Forum
[Skai.gr] Αίτημα υποστήριξης των ρωσικών σιδηροδρόμων για ΟΛΘ - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Γενικές Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135)
+--- Thread: [Skai.gr] Αίτημα υποστήριξης των ρωσικών σιδηροδρόμων για ΟΛΘ (/showthread.php?tid=10213)



[Skai.gr] Αίτημα υποστήριξης των ρωσικών σιδηροδρόμων για ΟΛΘ - Nikolas A. - 05-06-2013

Ρωσικός Τύπος: Αίτημα στον Πούτιν να υποστηρίξει τους ρωσικούς σιδηροδρόμους στον ΟΛΘ

Ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλάντιμιρ Γιακούνιν, ζήτησε από τον πρόεδρο Πούτιν να υποστηρίξει την εταιρεία στη συμμετοχή της στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ (Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης), σύμφωνα με την εφημερίδα Moscow Times.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ ενδέχεται να ξεκινήσει - με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος - ακόμα και μέσα στον Ιούνιο, όπως αναφέρει και η εφημερίδα Kommersant, επικαλούμενη επιστολή του Γιακούνιν στον Βλάντιμιρ Πούτιν στις 26 Μαΐου.

Η όποια συμφωνία δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει τόσο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και τη Rosco, την εταιρεία που συστάθηκε για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης είναι τα 140 εκατομμύρια ευρώ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στα 30 εκατομμύρια ευρώ, η Rosco στα 10 εκατομμύρια και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής των κρατικών ρωσικών σιδηροδρόμων, δίχως κρατική χρηματοδότηση η εταιρεία του θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να συμπράξει με ξένο εταίρο για την εξαγορά των περουσιακών στοιχείων.

Στην επιστολή του ο Βλάντιμιρ Γιακούνιν αναφέρει ότι ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν εκφράσει κι άλλα σχήματα από τη Γαλλία, την Κίνα και από ορισμένες αραβικές χώρες.

Αναφέρει επίσης ότι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αποτελεί μοναδική ευκαιρία να συνδυαστούν λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές στην Ελλάδα με έργα υποδομών που ήδη υλοποιούνται στη Σερβία.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το 2012 διακινήθηκαν 4,4 εκατομμύρια τόνοι φορτίου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενώ τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια ευρώ.