Forum
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σήμερα η προθεσμία για μνηστήρες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σήμερα η προθεσμία για μνηστήρες (/showthread.php?tid=10579)



[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σήμερα η προθεσμία για μνηστήρες - meganium - 16-09-2013

Οι εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες τοποθετούν στα 25 με 35 εκατομμύρια ευρώ το τίμημα το οποίο φέρονται διατεθειμένες να προσφέρουν οι εταιρίες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Κληρώνει σήμερα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης, που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η ώρα έφτασε και μένει πλέον να επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον που εδώ και τόσους μήνες έχει εκδηλωθεί σε θεωρητικό επίπεδο από τη Γαλλία, τη Ρωσία, την Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Ρουμανία, και όχι μόνο.

Μεταξύ των εταιρειών που, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περιλαμβάνονται η κινεζική CΟSCO από κοινού με τη China Railways Corporation Company (CRCC), οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF), η ρουμανική Grup Feroviar Roman (GFR), ενώ έχουν ακουστεί και τα ονόματα των ελληνικών εταιρειών ΤΕΡΝΑ και ομίλου Κοπελούζου.

Το Δημόσιο, σε μια προσπάθεια να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την έχει προικίσει με μετρητά και ακίνητα, καθώς εκτός της ετήσιας κρατικής επιδότησης ύψους 50 εκατ. ευρώ, για την εκτέλεση των άγονων γραμμών, στην εταιρεία θα περάσουν και σημαντικά ακίνητα τα οποία θα αποτελέσουν τη μαγιά για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέτος αναμένει ότι θα έχει κέρδη περίπου 1,5 - 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που απέχει σημαντικά από τις αρχικές εκτιμήσεις της διοίκησης η οποία έκανε λόγο για κερδοφορία της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ.

Κλειδί οι εμπορευματικές μεταφορές

Οι εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες τοποθετούν στα 25 με 35 εκατομμύρια ευρώ το τίμημα το οποίο φέρονται διατεθειμένες να προσφέρουν οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Πάντως, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε ότι μεγαλύτερη σημασία από το τίμημα έχει το σχέδιο ανάπτυξης που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Παράλληλα ο ίδιος εμφανίστηκε βέβαιος για τις προοπτικές της εταιρείας, σημειώνοντας ότι ένα σχέδιο ανάπτυξης που θα εστιάζει στη διεύρυνση των εμπορευματικών μεταφορών προς τα Βαλκάνια, την Αυστρία και τη Γερμανία, με εκμετάλλευση του δικαιώματος έλξης που διαθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως ευρωπαϊκή εταιρεία, θα μπορέσει μέσα σε μια τετραετία περίπου να οδηγήσει σε θεαματική αύξηση της απασχόλησης σε 3.000 - 4.000 εργαζόμενους.

Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών είναι ο τομέας όπου ποντάρει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, όπως φαίνεται, είναι το σημείο που προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, αφού η Ελλάδα αναπτύσσει σημαντική δυναμική στον χώρο αυτόν τελευταία. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται ότι σύντομα θα ξεκινήσουν τα, πιλοτικά έστω, δρομολόγια για τη μεταφορά εμπορευμάτων της ΗΡ στην Τσεχία, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την ανάληψη σημαντικών έργων όπως π.χ. η μεταφορά σωλήνων για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.

Παράλληλα, η εταιρεία καταρτίζει και σχέδια για την ανάπτυξη των επιβατικών μεταφορών σχεδιάζοντας να εκμεταλλευτεί το αυξημένο τουριστικό ρεύμα που καταγράφεται από τα Βαλκάνια και την Τουρκία με προορισμό τη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, στα μέσα του 2014, σκοπεύει να ξεκινήσει τη δρομολόγηση τρένων με τα οποία η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται καθημερινά με τα Σκόπια, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και την Τουρκία.