Forum
[Τα Νέα] Αυξήσεις στα διόδια θα φέρουν τα έργα στις Ε.Ο. - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Οδικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Thread: [Τα Νέα] Αυξήσεις στα διόδια θα φέρουν τα έργα στις Ε.Ο. (/showthread.php?tid=10861)



[Τα Νέα] Αυξήσεις στα διόδια θα φέρουν τα έργα στις Ε.Ο. - Nikolas A. - 30-11-2013

Με αυξήσεις διοδίων, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν και το 60% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, αρχίζουν οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους. Ετσι, το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, από 24,15 ευρώ σήμερα, θα φθάσει τα 30,40 ευρώ, με την ένραξη των έργων.
Οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις κατατέθηκαν χθες στη Βουλή. Ο στόχος είναι οι εργασίες στα εργοτάξια να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη από τον ερχόμενο Μάρτιο και τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015 ή το αργότερο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016.

Σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, όπως αναφέρθηκε χθες κατά την παρουσίαση των νέων συμβάσεων, θα εφαρμοστούν με την έναρξη των εργασιών. Για παράδειγμα, σε σταθμούς διοδίων, όπως Αφιδνών, Μαλακάσας, Οινοφύτων και Θήβας, ο μέσος όρος της αύξησης είναι περίπου 60%. Για την Πελασγία, που βρίσκεται στο τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού, το κόστος από 2,70 ευρώ για τα Ι.Χ. θα αναπροσαρμοστεί στα 3,50 ευρώ (αύξηση 30%). Αντίστοιχα θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο τμήμα Ελευσίνας - Κορίνθου (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι) άλλοι δύο στην Αττική (Αγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη), ενώ προβλέπεται γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες.

Ο χρόνος πλέον κυλάει αντίστροφα, αφού οι συμβάσεις πρόκειται να συζητηθούν την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να έχουν κυρωθεί το αργότερο έως τις 9 Δεκεμβρίου.

20.000 νέες θέσεις εργασίας. Μέσα στο πρώτο οκτάμηνο - από την έναρξη των εργασιών - αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 20.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ η επίδραση στο ΑΕΠ θα είναι 1,2% μέσα στην επόμενη τριετία έως το 2015.

«Επενδύονται στην Ελλάδα από διεθνείς και ελληνικές τράπεζες περισσότερα από 1,6 δισ. ευρώ και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 650 εκατομμύρια ευρώ για τον δρόμο Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ)», επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Οπως ειπώθηκε μετά τη συμφωνία που επήλθε προκειμένου να αρχίσουν τα έργα, η αποζημίωση - για την καθυστέρηση των έργων - είναι 170 εκατομμύρια ευρώ για τους παραχωρησιούχους και 350 εκατομμύρια ευρώ για τους κατασκευαστές.

Αλλαγές στον σχεδιασμό. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας - Πύργου -Τσακώνας, συνολικού μήκους 280 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Δεν θα γίνει νέος δρόμος στο τμήμα Πύργου - Καλού Νερού, παρά μόνο αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου, έπειτα από προσφυγές κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο ο αυτοκινητόδρομος Καλού Νερού - Τσακώνας.
Παράλληλα, εκτός κατασκευής μένουν στον αυτοκινητόδρομο Ε-65 (είναι αυτός που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό) 140 από τα 231 χιλιόμετρα που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Δεν θα κατασκευαστούν τα τμήματα Λαμίας - Ξυνιάδας και Τρικάλων - Γρεβενών, ενώ θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων.


[Metaforespress.gr] Αυξήσεις έως 60% στο αντίτιμο των διοδίων - Nikolas A. - 30-11-2013

Αυξήσεις έως 60% στο αντίτιμο των διοδίων. Στα 3,35 ευρώ στις Αφίδνες

Αυξήσεις που θα αγγίζουν το 60% στο αντίτιμο των διοδίων θα επέλθουν με την κύρωση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Οι αναθεωρημένες συμβάσεις έχουν ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατατίθενται στη Βουλή, προκειμένου να κυρωθούν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, το αργότερο έως τις 10 Δεκεμβρίου.

Η κύρωσή τους θα επιφέρει αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Για παράδειγμα, στα διόδια Αφιδνών το αντίτιμο θα αυξηθεί για τα επιβατικά οχήματα κατά 60%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 3,35 ευρώ από 2,10 ευρώ που είναι σήμερα.

Στο τμήμα Μεταμόρφωση- Μαλιακός, θα λειτουργήσουν και τρεις νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και στο Βαθύ, λίγο πριν τη Θήβα, από την πρώτη Ιουλίου του 2014 και από τις αρχές του 2015. Στους συχνούς χρήστες που πραγματοποιούν διελεύσεις ηλεκτρονικά, στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων θα παρέχονται εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.

Μεγάλες αυξήσεις, όμως, θα ισχύσουν και στους σταθμούς διοδίων των υπόλοιπων οδικών αξόνων, όταν αναθεωρηθούν οι συμβάσεις. Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, για παράδειγμα, το αντίτιμο στον σταθμό της Πελασγίας, από την 1η Ιανουαρίου του 2014 θα αυξηθεί κατά 26,3% για τους οδηγούς που δεν πληρώνουν ηλεκτρονικά, καθώς θα πρέπει να καταβάλλουν 2,4 ευρώ από 1,9 ευρώ που είναι σήμερα.

Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, το ύψος των διοδίων στον σταθμό Μοσχοχωρίου θα αυξηθεί κατά περίπου 30%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 4 ευρώ από 3,1 ευρώ που ισχύει σήμερα. Για τους οδηγούς που πληρώνουν ηλεκτρονικά, η τιμή θα παραμείνει αμετάβλητη. Εκπτώσεις, ωστόσο, έως και 80% θα προβλέπονται για τους συχνούς χρήστες μετωπικών σταθμών.

Στην Ολυμπία Οδό, θα αυξηθεί κατά 30% το αντίτιμο των διοδίων στον σταθμό της Ελευσίνας. Ωστόσο, τα διόδια θα μειωθούν στους μετωπικούς σταθμούς στο Ζευγολατιό, το Ρίο και τη Νέα Πέραμο, από 20% έως και 50%.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης και, σε αρκετές περιπτώσεις, είχαν καθυστερήσει να εφαρμοστούν λόγω της διακοπής των έργων. Δημόσιο και παραχωρησιούχοι, πάντως, έχουν συμφωνήσει να χρεώνονται, στο μέλλον, οι οδηγοί ανάλογα με τις αποστάσεις που καλύπτουν.