Forum
[Metaforespress.gr] Αποσυμφόρηση εναερίου χώρου Ελλαδας - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Metaforespress.gr] Αποσυμφόρηση εναερίου χώρου Ελλαδας (/showthread.php?tid=10633)



[Metaforespress.gr] Αποσυμφόρηση εναερίου χώρου Ελλαδας - Nikolas A. - 28-09-2013

Η ΕΕ «τράβηξε το αυτί» στην Ελλάδα για τη μη αποσυμφόρηση του… ουρανού της

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την Ιταλία, την Κύπρο και την Ελλάδα να διευκρινίσουν επειγόντως τα μέτρα που έχουν λάβει για τη δημιουργία λειτουργικών τμημάτων εναέριου χώρου (FAB), τα οποία απαιτούνται, βάσει της νομοθεσίας του 2004, για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (ΕΕΟ), με στόχο την μεταρρύθμιση του απαρχαιωμένου ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Το σημερινό συνονθύλευμα των 27 εθνικών αεροπορικών τμημάτων εναέριου χώρου πρόκειται να αντικατασταθεί από λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου (FAB) που θα συνιστούν δίκτυο μεγαλύτερων περιφερειακών τμημάτων, ούτως ώστε να αυξηθεί η απόδοση, να περικοπούν οι δαπάνες και να μειωθούν οι εκπομπές.

Στόχος της Επιτροπής είναι να προλάβει μια κρίση χωρητικότητας, δεδομένου ότι για τα επόμενα 10-20 έτη προβλέπεται αύξηση του αριθμού των πτήσεων κατά 50%. Οι ανεπάρκειες που προκύπτουν από τον κατακερματισμό του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου συνεπάγονται ετησίως πρόσθετες δαπάνες για τις αεροπορικές εταιρείες και τους πελάτες τους, περίπου 5 δισ. ευρώ.

Το επιπλέον αυτό κόστος προσθέτει στη μέση διανυόμενη απόσταση πτήσης 42 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα από τα αεροσκάφη, να αυξάνονται οι εκπομπές ρύπων, να καταβάλλονται περισσότερα τέλη χρήσης και να προκαλούνται μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Οι ΗΠΑ ελέγχουν, με σχεδόν το μισό κόστος, τον ίδιο όγκο εναέριου χώρου με περισσότερη κυκλοφορία.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σίιμ Κάλας δήλωσε: «η παρούσα προσφυγή θα στείλει ισχυρό πολιτικό μήνυμα σχετικά με την απόφασή μας να προωθήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στον τομέα του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Οι αεροπορικές εταιρείες μας και οι επιβάτες τους υφίστανται από δεκαετίας και πλέον υποβαθμισμένες υπηρεσίες και περιττές καθυστερήσεις στην πορεία προς τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ο εναέριος χώρος της Ευρώπης αντιμετωπίζει προβλήματα χωρητικότητας. Η μεταρρύθμιση λοιπόν του απαρχαιωμένου μας συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας είναι πολύ σημαντική για τους επιβάτες, τις αεροπορικές εταιρείες, και το περιβάλλον και δεν μπορούμε να την αφήσουμε να αποτύχει.»

Η προειδοποιητική επιστολή σε Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο

Η Επιτροπή ζητά, με προειδοποιητική επιστολή, πληροφορίες από την Ιταλία, την Κύπρο και την Ελλάδα σχετικά με τους κανόνες που έχουν θεσπίσει για να συμμορφωθούν με τις βασικές διατάξεις της νομοθεσίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό και ιδίως με το άρθρο 9α του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 550/2004, το οποίο επιβάλλει την πλήρη εφαρμογή των λειτουργικών τμημάτων εναέριου χώρου, σύμφωνα με το άρθρο 2 (25) του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 549/2004, από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ έως τις 4 Δεκεμβρίου 2012. Τα εν λόγω κράτη μέλη οφείλουν επίσης να καθιστούν δυνατή τη βέλτιστη χρήση του εναέριου χώρου όσον αφορά τη χωρητικότητα και την αποδοτικότητα των πτήσεων, καθώς και να εξασφαλίζουν άριστες υπηρεσίες αεροναυτιλίας σε ολόκληρη την ΕΕ.

Η Επιτροπή εξετάζει σήμερα το ενδεχόμενο να κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει κατά των κρατών μελών όσον αφορά τα λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου, ιδίως στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται καμία μεταρρυθμιστική πρόοδος τους προσεχείς μήνες.

Παρά τη δεσμευτική προθεσμία του Δεκεμβρίου 2012 που επιβλήθηκε στα κράτη μέλη για τη δημιουργία λειτουργικών τμημάτων εναέριου χώρου, μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί πλήρως κανένα από τα εννέα τμήματα που θα έπρεπε να έχουν δημιουργηθεί σύμφωνα με τον ΕΕΟ.