Forum
[Το Βήμα] Στη Νάξο συνεδριάζει το ΣΑΣ για τις επιδοτούμενες - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Thread: [Το Βήμα] Στη Νάξο συνεδριάζει το ΣΑΣ για τις επιδοτούμενες (/showthread.php?tid=10041)



[Το Βήμα] Στη Νάξο συνεδριάζει το ΣΑΣ για τις επιδοτούμενες - Konstantinos - 30-04-2013

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα συγκληθεί την Παρασκευή 17 Μαΐου

Στη Νάξο θα συνεδριάσει αυτή τη φορά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), την Παρασκευή 17 Μαΐου, ενώ μια ημέρα πριν θα πραγματοποιηθεί στο νησί ημερίδα για την ακτοπλοΐα, στην οποία θα παραβρεθεί και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

Αυτή την περίοδο το υπουργείο Ναυτιλίας έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση τον ανασχεδιασμό του επιδοτούμενου δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με επανεξέταση τόσο των ελεύθερων γραμμών όσο και των επιδοτούμενων άγονων.

Για πρώτη φορά, στα βασικά κριτήρια που αφορούν τον ανασχεδιασμό του δικτύου για τις άγονες γραμμές και την υποβολή προτάσεων, τίθενται προϋποθέσεις, όπως η βελτίωση των λιμενικών υποδομών, αλλά και η οικονομική συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό την κάλυψη του κόστους και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.

Από τις 35 επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές, οι δεκατρείς ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες είκοσι δύο στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Πρόσφατα, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής όπως και η Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας, απηύθυναν πρόσκληση για τη σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας για νέες δρομολογιακές γραμμές, αποκλειστικής ελεύθερης εξυπηρέτησης χωρίς επιδότηση για τρία έτη από 01/11/2013.

Δεκαεπτά δρομολογιακές γραμμές, από αυτές που προκηρύχθηκαν για αποκλειστική εξυπηρέτηση χωρίς επιδότηση, αφορούν τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και τριάντα τέσσερις τη Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αν σε κάποιες από αυτές δεν υπάρξει ενδιαφέρον αλλά κριθούν απαραίτητες, οι δύο διευθύνσεις του υπουργείου αναμένεται να προχωρήσουν σε νέα προκήρυξη, αυτή τη φορά με επιδότηση.

Πάντως, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) κατέθεσε, την περασμένη Παρασκευή, πρόταση για τη γραμμή Θεσσαλονίκη ή Καβάλα-Λήμνο-Μυτιλήνη και επιστροφή τρεις φορές την εβδομάδα, και για τη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνο, επίσης, τρεις φορές την εβδομάδα. Η ΝΕΛ θα έχει αποκλειστικά αυτές τις δύο γραμμές για τρία χρόνια και δεν θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί στις συγκεκριμένες κάποια άλλη εταιρεία.

Πηγές της Ακτής Μιαούλη ανέφεραν, ότι κάτι ανάλογο είχε συμβεί το 2003 για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των Κυκλάδων. Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια των Κυκλάδων τα είχαν κερδίσει δύο εταιρείες, το υπουργείο έδωσε σε άλλη ανταγωνίστρια εταιρεία γραμμή, με προσέγγιση του πλοίου της σε δύο νησιά των Κυκλάδων, με αποτέλεσμα να υπάρξει δικαστική διένεξη χρόνων.