Forum
[Euro2day.gr] ΕΡΓΟΣΕ: Σε 10 ημέρες πιάνει car terminal - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=124)
+--- Thread: [Euro2day.gr] ΕΡΓΟΣΕ: Σε 10 ημέρες πιάνει car terminal (/showthread.php?tid=10339)



[Euro2day.gr] ΕΡΓΟΣΕ: Σε 10 ημέρες πιάνει car terminal - Nikolas A. - 04-07-2013

Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθούν από την ΕΡΓΟΣΕ οι τεχνικές εργασίες που υλοποιεί η εταιρεία στον επιλιμένιο σταθμό φόρτωσης αυτοκινήτων του ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος βρίσκεται στο χώρο Γ2 του εμπορικού λιμένα στο Νέο Ικόνιο.

Το Car Terminal του ΟΛΠ υπολογίζεται πως θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, επιτρέποντας στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς να αυξήσει τη δραστηριότητά του στον τομέα της διακίνησης οχημάτων, που τα τελευταία χρόνια καταγράφει εξαιρετική δυναμική.

Με την πλήρη λειτουργία του Car Terminal και ταυτόχρονα με τη λειτουργία της εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής, που συνδέει το λιμάνι του Ικονίου με το Θριάσιο, υπολογίζεται ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες θέλουν να διακινήσουν τα οχήματά τους μέσω του Πειραιά προς την Ευρώπη, θα έχουν ένα χρονικό όφελος που φτάνει τις δέκα ημέρες, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος.

Μάλιστα εδώ και καιρό έχουν ξεκινήσει συζητήσεις μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΠ αλλά και εταιρειών ναυτιλιακών καθώς και εταιρειών logistics, ώστε από το φθινόπωρο να αρχίσουν να μετακινούνται με τρένα προς την Ευρώπη οχήματα που θα φτάνουν στον Πειραιά με πλοία.

Μεγάλη αύξηση στα transit οχήματα

Τα τρένα θα φορτώνονται με οχήματα από τις εμπορικές εγκαταστάσεις του ΟΛΠ και περνώντας μέσα από τις εγκαταστάσεις της COSCO θα φτάνουν στο Θριάσιο, όπου η εμπορευματική γραμμή συνδέεται με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου στην συνέχεια να κατευθυνθούν προς τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια η διακίνηση αυτοκινήτων transit μέσω του ΟΛΠ έχει παρουσιάσει τεράστια αύξηση, παρότι το λιμάνι δεν συνδέονταν με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ειδικότερα, μέσω του ΟΛΠ διακινήθηκαν το 2012 συνολικά 458.755 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 403.970 μεταφορτώθηκαν μέσω του Οργανισμού, με προορισμό κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ τα 54.785 εισήχθησαν στην εγχώρια αγορά της Ελλάδας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, ο Τομέας Διακίνησης Αυτοκινήτων του Οργανισμού παρουσίασε συνολική αύξηση 9,8% το 2012, έναντι του 2011. Η διακίνηση αυτοκινήτων μέσω του ΟΛΠ για άλλα λιμάνια της Μεσογείου αυξήθηκε κατά 22,8%, ενώ η εγχώρια διακίνηση μειώθηκε κατά 38,2%.

Ενδεικτικό της αύξησης των μεγεθών τα τελευταία χρόνια είναι ότι το 2012 τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2009 τα οχήματα που μεταφορτώθηκαν στη χώρα μας για άλλους προορισμούς.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το car terminal διαθέτει χώρους 190.000 τ.μ., σύγχρονες υποδομές με εφαρμογή ευρωπαϊκών προτύπων κι έμπειρο και εξειδικευμένο στη μεταφόρτωση λιμενεργατικό προσωπικό.

Ευκαιρία και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η ανάπτυξη του Car Terminal αποτελεί μία ακόμη ευκαιρία για την TΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει ακόμη περισσότερο τη δραστηριότητά της στο χώρο των εμπορευματικών μεταφορών, κάτι που, εφόσον το επιτύχει, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αξία της, για την οποία αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης. Αυτό θα γίνει αμέσως μόλις οι αρχές της Ε.Ε. δώσουν το «πράσινο φως».

Ωστόσο πρέπει να αναφερθεί πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει ακόμη ξεκινήσει εμπορευματικά δρομολόγια στο πλαίσιο της συνεργασίας που είχε διαφημιστεί έντονα το προηγούμενο διάστημα και αφορούσε τη σύμπραξη με την Cosco και την HP. Στο πλαίσιο αυτό ερώτημα παραμένει κατά πόσον έχει υπογραφεί συμφωνία ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την COSCO καθώς η αρχική συμφωνία ήταν μεταξύ HP και COSCO χωρίς σε αυτή να περιλαμβάνεται και το σκέλος που αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.