![]() |
[Skai.gr] 11 επενδυτές για τα περιφερειακά αεροδρόμια - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Γενικές Ειδήσεις (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=135) +--- Thread: [Skai.gr] 11 επενδυτές για τα περιφερειακά αεροδρόμια (/showthread.php?tid=10193) |
[Skai.gr] 11 επενδυτές για τα περιφερειακά αεροδρόμια - Nikolas A. - 01-06-2013 Τα 11 επενδυτικά σχήματα που ενδιαφέρονται για τα περιφερειακά αεροδρόμια Έντεκα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ τα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τα εξής: Η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Νίκαιας στη Νότια Γαλλία, η Agrokor Novaport Development θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας της Κροατίας, η ισραηλινή Engelinvest Israel Ltd που δραστηριοποιείται στο Real estate, η τουρκική Global Liman Isletmeleti σε συνεργασία με την Flughafen Munchen που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Μονάχου, η ελβετική Zurich Airport μαζί με τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο J&P Avax και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Ενδιαφέρον επίσης εξέφρασαν η γερμανική FRAPORT AG που λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόμια σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου, η τουρκική TAV airports που διαχειρίζεται σειρά αεροδρομίων στην Τουρκία, ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci σε συνεργασία με την ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Ελλάκτωρ, η Corporation America με έδρα την Αργεντινή που λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως μαζί με τη ΜΕΤΚΑ και ο αμερικάνικος επενδυτικός όμιλος Advent. Τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο συστάδες - από επτά έκαστη - ενώ δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους επενδυτές να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και για κάποιο από τα υπόλοιπα έξι που δεν είναι ενταγμένα σε ομάδες. Υπενθυμίζεται ότι η διάρκεια των παραχωρήσεων θα είναι κατ' ελάχιστον 30 με 35 ετή προκειμένου να υπάρξουν ανταγωνιστικές χρεώσεις ενώ οι ανάδοχοι θα αναλάβουν και την υποχρέωση να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στις υποδομές. Οι συμβάσεις παραχώρησης θα προβλέπουν εκτός από το εφάπαξ αντίτιμο για το δημόσιο και ποσοστά επί των εσόδων των αεροδρομίων. [Τα Νέα] Οι έντεκα μνηστήρες για τα περιφερειακά αεροδρόμια - Nikolas A. - 02-06-2013 Μεγάλα ονόματα όπως ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος της Vinci, η γερμανική εταιρία Fraport που διαχειρίζεται ένα πολύ μεγάλο αριθμό αεροδρομίων ανά την Ευρώπη και η εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Ζυρίχης συγκαταλέγονται ανάμεσα στα έντεκα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Τα έντεκα σχήματα είναι τα εξής: Aeroports De La Cote d Azur Agrokor Novaport Development Engelinvest Israel Ltd Global Liman Isletmeleti (66%) - Flughafen Munchen (33,34%) Zurich Airport (63%) - J&P Avax (37%) Athens International Airport Fraport - Copelouzos TAV Vinci - Ellaktor Corporacion America - Metka Advent Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Στην πρώτη ομάδα εντάχθηκαν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Ενώ, έως τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει έως τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου στην πρώτη ομάδα και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου στη δεύτερη ομάδα. Οι επόμενες κινήσεις αφορούν στους συμβούλους αξιοποίησης, οι οποίοι θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού. |