[Reporter.gr] Λεφτά ιδιωτών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Reporter.gr] Λεφτά ιδιωτών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου (/showthread.php?tid=10721) |
[Reporter.gr] Λεφτά ιδιωτών στο αεροδρόμιο Ηρακλείου - Konstantinos - 17-10-2013 Μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα επένδυση ετοιμάζεται στο (ακόμη) κρατικό αεροδρόμιο Ηρακλείου ‘Ν.Καζαντζάκης’! Ήδη είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για να επενδύσουν τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών στο αεροδρόμιο αυξάνοντας κατά…2,5 στρέμματα την χωρητικότητα του ‘Καζαντζάκης’ , βελτιώνοντας τη λειτουργικότητα και εξυπηρέτησή του πληρώνοντας κόστος μελετών και κατασκευών. Στον αντίποδα τα ‘καταστήματα αφορολογήτων’ θα εξασφαλίσουν περισσότερο χώρο και φυσικά…πλεονέκτημα σε σχέση με το πως εξέρχονται οι επιβάτες που ταξιδεύουν ώστε να περνούν πάντα από τα Duty Free! Αυτό επίσης σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο ,βάσει της σύμβασης παραχώρησης , θα εισπράττει περισσότερα έσοδα αφού αυτά συνδέονται με τον τζίρο που κάνουν τα Duty Free .. Πρόκειται για ιδιωτική επένδυση (από την ελληνοελβετική πια εταιρεία) της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ, τέτοια που ίσως δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στο αεροδρόμιο Καζαντζάκης λόγω και των…αναμενόμενων αποφάσεων για το Καστέλι (η πομφόλυγα του 2004 ‘έκαψε’ το αεροδρόμιο στο Ηρακλειο που δεν έτυχε ούτε της προσοχής ούτε του ενδιαφέροντος του κράτους για να μπορέσει να αντεπεξέλθει). Μάλιστα στελέχη της εταιρείας Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ έχουν βρεθεί αρκετές φορές τόσο στην ΥΠΑ όσο και στο αεροδρόμιο Ηρακλείου για να συζητήσουν την πρόταση να επεκταθούν οι εγκαταστάσεις του αερολιμένα προς όφελος του ‘Καζαντζάκης’ , αλλά και της εταιρείας που βλέπει τον τζίρο της να αυξάνεται κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια κυρίως εξαιτίας των Ρώσων και άλλων ανατολικών που έρχονται ολοένα και περισσότερο στη χώρα μας. Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες έχουν γίνει γίνει αλλεπάλληλες συσκέψεις με μελετητές για να καταλήξουν στα σχέδια της επέκτασης του αεροδρομίου. Στο τραπέζι έχουν πέσει 2-3 εναλλακτικά σενάρια, από την επέκταση προς τις δυο πλευρές ή καθ’ ύψος, αλλά φαίνεται ότι επικρατεί η άποψη να επεκταθεί το αεροδρόμιο προς το…βορρά. Ακριβώς δηλαδή προς το σημείο που σήμερα βγαίνουν οι επιβάτες από τη σκάλα για να κατευθυνθούν προς τα αεροσκάφη. Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία των Αφορολογήτων έχει σκοπό να πληρώσει τόσο τις μελέτες όσο και τις κατασκευές κάνοντας τις επενδύσεις στο αεροδρόμιο με βασικό όρο να γίνεται η ροή των επιβατών έτσι ώστε να περνούν από τα καταστήματα- όπως γίνεται , είναι αλήθεια, σε όλα τα αεροδρόμια του κόσμου. Στόχος είναι να αυξήσουν τον τζίρο τους τώρα που βλέπουν ότι ολοένα και αυξάνεται του τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας με τους Ρώσους τουρίστες να σέρνουν τον χορό της κατανάλωσης. “Μετά το 1999 που καταργήθηκαν τα αφορολόγητα για τους Ευρωπαίους πολίτες περασαν μια μεγάλη κρίση. Αλλά τα τελευταία χρόνια με τους Ρώσους κι άλλους ανατολικούς κάνουν χρυσές δουλειές και έχουν κάθε λόγο να θέλουν να αυξήσουν τους χώρους τους’ είπε στέλεχος της ΥΠΑ που βλέπει με καλό μάτι αυτές τις επενδύσεις. Ο αερολιμενάρχης Τη συνεργασία και τους σχεδιασμούς που υπάρχουν με την εταιρεία ‘Καταστήματα Αφορογήτων’ επιβεβαίωσε και ο αερολιμενάρχης κ.Γ.Πλιάκας που τόνισε ότι η υπηρεσία του είναι ανοιχτή σε προτάσεις που θα βελτιώσουν τη λειτουργικότητα του αεροδρομίου. «Ναι, συζητάμε τα πάντα. Έχουν γίνει συσκέψεις και επαφές με τις διάφορες προτάσεις που έχουν κατατεθεί από την πλευρά της εταιρείας» επεσήμανε ο κ.Πλιάκας τονίζοντας πως ότι γίνει θα είναι προς όφελος βασικά του αεροδρομιου και του ελληνικού Δημοσίου. «Φυσικά η εταιρεία έχει σκοπό να αυξήσει τις δουλειές της, τους τζίρους της. Αλλά κι αυτό όπως ξέρετε με βάση τη συμφωνία που έχει Κάνει με το ελληνικό κράτος που έχει παραχωρήσει δικαιώματα και χώρους σε αεροδρόμια και λιμάνια σχετίζεται με τα έσοδα του κράτους. Όσο μεγαλύτερο τζίρο Κάνει ένα τέτοιο κατάστημα τόσο περισσότερα εισπράττει το υπουργείο Οικονομικών. Αυτή είναι η συμφωνία» ανέφερε ο κ.Πλιάκας που δεν θέλησε να δώσει περισότερες λεπτομέρειες. Ο φόβος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι και η γραφειοκρατία. Μπορεί δηλαδή να προχωρήσουν οι μελέτες από την εταιρεία σε ένα μήνα και να Κάνουν έξι μήνες να εγκριθούν από το υπουργείο. Η εταιρεία Σύμφωνα με παράγοντες που ξέρουν καλά τι γίνεται στα αεροδρόμια με αυτή την επένδυση θα κερδίσουν όλοι. και η εταιρεία Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε (ανήκει στον όμιλο Folli Follie και στους Ελβετούς της Dufry AG.) και στο κράτος που βάσει του Νομου εισπράττει επί του τζίρου των. Η εταιρεία καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε (Hellenic Duty Free Shops SA), η οποία ιδρύθηκε από το Δημόσιο το 1979 παραχωρήθηκε βάσει σύμβασης και πλέον ανήκει στο Όμιλο Folli Follie, ο οποίος δραστηριοποιείται διεθνώς. Το 2013 ανακοινώθηκε ότι εγινε η μεταβίβαση του 51% της "Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ" στον ελβετικό όμιλο Dufry AG. Η Folli Follie Group διατήρησε το 49% της εταιρείας, και ευελπιστεί ότι η εξαγορά θα μετατρέψει την "Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ" σε μια επιχείρηση διεθνούς εμβέλειας. Το ποσό της πώλησης διαμορφώθηκε στα 200,5 εκατ. ευρώ τοις μετρητοίς, ενώ είχε προηγηθεί μεταφορά δανεισμού ύψους 335 εκατ. ευρώ στη θυγατρική εταιρεία που απορρόφησε τον κλάδο του ταξιδιωτικού εμπορίου, με αποτέλεσμα ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός της FF Group σχεδόν να μηδενίζεται. Διατηρεί ένα εκτεταμένο δίκτυο με 111 καταστήματα σε 44 σημεία (22 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς, 11 λιμάνια) σε όλη την Ελλάδα. Η εταιρία “Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.”, με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελεί το μοναδικό πάροχο με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης αφορολογήτων ειδών εντός χερσαίων χώρων λιμένων και αεροδρομίων. Σημειώνεται ότι το 50% επί των ακαθαρίστων εσόδων των ΚΑΕ εισάγεται ως δημόσιο έσοδο στον Προϋπολογισμό του Κράτους. Πηγή: Cretalive news |