Forum
[Metaforespress.gr] Μερίδιο 40,4% ο Πειραιάς στην κρουαζιέρα - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Metaforespress.gr] Μερίδιο 40,4% ο Πειραιάς στην κρουαζιέρα (/showthread.php?tid=10739)



[Metaforespress.gr] Μερίδιο 40,4% ο Πειραιάς στην κρουαζιέρα - Nikolas A. - 23-10-2013

Μερίδιο αγοράς 40,4% ο Πειραιάς στην κρουαζιέρα. Το top 15 του 2012

Στα 519 εκατ. ευρώ ανήλθαν πέρσι τα έσοδα από την κρουαζιέρα. Με διαφορά, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έχει ο Πειραιάς με 40,4% και ακολουθούν η Κέρκυρα με 12,3% και η Σαντορίνη με 9,6%.

Tης Βάσως Βεγιάζη

Όπως προκύπτει από στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, πέρσι πραγματοποιήθηκαν 4.737 αφίξεις πλοίων με 5,4 εκατ. εξόδους επιβατών, με τις συνολικές εισπράξεις από ταξιδιώτες κρουαζιέρας να διαμορφώνονται στα 519,4 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι, σε κάθε έξοδο, ο επιβάτης κρουαζιέρας δαπανούσε μόλις 100 ευρώ.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2013, η ΤτΕ εκτιμά ότι οι συνολικές εισπράξεις έφτασαν τα 185 εκατ. Ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 9,5%, σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2012 (Ιανουάριος-Ιούνιος 2012: 169 εκατ.).

Τα έσοδα των 519 εκατ., σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, είναι αμελητέα, αν συγκριθούν με τα 36 δισ. ευρώ που δαπανούνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας. Η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 520 εκατ. ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων homeporting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας. Αντίστοιχα, η Ιταλία έχει έσοδα 4,5 δις. και η Ισπανία 1,3 δις.

[Image: CRUISE2012.jpg]

Τα ελληνικά λιμάνια εξακολουθούν να αποτελούν λιμάνια διέλευσης και όχι λιμάνια εκκίνησης και συνεπώς οι δαπάνες των επιβατών, αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας να είναι χαμηλές. Αυτό, διότι οι εταιρείες κρουαζιέρας συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης, ως βάσεις, στα οποία προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων.

Προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση και να προσελκυσθούν περισσότερα πλοία, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης πρότεινε την δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας», με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρείες κρουαζιέρας.