Forum
[Ελευθεροτυπία] Αντιμέτωποι με φουρτούνες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Ελευθεροτυπία] Αντιμέτωποι με φουρτούνες (/showthread.php?tid=10069)



[Ελευθεροτυπία] Αντιμέτωποι με φουρτούνες - Konstantinos - 07-05-2013

Απλήρωτοι ναυτεργάτες για 2-6 μήνες. Κατηγορούν το υπουργείο Ναυτιλίας για ατολμία. Πουλάνε πλοία οι ακτοπλοϊκές, οι οποίες βυθίζονται στις ζημιές

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

Είναι ίσως η πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία της που η ακτοπλοΐα, παρασυρμένη στη δίνη της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται αντιμέτωπη με φουρτούνες που απειλούν ακόμη και την επιβίωσή της. Το θέμα προσλαμβάνει ιδιαίτερη σημασία τις εορτές του Πάσχα, όπως και τους θερινούς μήνες, οπότε αυξάνεται η τουριστική κίνηση. Κι ενώ τώρα έχουμε Πάσχα, για κάποιους ναυτικούς είναι ακόμα Χριστούγεννα. Πώς θα σας φαινόταν αν ακούγατε ότι, αυτές τις ημέρες, ακτοπλοϊκή εταιρεία κατέβαλε στους εργαζομένους το δώρο των Χριστουγέννων;

Ποτέ άλλοτε η ακτοπλοΐα δεν ήταν αντιμέτωπη με τόσες φουρτούνες. Εταιρείες βουτηγμένες στα χρέη και τα δάνεια, απλήρωτοι εργαζόμενοι από 2 έως 6 μήνες (ανακόλουθες εμφανίζονται οι Hellenic Seaways, ΑΝΕΚ και ΝΕΛ), νησιά χωρίς επαρκή και σύγχρονη σύνδεση, αλλά και αποκαθήλωση της ελληνικής σημαίας στα πλοία της Αδριατικής.

Δυστυχώς, κανείς δεν είναι σε θέση να πει ότι έφτασε το τέλος, ότι η αγορά είδε τον πάτο. Οποιος κάνει βόλτα στο λιμάνι του Πειραιά και μιλήσει με τους ναυτεργάτες, αλλά και με τουριστικούς πράκτορες, θα συμπεράνει δύο πράγματα: τη δραματική μείωση των διακινούμενων επιβατών και εμπορευμάτων, αλλά και την αύξηση της ανεργίας.

«Συνάδελφος έφτασε στο σημείο να πουλήσει τη βέρα του. Είναι δυνατόν να δίνουν 100 ευρώ έναντι στους ναυτικούς; Αυτή η κατάσταση μας τιμά ως ναυτικό έθνος;», διερωτάται πλοίαρχος μιλώντας στην «Ε».

Πριν από λίγες ημέρες συνελήφθη πλοίαρχος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επειδή το πλοίο άργησε να αναχωρήσει κατά 10 ώρες περίπου, επειδή η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν κατάφερε να το προμηθεύσει έγκαιρα με... καύσιμα.

Τα ανωτέρω παραδείγματα μπορεί να μην είναι αντιπροσωπευτικά σύσσωμου του κλάδου, ωστόσο αποτυπώνουν εύγλωττα τη σημερινή κατάσταση.

Σαν να μην έφτανε αυτό, τόσο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όσο και οι ναυτεργάτες κατηγορούν για ατολμία το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο, όλο το τελευταίο διάστημα, διαδραματίζει ρόλο «διαιτητή», με αποκορύφωμα τις πρόσφατες πολυήμερες κινητοποιήσεις που οδήγησαν στην πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών.

Το υπουργείο Ναυτιλίας, σε μια προσπάθεια ανάσχεσης της αρνητικής πορείας του κλάδου, εισήγαγε το νομοσχέδιο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με αυτό, μειώνεται το πλήρωμα των πλοίων για τη χειμερινή περίοδο και συρρικνώνεται ο χρόνος δρομολόγησης των ταχύπλοων πλοίων σε τέσσερις, αντί για εφτά μήνες. «Χάπι» θεωρούν τα μέτρα οι ακτοπλόοι, που ζητούσαν πιο ριζοσπαστικά (μείωση ΦΠΑ), «νέο χαστούκι» οι ναυτεργάτες, που θεωρούν ότι θα εκτοξευθεί περαιτέρω η ανεργία.