[Metaforespress.gr] «Μπλακ άουτ» στα αεροδρόμια - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Metaforespress.gr] «Μπλακ άουτ» στα αεροδρόμια (/showthread.php?tid=10784) |
[Metaforespress.gr] «Μπλακ άουτ» στα αεροδρόμια - Nikolas A. - 08-11-2013 Αποκαλυπτικό εσωτερικό έγγραφο της ΥΠΑ Αρνητικές εξελίξεις στον επιχειρησιακό έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου, τόσο για την πολιτική, όσο και για την πολεμική αεροπορία επιφέρει η κατάργηση 249 οργανικών και προσωποπαγών θέσεων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που αποφάσισαν τα υπουργεία Μεταφορών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Του Φώτη Φωτεινού, αναδημοσίευση από την «Ελευθεροτυπία» Σε έγγραφο της Μονάδας Πτητικών Μέσων της ΥΠΑ, που αποκαλύπτει η «Ε», αναγράφεται ότι η απομάκρυνση μηχανικών και πιλότων έχει ως αποτέλεσμα την καθήλωση των αεροσκαφών της ΥΠΑ, που είναι επιφορτισμένα με την πιστοποίηση των ραδιοναυτιλιακών και οπτικών βοηθημάτων των αεροδρομίων, ελικοδρομίων και αεροδιαδρόμων της ελληνικής επικράτειας. Πρακτικά, τι σημαίνει αυτό; Οι πύργοι ελέγχου των αεροδρομίων δύναται να δίνουν λανθασμένες υποδείξεις στα αφικνούμενα και αναχωρούντα αεροσκάφη, ενώ παράλληλα δημιουργείται έλλειμμα στην εναέρια κυκλοφορία. Εάν και από την πλευρά της, η ΥΠΑ σχολιάζει ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα και ότι το ζήτημα είναι διαχειρίσιμο, ωστόσο το έγγραφο της Μονάδας Πτητικών Μέσων αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η ως άνω καθήλωση των αεροσκαφών, θα έχει ως συνέπεια την άμεση διακοπή των, από αέρα, ελέγχων ραδιοναυτιλιακών και οπτικών βοηθημάτων, με απρόβλεπτες συνέπειες στον επιχειρησιακό έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου». Μάλιστα, η εν λόγω μονάδα προχωρά κι ένα βήμα παραπέρα. Υπογραμμίζει ότι σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικών φορέων για την συντήρηση των συγκεκριμένων αεροσκαφών, πέρα από τις αντικειμενικές δυσκολίες πραγματοποίησής της (προκηρύξεις διαγωνισμών, ματαιώσεις, δυσκολία ανεύρεσης οργανισμών συντήρησης κ.λπ.), η τελική δαπάνη θα επιβαρύνει στο πολλαπλάσιο το ελληνικό δημόσιο. Επίσης, τάσσεται κατά πιθανών εισηγήσεων ιδιωτικοποίησης της συγκεκριμένης μονάδας, υπερθεματίζοντας ότι σε «ότι αφορά την ανάθεση του επιχειρησιακού ελεγκτικού έργου της Μονάδας Πτητικών Μέσων σε ιδιωτικό φορέα, το κόστος επιβάρυνσης του ελληνικού δημοσίου θα είναι τουλάχιστον τετραπλάσιο του κόστους της λειτουργίας της κρατικής ΜΠΜ»! Υπενθυμίζεται ότι με το ΦΕΚ της απομάκρυνσης 249 ατόμων που υπέγραψαν τα υπουργεία Μεταφορών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πλήττονται ιδιαίτερα οι πιλότοι και μηχανικοί της πρώην κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας που μεταφέρθηκαν στην ΥΠΑ, έπειτα από την πώληση της εταιρείας. Οι 249 οδηγούνται σε καθεστώς διαθεσιμότητας για 8 μήνες, με το 75% του μισθού τους. Από αυτούς, υπολογίζεται ότι 110 βρίσκονταν στην ΥΠΑ με άδεια άνευ αποδοχών (δούλευαν, δηλαδή, εκτός ΥΠΑ) και 90 με ανάκληση σύνταξης, οπότε το μέτρο φαίνεται ότι επηρεάζει, σε μεγάλο βαθμό, 49 άτομα, κυρίως τεχνικούς. |