Forum
[Metaforespress.gr] Πώληση 3 πλοίων για την Hellenic Seaways - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Metaforespress.gr] Πώληση 3 πλοίων για την Hellenic Seaways (/showthread.php?tid=10368)



[Metaforespress.gr] Πώληση 3 πλοίων για την Hellenic Seaways - Nikolas A. - 10-07-2013

Όπως και το 2012, έτσι και το 2013 η Hellenic Seaways προσανατολίζεται στην πώληση 2-3 πλοίων, σε μια προσπάθεια βελτίωσης του οικονομικού της αποτελέσματος.

Το 2012 οι πωλήσεις της HSW μειώθηκαν στα 111,4 εκατ., έναντι 144,3 εκατ. το 2011, με τις ζημιές να διευρύνονται στα 35 εκατ., έναντι 30 εκατ. το 2011, με στόχο το 2013 να περάσει σε λειτουργική κερδοφορία.

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των όρων του μακροπρόθεσμου δανεισμού, ενώ για την εξασφάλιση του υφίστανται υποθήκες για πλοία, συνολικού ποσού 291 εκατ. ευρώ. Η Hellenic Seaways, στην 5ετία 2008-2012, κατέγραψε ζημιές 70 εκατ., ενώ το σύνολο των 5 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου έφτασαν τα 757 εκατ.

Στην εταιρεία επήλθε αλλαγή διοίκησης (πρόεδρος Γεράσιμος Στρίντζης, διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Αγαπητός – δεύτερος στη φωτογραφία), καθώς παραιτήθηκε από πρόεδρος ο κ. Γ. Σ. Βαρδινογιάννης.

Στη HSW υπάρχουν καθυστερήσεις στους μισθούς των εργαζομένων, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Α. Αγαπητό να μη δίνει σαφές χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής τους.

Χθες, πάντως η ΠΕΝΕΝ κατηγόρησε το νέο υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ότι προωθεί υπουργικές αποφάσεις, σύμφωνα με τις οποίες μειώνεται ο αριθμός των ναυτεργατών έως και 60%, ενώ ορισμένες ειδικότητες καταργούνται από διάφορες κατηγορίες πλοίων.

Σε συνέχεια της προηγούμενης είδησης από τη συνέντευξη τύπου του προέδρου της HSW, είναι και αυτή η είδηση.

Οι low cost αεροπορικές έχουν «πληγώσει» τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Ουδεμία θετική επίδραση έχουν στην ακτοπλοΐα οι εφετινές αφίξεις - ρεκόρ τουριστών. Μπορεί ο τουριστικός κλάδος να πανηγυρίζει για τις εκτιμώμενες 17 εκατ. αφίξεις ξένων τουριστών, ωστόσο για τις εγχώριες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν “καίγεται καρφί”.

Σαν να μην έφτανε αυτό, από τις αρχές Ιουνίου παρατηρείται οριακή μείωση 4% στους επιβάτες, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ανωτέρω υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο κ. Αντώνης Αγαπητός, ο νέος διευθύνοντας σύμβουλος της μεγαλύτερης, βάση στόλου, ακτοπλοϊκής εταιρείας της Ελλάδας, της Hellenic Seaways.

Σύμφωνα με τον κ. Αγαπητό, δυο είναι οι κύριοι λόγοι της υπάρχουσας κατάστασης:

α)η συνεχής μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων. Οι Έλληνες αποτελούν το 75% των επιβατών, έναντι 25% των ξένων.

β)η εξάπλωση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με απευθείας πτήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή της Αθήνας (αεροδρόμιο) και του Πειραιά (λιμάνι) ως ενδιάμεσων σταθμών.

Συνολικά, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων είναι μειωμένη, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της HSW. «Έχουμε χάσει τέσσερα εκατ. επιβάτες, 500 χιλιάδες ΙΧ αυτοκίνητα και 140.000 φορτηγά», ανέφερε ο κ. Αγαπητός, προσδιορίζοντας την απώλεια εσόδων, για το σύνολο του κλάδου, στα 300 εκατ. ευρώ.

Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με το υψηλό σταθερό λειτουργικό κόστος, τη σημαντικότατη αύξηση του κόστους καυσίμων, η οποία ανέρχεται σε σχεδόν 100%, σε σχέση με το 2009 και την καθυστέρηση στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχουν οδηγήσει σε σημαντικές ζημιές για το σύνολο των εταιρειών του κλάδου.

Φώτης Φωτεινός