του και οι 1.900 μικρομέτοχοι αυτοκινητιστές, που έχουν συνολικά ετήσια κέρδη περί τα 16 εκατ. ευρώ.

Οι ονομαστικοί μισθοί των 2.690 υπαλλήλων παραμένουν περίπου στα επίπεδα του 2009 με μικρές μειώσεις που επήλθαν λόγω αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών και των φόρων. Το κόστος της μισθοδοσίας υπολογίζεται στα 7,9 εκατ. ευρώ. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΘ υπολογίζεται περί τα 190 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδά του δεν ξεπερνούν τα 60 εκατ. Τη διαφορά εσόδων - εξόδων (περί τα 130 εκατ. ευρώ) καλείται να καταβάλει το Δημόσιο ως αντισταθμιστική οφειλή, προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλή η τιμή του εισιτηρίου.

Για το 2014 το Δημόσιο προτίθεται να διαθέσει 48 εκατ. ευρώ ως αντισταθμιστική οφειλή προς τον ΟΑΣΘ, δηλαδή ποσό κατά πολύ μικρότερο σε σχέση με αυτό που διέθετε προηγούμενα χρόνια, που ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ. Έτσι, ο ΟΑΣΘ, με βάση τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης συνέταξε προϋπολογισμό για το νέο έτος, που προβλέπει τιμή απλού εισιτηρίου 1,60 ευρώ, δηλαδή διπλάσια από τη σημερινή (0,80 ευρώ).

Η διοίκηση του οργανισμού κατέθεσε και μια δεύτερη πρόταση, που περιλαμβάνει μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 13,3 εκατ. ευρώ, με κατάργηση νυχτερινών δρομολογίων σε όλες τις γραμμές, πλην από την 9 και 78, και μείωση των δρομολογίων του Σαββατοκύριακου. Σ’ αυτήν την πρόταση προβλέπεται εισιτήριο 1,12 ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 40% σε σχέση με το σημερινό κόστος εισιτηρίου. Σημειώνεται ότι και στις δύο προτάσεις δεν προβλέπεται μισό εισιτήριο για μαθητές, φοιτητές, ηλικιωμένους και ΑμεΑ.