Forum
[Euro2Day]Aegean: Θα αποκτήσει το 19,9% της ΟΑ αν η EE πει όχι - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121)
+--- Thread: [Euro2Day]Aegean: Θα αποκτήσει το 19,9% της ΟΑ αν η EE πει όχι (/showthread.php?tid=10305)



[Euro2Day]Aegean: Θα αποκτήσει το 19,9% της ΟΑ αν η EE πει όχι - AlexNik - 26-06-2013

Στα 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως υπολογίζεται το οικονομικό όφελος των συνεργιών που θα προκύψουν με την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, εφόσον βέβαια αυτή εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean κ. Ευτύχη Βασιλάκη η έγκριση της εξαγοράς θα έχει ως συνέπεια την ενοποίηση σε κοινό σχήμα των διοικητικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών των δύο εταιρειών από τις οποίες θα προκύψει το άμεσο οικονομικό όφελος. Παράλληλα, όμως, θα υπάρχουν επιπλέον κέρδη τα οποία αφορούν στην συμπληρωματική εκμετάλλευση γραμμών, που θα μπορούν πλέον να λειτουργούν με όρους κερδοφορίας, ενώ καλύτερη υπολογίζεται ότι θα είναι και η διασύνδεση εσωτερικού και εξωτερικού.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean μιλώντας στους μετόχους της εταιρείας κατά την ετήσια γενική συνέλευση σημείωσε ότι σε περίπτωση που η Αρχή Ανταγωνισμού της ΕΕ μπλοκάρει, για μια ακόμη φορά, την συμφωνία των δύο εταιρειών, τότε το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει ήδη καταβληθεί, θα αποτελέσει μειοψηφική συμμετοχή (19,9%) της Aegean στο μετοχικό κεφάλαιο της Olympic Air.

Σε τέσσερα χρόνια η καταβολή των 52 εκατομμυρίων

Η συμφωνία της Aegean με την ΜΙG, που υπεγράφη τον περασμένο Οκτώβριο, ορίζει το τίμημα της εξαγοράς στα 72 εκατομμύρια. Από αυτά τα 20 εκατομμύρια έχουν καταβληθεί με την υπογραφή της συμφωνίας, ενώ τα υπόλοιπα 52 εκατομμύρια ευρώ προβλέπεται ότι θα καταβληθούν σε διάστημα τεσσάρων ετών από την έγκριση της συμφωνίας, με την πρώτη δόση να πληρώνεται αμέσως μετά την θετική απόφαση.

Ο κ. Βασιλάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για έγκριση της προτεινόμενης εξαγοράς από τις αρχές της ΕΕ. Ερωτηθείς αναφορικά με το ενδεχόμενο μπλοκαρίσματος της εξαγοράς από την Ryan Air σημείωσε ότι η ιρλανδική εταιρεία έχει τους δικούς της λόγους για τους οποίους επιθυμεί να δοθεί το πράσινο φως.

Στο -45% η αγορά εσωτερικού

Υπερθεματίζοντας υπέρ της έγκρισης της συμφωνίας ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια η ζήτηση στην αεροπορική αγορά εσωτερικού έχει υποχωρήσει κατά 45% ενώ, όπως σημείωσε, οι κύριοι ανταγωνιστές των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών είναι η Easy Jet και Ryan Air, εταιρείες χαμηλού κόστους, που επιχειρούν στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι με συνολικά 28 αεροσκάφη.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, για το πόσο έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια η ανταγωνιστικότητα των αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα, ο αντιπρόεδρος της Aegean έφερε την Turkish Airlines. Η εταιρεία της γειτονικής Τουρκίας έχει διογκώσει τα μεγέθη της σε τέτοιο βαθμό ώστε σήμερα οι δύο ελληνικές εταιρείες, που λίγα χρόνια νωρίτερα από κοινού είχαν μεγαλύτερα μεγέθη από την τουρκική εταιρεία, σήμερα να αποτελούν μόλις το 1/5 αυτής.

Για την τρέχουσα χρονιά η διοίκηση της Aegean εκτίμησε ότι, εφόσον δεν υπάρξουν εξελίξεις τέτοιες που ανατρέπουν την άνοδο του τουριστικού ρεύματος που καταγράφεται ήδη, τότε η χρήση θα κλείσει με κέρδη. Μάλιστα αφέθηκε ανοικτό το ενδεχόμενο η εταιρεία την επόμενη χρονιά, εφόσον έχει κέρδη, να προχωρήσει την διανομή μερίσματος.
Η εταιρεία φέτος έχει επεκτείνει την παρουσία της σε πέντε νέες αγορές με 10 νέους προορισμούς, ενώ επιχειρεί από 8 συνολικά βάσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κέντρο εκπαίδευσης

Η Aegean Airlines έχει λάβει άδεια και το ερχόμενο φθινόπωρο πρόκειται να προχωρήσει στη λειτουργία κέντρου εκπαίδευσης στο οποίο θα καταρτίζει προσωπικό για τις ανάγκες της, χωρίς να αποκλείεται μελλοντικά η επέκτασή της δραστηριότητά του.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης η αλλαγή του τρόπου φορολόγησης του ιπτάμενου προσωπικού αλλά και η μεγάλη ασφαλιστική επιβάρυνση είχαν ως αποτέλεσμα σημαντικός αριθμός στελεχών να αποχωρήσουν.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην ειδικότητα των πιλότων οι οποίοι κατά κύριο λόγο κατευθύνονται στις αεροπορικές εταιρείες των χωρών του Κόλπου, αλλά και τις Τουρκικές Αερογραμμές που διευρύνουν συνεχώς την παρουσία τους.