Forum
RMS Queen Mary 2 (IMO:9241061) - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Θαλάσσιες συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=138)
+--- Forum: Εταιρείες & γραμμές εξωτερικού (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=56)
+---- Forum: Κρουαζιέρα - Cruise Companies (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=188)
+----- Forum: Cunard Cruise Line (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=192)
+----- Thread: RMS Queen Mary 2 (IMO:9241061) (/showthread.php?tid=10280)



RMS Queen Mary 2 (IMO:9241061) - Paul - 22-06-2013

RMS Queen Mary 2

[Image: 1379526.jpg]


Ιδιοκτήτης: Carnival Corporation & PLC
Operator: Cunard Line
Νηολόγιο: Hamilton, Βερμούδες
Παραγγελία: 6 November 2000
Ναυπήγηση: STX Europe Chantiers de l'Atlantique, Saint-Nazaire, Γαλλία
Κόστος: £460 εκαττομύρια λίρες Αγγλίας (700 εκ. ευρώ , 900 εκ. δολλάρια)
Yard number: G32[1]
Έναρξη εργασιών: 4 Ιουλίου 2002
Καθέλκυση: 21 Μαρτίου 2003
Τελετή βάφτισης: 8 Ιανουαρίου 2004 απο την Βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ της Αγγλίας
Παρθενικό ταξίδι: 12 January 2004

Αριθμός IMO: 9241061
Αριθμός MMSI: 310627000
Σχεδιαστής : Stephen Payne


Γενικά χαρακτηριστικά
Τύπος: Ocean liner
Τοναζ: 148,528 GT
Μήκος: 345 μέτρα
Πλάτος: 41 μέτρα , (45 μέτρα στην γέφυρα)
Ύψος: 72.0 μέτρα (απο την καρίνα μέχρι και την κορυφή της τσιμινιέρας)
Βύθισμα: 10.1 μέτρα
Καταστρώματα: 13 επιβατών, 17 συνολικά

Κινητήρες: 4 x Wärtsilä 16V 46C-CR / 16,800 kW (22,848 mHP), 2 x GE LM2500+ / 25,060 kW (34,082 mHP)
Πρόωση: Τεσσερα 21.5 MW Rolls-Royce/Alstom "Mermaid" ελικοπηδάλια ηλεκτρικής πρόωσης
Ταχύτητα :30 κόμβοι (56 χλμ/ωρα, 35 μίλια/ώρα)
Χωρητικότητα: 2,620 επιβάτες
Πλήρωμα: 1,253 αξιωματικοί και πλήρωμα



Το Queen Mary 2 είναι ένα υπερωκεάνιο κρουαζιερόπλοιο. Είναι το πρώτο μεγάλο υπερωκεάνιο (ocean liner) που φτιάχτηκε μετά την Queen Elizabeth 2 το 1969, το οποίο διαδέχθηκε στην θέση της ναυαρχiδας της Cunard Line. Το νέο πλοίο ονομάστηκε Queen Mary 2 απο την Βασίλισσα Ελισάβετ Β' της Αγγλίας το 2004 μετά το πρώτο RMS Queen Mary, που είχε κατασκευαστεί το 1936. Μετά την απόσυρση του Queen Elizabeth 2 απο την ενεργό δράση το 2008, η Queen Mary 2 είναι το μόνο ενεργό υπερωκεάνιο που συνδέει το Southampton με την Νέα Υόρκη, παρόλα αυτά το πλοίο χρήσιμοποιείται συχνά για κρουαζίερες συμπεριλαμβανόμενης και μιας ετήσιας παγκόσμιας κρουαζιέρας.

[Image: 1386029.jpg]Το πλοίο έχει τον τίτλο του Royal Mail Ship (RMS) (Πλοίο Βασιλικού Ταχυδρομείου) που του αποδώθηκε απο το Βασιλικό Ταχυδρομείο τιμητικά για την ιστορία της Cunard όταν μπήκε στην γραμμή Σουθάμπτον-Νέα Υόρκη το 2004. Παρότι δεν κατασκευάστηκε στην Βρετανία, το πλοίο σχεδιάστηκε απο μία ομάδα Βρετανών ναυπηγών αρχιτεκτόνων ηγούμενη απο τον Stephen Payne. Όταν κατασκευάστηκε το 2003 απο τα ναυπηγεία Chantiers de l'Atlantique, η Queen Mary 2 ήταν το μακρύτερο, το πλατύτερο και το ψηλότερο επιβατηγό πλοίο που είχε φτιαχτεί μέχρι τότε. Πλέον δεν κατέχει την παραπάνω διάκριση μετά την κατασκευή του Freedom of the Seas της Royal Caribbean τον Απρίλιο του 2006. Παρότι τα πιο νέα κρουαζιερόπλοια είναι μεγαλύτερα, η Queen Mary 2 παραμένει το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο που έχει ποτέ κατασκευαστεί.

Το Queen Mary 2 αναμενόταν να διασχίζει τακτικά τον Ατλαντικό ωκεανό, έτσι η σχεδιαση του διαφοροποιήθηκε αρκετά απο τα περισσότερα επιβατηγά πλοία. Το τελικό κόστος του πλοίου ήταν περίπου 300.000 δολλάρια ανα κλίνη, δηλαδή σχεδόν το διπλάσιο συγκριτικά με το κόστος ενός τυπικού κρουαζιερόπλοιου. Δεδομένης της σχεδίασης ως υπερωκεάνιο χρειάστηκε περίπου 40% περισσότερο ατσάλι συγκριτικά με ένα κανονικό κρουαζιερόπλοιο και σε συνδυασμό με τα υλικά υψηλής ποιότητας που χρησιμοποιήθηκαν το κόστος ανέβηκε. Το πλοίο έχει μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβους (56χλμ/ώρα, 35μίλια/ώρα) και υπηρεσιακή ταχύτητα 26 κόμβους (48 χλμ/ώρα, 30μίλια/ώρα) που το καθιστά πολύ ταχύτερο απο ένα μέσο κρουαζιερόπλοιο.

Σε αντίθεση με την γνωστή πρόωση μέσω συνδυασμού ηλεκτρομηχανών και ντιζελ που συναντάμε στα περισσότερα πλοία, η Queen Mary 2 χρησιμοποιεί πλήρως ηλεκτρική πρόωση για να αποκτήσει την μέγιστη ταχύτητα της. Αυτο επιτυγχάνεται χρησιμοποιόντας αεροτουρμπίνες για να αυξήσει την ενέργεια που παράγεται απο τις 4 κύριες μηχανές. Αυτή η διάταξη χρησιμοποιείται για να τροφοδοτείται με ρεύμα το ξενοδοχειακό κομμάτι του πλοίου αλλά και φυσικά για την κίνηση. Η πρόωση επιτυγχάνεται με την χρήση τεσσάρων ελικοπηδαλίων (pods) τύπου azimuth thrusters στα οποία μεταφέρεται η ηλεκτρική ενέργεια απο τις κυριες μηχανες του πλοιου και αυτά με την σειρά τους κινούν τις προπέλες. Το πλοίο διαθέτει 4 pods, 2 σταθερά και 2 κινούμενα (360 μοιρες). Αυτό εξασφαλίζει γρήγορες μανούβρες στο πλοίο παρά το μέγεθος του καθως και τρομερή μείωση των μηχανικών κραδασμών (vibration) λόγω μη ύπαρξης αξονικών τιμονιών και λοιπών παραδοσιακών περιφερειακών για το σύστημα μετάδοσης της πρόωσης. Επίσης το πλοίο διαθέτει 3 bow thrusters (πλώρια προπελάκια) για να βοηθούν στους ελιγμούς μέσα στα λιμάνια.

Οι παροχές του Queen Mary 2 περιλαμβάνουν δεκαπέντε εστιατόρια και μπαρ, πέντε πισίνες, καζίνο, αίθουσα χωρού και εκδηλώσεων, θέατρο καθώς και το πρώτο θαλάσσιο πλανητάριο. Επίσης υπάρχουν χώροι ειδικά για μικρά παιδιά καθώς και χώροι για κατοικίδια ζώα. (Η Queen Mary 2 είναι ένα απο τα λίγα πλοία σήμερα που έχουν ακόμα το σύστημα του διαχωρισμού των θέσεων των επιβατών, πράγμα που το συναντάμε στις επιλογές κυρίως της εστίασης.)

Στις 19 Οκτωβρίου 2011, το Queen Mary 2 άλλαξε νηολόγιο στο Hamilton των Βερμούδων, Bermuda, αφήνοντας το Southampton, έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενεί γάμους εν πλω. Έτσι έκλεισε ένας κύκλος 171 χρόνων όπου τα πλοία της Cunard νηολογούνταν στην Βρετανία.

[Image: 6a00e0099229e8883300e552b943b58834-800wi.png]
Σχετικά μεγέθη της Queen Mary 2, του RMS Titanic, ενός ανθρώπου, ενός αυτοκινήτου, ενός λεωφορείου και ενός Airbus A380.

Σχεδίαση και κατασκευή

Το Δεκέμβριο του 1998, η Cunard ανακοίνωσε λεπτομέρειες του πρότζεκτ Queen Mary, ενός σχεδίου να αναπτυχεί ένα υπερωκεάνιο που θα συμπλήρωνε την Queen Elizabeth 2. Harland and Wolff of Northern Ireland, Aker Kværner of Norway, Fincantieri of Italy, Meyer Werft of Germany, and Chantiers de l'Atlantique of France were invited to bid on the project. Το συμβόλαιο τελικά υπεγράφει με την Chantiers de l'Atlantique, μια θυγατρική της Alstom, στις 6 Νοεμβρίου 2000.

Η κατασκευή ξεκίνησε στην δεξαμενή Louis Joubert στις 4 Ιουλίου 2002, στο Saint-Nazaire της Γαλλίας με αριθμό κατασκευής G32 (hull number). Το QM2 ήταν το πρώτο πλοίο που χρησιμοποίησε την τεράστια δεξαμενή απο τότε που το ναυπηγείο έφτιαξε τα μεγάλα τάνκερ το 1970, όπως το MV Gastor. Περίπου 3,000 τεχνίτες πέρασαν κοντά στα οκτώ εκατομμύρια εργατοώρες δουλεύοντας στο πλοίο και περίπου 20,000 άτομα ασχολήθηκαν άμεσα ή έμμεσα με την σχεδίαση, την κατασκευή και την συναρμολόγηση του πλοίου. Συνολικά 300,000 τμήματα απο ατσάλι συναρμολογήθηκαν σε 94 "blocks" εκτός της δεξαμενής, τα οποία στην συνέχεια τοποθετήθηκαν και κολλήθηκαν ώστε να ολοκληρωθεί o σκελετός του πλοίου και στην συνέχεια η υπόλοιπη υπερκατασκευή.

Η Queen Mary 2 καθελκύστηκε στις 21 Μαρτίου 2003. Τα δοκιμαστικά έγιναν στις 25-29 Σεπτεμβρίου και 7–11 Νοεμβρίου 2003, στην θαλάσσια περιοχή του Saint-Nazaire και τα παράκτια νησιά Ile d'Yeu και Belle-Ile. Οι τελευταίες εργασίες της κατασκευής αμαυρώθηκαν από ένα θανατηφόρο ατύχημα στις 15 Νοεμβρίου 2003, όταν κατέρρευσε ένας διάδρομος στο πλαίσιο της επίσκεψης μιας ομάδας εργατών των ναυπηγείων και των συγγενών τους, οι οποίοι είχαν προσκληθεί να επισκεφθούν το πλοίο. Συνολικά, 32 άνθρωποι τραυματίστηκαν και 16 έχασαν τη ζωή τους, μετά από μια πτώση 15-μέτρων στην δεξαμενή. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε βάσει του προγράμματος και το πλοίο παραδόθηκε στην Cunard στο Southampton στις 26 Δεκεμβρίου 2003. Στις 8 Ιανουαρίου 2004, έγινε η τελετή ονομασίας του πλοίου απο την Βασίλισσα Ελισάβετ την 2η.

[Image: 1286946.jpg]
Το Queen Mary 2 διαθέτει εξωτερικά καταστρώματα που καλύπτουν επιφάνεια περίπου 14,000 τετραγωνικών μέτρων, με προστατευτικά για τον αέρα ώστε να προστατεύει τους επιβάτες όταν το πλοίο ταξιδεύει με μεγάλες ταχύτητες. 4 από τις 5 πισίνες του πλοίου βρίσκονται στα εξωτερικά καταστρώματα, ενώ η εσωτερική βρίσκεται στο κατάστρωμα 7. Όπως και στα παλαιότερα υπερωκεάνια έτσι και στο Queen Mary υπάρχει ένας εξωτερικός διάδρομος που περιτριγυρίζει το πλοίο στο κατάστρωμα 7. Ο διάδρομος αυτός περνάει από το πλώριο μπαλκόνι κάτω από τη γέφυρα επιτρέποντας ουσιαστικά στους επιβάτες να έχουν ευρυγώνια θέα ώντας παράλληλα προστατευμένοι από τους ισχυρούς ανέμους κατά τον πλού. Μια κυκλική βόλτα στο κατάστρωμα αυτό ισοδυναμεί με απόσταση 620 μέτρων. Βοηθητικοί διάδρομοι έχουν κατασκευαστεί ώστε να εξοικονομεί χώρο για σωστικές λέμβους. Σύμφωνα με τους κανονισμούς SOLAS, οι σωστικές λέμβοι θα έπρεπε να βρίσκονται χαμηλότερα στο κυρίως σώμα του πλοίου (15 μέτρα από την επιφάνεια του νερού), αλλά προς χάριν της εξωτερικής εμφάνισης του πλοίου και προς αποφυγή καταστροφής τους από γιγάντια κύματα του βόρειου Ατλαντικού σε περίπτωση θύελλας, ο Payne έπεισε τους ειδικούς της SOLAS να εξαιρέσουν το Queen Mary 2 από αυτή την υποχρέωση, και οι λέμβοι βρίσκονται 25 μέτρα ψηλότερα της επιφάνειας του νερού.

Η αρχική πρόθεση των ναυπηγών ήταν η πρύμνη της Βασίλισσας να είναι όπως στα περισσότερα ocean liners, στρογγυλή με σχήμα κουταλιού, αλλά η τοποθέτηση των ελικοπηδαλίων απαιτούσε μια επίπεδη επιφάνεια. Το αποτέλεσμα ήταν η κατασκευή μιας πρύμνης τύπου constanzi – δηλαδή ένα συνδυασμό των δυο - το οποίο βοηθάει στη καλύτερη πλεύση στους δύσκολους καιρούς αλλά και διατηρει την κλασσική εικόνα.

[Image: 1286945.jpg]Στην πλώρη η Queen Mary 2, όπως και τα περισσότερα σύγχρονα πλοία, έχει βολβό για να επιτυγχάνεται μείωση της αντίστασης του νερού και συνεπώς την αύξηση της ταχύτητας και την οικονομία καυσίμου. Η τσιμινιέρα αν και σχεδιαστικά ίδια με αυτή της Queen Elizabeth 2, έχει κάποιες μικρές διαφορές. Η ανάγκη αναπροσαρμογής προέκυψε λόγω του ύψους του πλοίου μιας και μια ψηλότερη τσιμινιέρα θα καθιστούσε αδύνατο να περνά κάτω απο την Γέφυρα Βερατζάνο Νάρροους στην Νέα Υόρκη με παλίρροια. Η τελική σχεδίαση επιτρέπει ένα κενό της τάξης των τεσσάρων μέτρων τουλάχιστον.

Μιας και η Queen Mary 2 είναι πολύ μεγαλή για να δέσει σε αρκετά λιμάνια, σε αυτά οι επιβάτες μεταφέρονται απο και προς το πλοίο με κατάλλληλες βάρκες (εφόλκια) που σε περίπτωση ανάγκης μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως σωσίβιες λέμβοι. Για να μεταφέρουν τους επιβάτες, οι ειδικές λέμβοι κατεβάζονται απο το πλήρωμα και μπορούν να προσεγγίσουν ένα απο τα τέσσερα σημεία αποβίβασης κατα μήκος του πλοίου τα οποία είναι ειδικά διαμορφωμένα με υδραυλικές πόρτες οι οποίες με το άνοιγμα τουs γίνονται κανονικοί καταπέλτες με αντιολισθητικό δάπεδο και κουπαστές.

[Image: 1402260.jpg]
Η Queen Mary 2 περνώντας κάτω απο την γέφυρα Askøy στο Bergen της Νορβηγίας


Εσωτερικό
Όπως στα μοντέρνα επιβατικά πλοία έτσι και στην Queen Mary 2 οι περισσότεροι δημόσιοι χώροι είναι στα χαμηλότερα καταστρώματα και οι καμπίνες στα ανώτερα. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την κλασσική σχεδίαση των υπερωκεανίων, όμως επέτρεψε την δημιουργία ευρύχωρων χώρων στην δυνατότερη καρίνα αλλά και έδωσε την δυνατότητα να κατασκευαστούν περισσότερες καμπίνες επιβατών με ιδιωτικό μπαλκόνι στα υψηλότερα καταστρώματα όπου και επηρεάζονται λιγότερο απο τα μεγάλα κύματα. Τα εστιατόρια και οι τραπεζαρίες του πλοίου έχουν τοποθετηθεί προς την πρύμνη αλλά όχι τελείως πίσω όπου οι κραδασμοί απο τις προπέλες του πλοίου σε πλήρη ταχύτητα θα μπορούσαν να προκαλέσουν δυσφορία στους επιβάτες που θα γευματίζουν.

Στο κατάστρωμα 2, το χαμηλότερο κατάστρωμα επιβατών βρίσκονται το θέατρο "Illuminations", το σινεμά και το πλανητάριο , το θέατρο Royal Court Theatre, το μεγάλο Λόμπυ , το "Empire Casino", η "Golden Lion Pub" και το χαμηλότερο επίπεδο του εστιατορίου "Britannia". Στο κατάστρωμα 3 βρίσκονται τα ψηλότερα επίπεδα των 2 θεάτρων και του εστιατορίου "Britannia", ένα μικρό εμπορικό κέντρο αλλά και τα μπαρ "Veuve Cliquot champagne bar" και "Sir Samuel's wine bar", το "Chart Room", το "Queen's Room" αλλά και το χώρο διασκέδασης "G32 Nightclub". Το άλλο βασικό κατάστρωμα επιβατών είναι το κατάστρωμα 7, στο οποίο συναντάμε τα "Canyon Ranch Spa", "Winter Garden", "King's Court", "Queen's Grill Lounge", και τα εστιατόρια "Queen's Grill" και "Princess Grill" για τους επιβάτες της πρώτης θέσης. Οι δημόσιοι χώροι του καταστρώματος 8 περιλαμβάνουν το αγγλικό εστιατόριο à la carte "Todd", μια βιβιλιοθήκη οκτώ χιλιάδων τίτλων, ένα βιβλιοπωλείο και το πανω μέρος του "Canyon Ranch Spa" καθώς και η μεγάλη πρύμνια εξωτερική πισίνα. Οι χώροι φιλοξενίας κατοικιδίων ζώων βρίσκονται στο κατάστρωμα 12 (διατίθενται μόνο για υπερατλαντικά ταξίδια) και μπορούν να φιλοξενήσουν 12 σκύλους και γάτες.

[Image: secrets_of_the_Queen_mary_2_by_carsdude.jpg]
Ένα διάγραμμα που απεικονίζει τους χώρους του πλοίου

Η περιοχή του King's Court στο πλοίο είναι ανοιχτή όλο το εικοσιτετράωρο και χρησιμεύει και ως self-service (buffet) εστιατόριο για το πρωινό και το μεσημεριανό. Ο χώρος χωρίζεται στα τέσσερα και κάθε κομμάτι είναι διακοσμημένο ανάλογα με το θέμα της κάθεμιας απο τις τέσσερις επιλογές κουζίνας που δημιουργούνται μέσω του φωτισμού, της επίπλωσης και του μενού: το Lotus, που εξειδικεύεται στην Ασιατική κουζίνα, το Carvery το οποίο είναι ενα κλασσικό Αγγλικό γκριλ, το La Piazza με ιταλική κουζίνα, και τέλος το Chef's Galley που προσφέρει διάφορες επιλογές με τους επιβάτες να συμμετέχουν στην ετοιμασία του φαγητού μαζί με τον σεφ που αποτελεί μοναδική εμπειρία.

Οι επιλογές φαγητού για τους επιβάτες εν πλω καθορίζονται ανάλογα με ποια "θέση" διαμονής έχουν επιλέξει για το ταξίδι τους. Οι περισσότεροι επιβάτες (περίπου το 85%) είναι στην Britannia class (και συνεπώς γευματίζουν στο κύριο εστιατόριο). Όμως, οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν να αναβαθμίσουν σε "junior suite" (και να γευματίζουν στο "Princess Grill"'), η σε "suite (και να γευματίζουν στο "Queens' Grill"). Οι επιβάτες στις δυο ανώτερες κατηγορίες θεωρούνται απο την Cunard ως "Grill Passengers", και εχουν πρόσβαση στο "Queens' Grill Lounge" και σε έναν ιδιωτικό εξωτερικό χώρο στο κατάστρωμα 11 όπου υπάρχει και υδρομασάζ. Κατα τ' άλλα όλοι οι υπόλοιποι χωροι ειναι προσβάσιμοι σε όλους τους επιβάτες.

Μιας και το Britannia Restaurant καλύπτει όλο το πλάτος του πλοίου σε δυο καταστρώματα, έχει δημιουργηθεί ένα ενδιάμεσο κατάστρωμα που καλείται 3L, ώστε να επιτρέπει στους επιβάτεςνα περπατάνε απο το Grand Lobby προς το Queen's Room χωρίς να διασχίζουν το εστιατόριο. Το κατάστρωμα αποτελείται απο δυο διαδρόμους που διατρέχουν το πλοίο κάτω απο το πάνω μπαλκόνι του εστιατορίου στο κατάστρωμα 3 και επάνω απο το κυρίως εστιατόριο στο κατάστρωμα 2. Αυτό εξωτερικά το παρατηρούμε στο σημείο που προς τα πίσω υπάρχουν 3 σειρές παράθυρα. Τα πάνω και τα κάτω χρησιμεύουν στον φωτισμό του εστιατορίου ενω η μεσαία σειρά φωτίζει το κατάστρωμα 3L. Μια όμοια λύση έχει δοθεί και για τα δυο θέατρα που καταλαμβάνουν επίσης δυο καταστρώματα.

[Image: 4601924785_11aec384b9_z.jpg][Image: 800px-Queen_Mary_2_bronze_sculpture_by_John_McKenna.jpg]
Πανω απο 5000 έργα τέχνης κοσμούν τους χώρους της Queen Mary 2 σε σαλόνια, διαδρόμους και εστιατόρια, έχοντας δημιουργηθεία απο 128 καλλιτέχνες απο 16 διαφορετικές χώρες. Δυο απο τα πιο αξιοσημείωτα κομμάτια είναι η ταπετσαρία της Barbara Broekman μια ελεύθερη απόδοση ενός υπερωκανίου μιας γέφυρας και των ουρανοξυστών της Νέας Υόρκης που κοσμεί τον τοίχο του εστιατορίου Britannia (αριστερά) και η χαλκογραφία του Άγγλου γλύπτη John McKenna που διακοσμεί το Grand Lobby (δεξιά), ένα πορτρέτο του πλοίου μεγέθους 7 μέτρων εμπνευσμένο απο απο την χαλκογραφία που διακοσμούσε την τραπεζαρία της παλαιότερης Queen Mary.


Μηχανοστάσιο και σύστημα πρόωσης
[Image: qm2pods4.jpg]Το μηχανοστάσιο της Queen Mary 2 αποτελείται απο τεσσερις (4) δεκαεξακύλινδρες Wärtsilä 16V46CR EnviroEngine κύριες μηχανές ντιζελ που παράγουν ένα έργο των 67,200 kW (90,100 ίππποι) στις 514 στροφές το λεπτό, καθώς και 2 αεροστρόβιλους General Electric LM2500+ που μαζί παράγουν ακόμα 50,000 kW (67,000 ίππους). Όλη η ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο μεταδίδεται στους 4 ηλεκτροκινητήρες 21,500 kW (28,800 ίππων) κατασκευασμένους απο την Alstom που κινούν τις προπέλες (βρίσκονται εκτός της καρίνας του πλοίου και η ψύξη τους γίνεται με το νερό) . Η παραπάνω διάταξη είναι γνωστή ως integrated electric propulsion και προσφέρει οικονομικό ταξίδι σε χαμηλές ταχύτητες αλλά και την ικανότητα να επιτυγχάνονται υψηλές ταχύτητες όταν αυτές χρειάζονται. Το Queen Mary 2 είναι το πρώτο επιβατικό υπερωκεάνιο που χρησιμοποεί αυτόν τον τύπο πρόωσης αν και το πρώτο επιβατικό που είχε χρησιμοποιήσει αεροστροβίλους ήταν το Φινλανδικης κατασκευής Finnjet το 1977.

Αν και ασυνήθιστο, οι αεροστρόβιλοι (τουρμπίνες) του πλοίου δεν βρίσκονται στο μηχανοστάσιο αλλά έχουν τοποθετηθεί σε έναν ηχομωνομένο χώρο ακριβώς κάτω απο την τσιμινιέρα. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να παρέχουν στις τουρμπίνες τις μεγάλες ποσότητες αέρα που χρειάζονται χωρίς να κατασκευάσουν αεραγωγούς καθ' όλο το ύψος του πλοίου πράγμα που θα είχε δεσμεύσει αρκετό πολύτιμο χώρο απο το εσωτερικό.

Η πρόωση επιτυγχάνεται χάρη στα τέσσερα ελικοπηδάλια Rolls-Royce Mermaid (τύπου azimuth thruster) σχεδιασμένα με ειδικές προπέλες χαμηλών κραδασμών με χωριστά εγκατεστημένες λεπίδες. Το μπροστινό ζευγάρι (εξωτερικό) είναι σταθερές ενώ το πίσω μπορεί να περιστραφεί 360 μοίρες.Η Queen Mary 2 είναι το πρώτο επιβατικό με τέσσερις προπέλες μετά το SS France το 1961. Επίσης στο πλώριο κατάστρωμα ακριβώς μπροστά απο την γέφυρα φέρει 8 ανταλλακτικές λεπίδες σε περίπτωση καταστροφής.


Προμήθεια νερού
Το φρέσκο νερό στην Queen Mary 2 προέρχεται απο τρεις μονάδες αφαλάτωσης που έχει το πλοίο. Η κάθε μονάδα έχει χωρητικότητα 630,000 λίτρα την ημερα. Τροφοδοτούνται με ατμό και κρύο νερό από τις μηχανές και τις τουρμπίνες του πλοίου ή σε περίπτωση που χρειαστεί με ατμό απο τα δυο μποιλερ που διαθέται το πλοίο. Χρησιμοποιείται για την αφαλάτωση η τεχνολογία της πολυβάθμιας εξάτμισης ατμών αλλά για τις ανάγκες των μονάδων του πλοίου έχει βελτιωθεί κυρίως για να χρειάζεται λιγότερη συντήρηση και για εξοικονόμηση χώρου. Το
αφαλατωμένο νερό έχει περιεκτικότητα σε αλάτι λιγότερο απο 5ppm (5 μέρη στο 1 εκατομμύριο). Η παραγωγή είναι 1,100,000 λίτρα την ημέρα με δυνατότητα για 1,890,000 λίτρα. Το πλοίο θα μπορούσε να έχει αυτάρκεια και με δυο αντί για τρεις μονάδες αφαλάτωσης. Οι δεξαμενές πόσιμου νερού έχουν χωρητικότητα 3,830,000 λίτρων που είναι αρκετά για λίγο παραπάνω απο 3 μέρες εν πλώ. Αν οι μηχανές του πλοίου δουλεύουν σε χαμηλή ισχύ (δηλαδή το πλοίο κινείται με χαμηλή ταχύτητα) η θερμοκρασία του νερού ψύξης τους δεν επαρκεί για να ζεσταθεί το θαλασσινό νερό ωστε να γινει η αφαλάτωση. Όμως επειδή η παραγωγή ατμού απο τα μποιλερ του πλοίου είναι κοστοβόρα είναι
προτιμότερο να προμηθεύεται νερό στα λιμάνια που πιάνει αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Υπηρεσία - Σημαντικές στιγμές
Στις 12 Ιανουαρίου 2004, η Queen Mary 2 ξεκίνησε το παρθενικό της ταξίδι απο το Σουθάμπτον προς το Φορτ Λόντερντεϊλ στην Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών μεταφέροντας 2620 επιβάτες κάτω απο τις εντολές του καπετάνιου Ronald Warwick, ο οποίος είχε διατελέσει και καπετάνιος στην Queen Elizabeth 2. Ο Warwick είναι ο γιός του William Warwick ο οποίος ήταν υψηλόβαθμος αξιωματικός της Cunard και ο πρώτος καπετάνιος της Queen Elizabeth 2. Το πλοίο έπέστρεψε στο Σαουθάμπτον με καθυστέρηση απο το παρθενικό του ταξίδι μετά απο εμπλοκή των θυρίδων που καλύπτουν τους πλώριους πρωοθητήρες (bow thrusters) στην Πορτογαλία.

Κατα την διάρκεια της 28ης Ολυμπιάδας στην Αθήνα το 2004, η Queen Mary 2 ταξίδεψε στο λιμάνι του Πειραιά και έδεσε για δυο εβδομάδες όπου χρησιμοποιήθηκε σαν πλωτό ξενοδοχείο φιλοξενώντας τον τότε πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Τόνι Μπλέρ, τον πρόεδρο της Γαλλίας Ζακ Σιράκ, τον πρώην πρόεδρο των Η.Π.Α. Τζώρτζ Μπους και την Ολυμπιακή ομάδα μπάσκετ των Ηνωμένων Πολιτειών.

Τον Νοέμβριο του 2006, η Queen Mary 2 δεξαμενίστηκε στο ναυπηγείο Blohm + Voss στο Αμβούργο . Κατά την διάρκεια του δεξαμενισμού τοποθετήθηκαν σε όλα τα εξωτερικά μπαλκόνια συστήματα πυρόσβεσης (sprinkler) ώστε να εναρμονιστεί το πλοίο με τους νέους κανονισμούς ασφαλείας που μπήκαν σε ισχύ μετά το ατύχημα με την φωτιά στο MS Star Princess. Επιπροσθέτως, διαπλατύνθηκαν κατα 2 μέτρα και οι βαρδιόλες της γέφυρας για να βελτιωθεί η ορατότητα.

Βασιλικά ραντεβού της Cunard
[Image: 080115-3queens-hmed-4p.grid-6x2.jpg][Image: 3q1xe8.jpg]Ολοκληρώνοντας την κρουαζιέρα στην Νότια Αμερική, στις 23 Φεβρουαρίου του 2006, η Queen Mary 2 συνάντησε την ομώνυμη προκάτοχό της, RMS Queen Mary που είναι μόνιμα αγκυροβολημένη στο Λονγκ Μπίτς της Καλιφόρνια ως μουσείο και ξενοδοχείο. Συνοδευόμενες απο διάφορα μικρότερα σκάφη οι δυο βασίλισσες αντάλλαξαν χαιρετισμούς με διαδοχικά κορναρίσματα που ακούστηκαν σε ολόκληρη την πόλη.Η Queen Mary 2 συναντήθηκε με τα υπόλοιπα εν ενεργεία πλοία της Cunard την Queen Victoria και την Queen Elizabeth 2 στις 13 Ιανουαρίου 2008 κόντα στο άγαλμα της Ελευθερίας στην Νέα Υόρκη με εορταστικά πυροτεχνήματα. Η Queen Elizabeth 2 και η Queen Victoria διέσχισαν μαζί τον Ατλαντικό για αυτή την συνάντηση που ήταν η πρώτη φορά που τρεις Βασίλισσες της Cunard βρίσκονταν ταυτόχρονα στο ίδιο σημείο. Η εταιρεία δήλωσε ότι αυτή θα ήταν η τελέυταία φορά που αυτές οι τρεις Βασίλισσες θα συναντιόνταν λόγω της απόσυρσης της Queen Elizabeth 2 απο την ενεργό δράση στα τέλη του 2008. Με την απόσυρση της Queen Elizabeth 2 και την εγκατάσταση της στο Ντουμπάι, η Queen Mary 2 είναι πλέον το μόνο υπερωκεάνιο σε λειτουργία.

[Image: qe2-leads-queen-mary-2-for-their-last-ta...m-nyc1.png]
Η Queen Elizabeth 2 oδηγεί την Queen Mary 2 για να διασχίσουν μαζί τον Ατλαντικό για πρώτη και τελευταία φορά

[Image: 3queensnewyork.jpg?w=500]Δυο χρόνια μετά το πρώτο επίσημο βασιλίκο ραντεβού, στην ίδια ημερομηνία, η Queen Mary 2 συναντήθηκε με την Queen Victoria και την τότε νεότευκτη Queen Elizabeth για άλλο ένα βασιλικό ραντεβού της Cunard στην Νέα Υόρκη στις 13 Ιανουαρίου 2011. Και πάλι η Queen Victoria και η Queen Elizabeth διέσχισαν τον Ατλαντικό μαζί για την συνάντηση.Και τα τρία πλοία συναντήθηκα μπροστά απο το άγαλμα της Ελευθερίας στις 18:45 και ακολούθησαν εορταστικά πυροτεχνήματα ενώ το Empire State Building ήταν φωτισμένο κόκκινο για σηματοδοτήσει το γεγονός.

Στις 5 Ιουνίου 2012, οι τρεις βασίλισσες συναντήθηκαν και πάλι αυτή την φορά στο Southampton για να γιορτάσουν την επέτειο των 60 χρόνων βασιλείας της Βασίλισσας Ελισάβετ II της Αγγλίας.


Παγκόοσμιες κρουαζιέρες
Στις 10 Ιανουαρίου 2007, η Queen Mary 2 ξεκίνησε την πρώτη της παγκόσμια κρουαζιέρα γυρίζοντας τον κόσμο σε 81 ημέρες! Στις 10 Ιανουρίου 2012 το πλοίο ξεκίνησε μια κρουαζιέρα τριών μηνών απο το Σουθάμπτον ταξιδεύοντας νότια και ανατολικά κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής, τον πρώτο περίπλου όλης της Αυστραλίας καταλήγοντας στην Ιαπωνία και πίσω στο Σουθάμπτον διασχίζοντας την ακτογραμμή της γηραιάς ηπείρου μέσω της διώρυγας του Σουέζ. To 2013 ξεκίνησε και πάλι μια παγκόσμια κυκλική κρουαζιέρα απο τις 10 Ιανουαρίου που ολοκληρώθηκε στις 26 Απριλίου δηλαδή διάρκειας 106 ημερών.

Μετάφραση για το mesametaforas.gr απο την Wikipedia
Paul

Φωτογραφίες: Shipspotting.com, Cunard, worldshipny.com, deviantart.com (carsdude)
Αρχικό άρθρο: http://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Queen_Mary_2





RE: RMS Queen Mary 2 (IMO:9241061) - Paul - 16-03-2014

www.youtube.com/watch?v=ntiVrWp-sdM

Προ ημερών κυκλοφόρησαν κάποιες φωτογραφίες για τον εορτασμό των 10 χρόνων του πλοίου όπου ήταν μοναδικές μιας και η εταιρεία σκέφτηκε να ποζάρει και ο καπετάνιος του πλοίου μαζί... ενω στεκόταν στον βολβό Wink

Παραπάνω βλέπουμε το making of της φωτογράφισης που έγινε απο τον James Morgan.


RE: RMS Queen Mary 2 (IMO:9241061) - Paul - 12-05-2014

Φέτος το Βασιλικό Ραντεβού των τριων εν ενεργεία Βασιλισσών οργανώθηκε έτσι ώστε να οδηγήσει στον εορτασμό των 10ων γενεθλίων της Queen Mary 2.

Οι 3 Βασίλισσες Queen Victoria, Queen Elisabeth & Queen Mary 2 συναντήθηκαν την προηγούμενη Τρίτη στην Λισαβόνα. Απο εκεί απέπλευσαν με πορεία το Southampton. Για πρώτη φορά τα τρια πλοία έπλευσαν μαζί και ο φωτογράφος της εταιρείας James Morgan ήταν και πάλι εκεί, αυτή την φορά στον αέρα!


Κατά την άφιξη της QM2 στο Southampton οι δυο αδερφές την περίμεναν και όταν έφτασε κοντά αντάλλαξαν χαιρετισμούς ενω ρυμουλκά υποδεχόντουσαν με ρίψεις νερού το πλοίο. Η εταιρεία μας χάρισε ενα πολύ όμορφο βίντεο απο τον εορτασμό. 10 χρόνια ταξιδιών λοιπόν για το μοναδικό υπερωκεάνιο εν ενεργεία!