Forum

Full Version: [Τραμ] Συρμοί Σειράς ΙΙ
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
(13-11-2013, 03:34 PM)Giannis Wrote: [ -> ]Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 25 συρμών τραμ.

Ενδιαφέρον θα έλεγα.. Αυτό πάει να πει ότι αυξάνονται οι ανάγκες σε τροχαίο υλικό λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης, είτε γιατί σχεδιάζεται επέκταση του υπάρχοντος δικτύου.
Έχουμε καμία πληροφορία αν ο διαγωνισμός θα είναι μειωδοτικός; Και προς ποιον κατασκευαστή θα στραφούν;
(13-11-2013, 05:00 PM)nikolas86 Wrote: [ -> ]Ενδιαφέρον θα έλεγα.. Αυτό πάει να πει ότι αυξάνονται οι ανάγκες σε τροχαίο υλικό λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης, είτε γιατί σχεδιάζεται επέκταση του υπάρχοντος δικτύου.
Έχουμε καμία πληροφορία αν ο διαγωνισμός θα είναι μειιωδοτικός; Και προς ποιον κατασκευαστή θα στραφούν;

Η επέκταση προς Πειραιά είναι ο λόγος, αφού έτσι θα αυξηθούν οι ανάγκες του δικτύου.

Βέβαια, αφού η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ βλέπει μπροστά σε αυτό το θέμα, μήπως θα έπρεπε να κοιτάξουν με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστούν και ηλεκτροδηγοί (προσλήψεις στο Δημόσιο θα δούμε μετά από πολλά χρόνια), αφού και στο Μετρό υπάρχουν νέοι συρμοί, αλλά δεν είναι τηλεκατευθυνόμενοι.
(13-11-2013, 05:27 PM)marios.ilioupoli Wrote: [ -> ]Η επέκταση προς Πειραιά είναι ο λόγος, αφού έτσι θα αυξηθούν οι ανάγκες του δικτύου.

Βέβαια, αφού η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ βλέπει μπροστά σε αυτό το θέμα, μήπως θα έπρεπε να κοιτάξουν με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστούν και ηλεκτροδηγοί (προσλήψεις στο Δημόσιο θα δούμε μετά από πολλά χρόνια), αφού και στο Μετρό υπάρχουν νέοι συρμοί, αλλά δεν είναι τηλεκατευθυνόμενοι.

25 νέοι συρμοί για μια επέκταση τόσο μικρή; Δεν νομίζω να είναι μόνο αυτός ο λόγος αλλά ΚΑΙ αυτός.. Εδώ τώρα και ούτε 40 δεν έχει.
Όσο για τους ηλεκτροδηγούς, τόσοι θα βγούν και έχουν βγει σε διαθεσιμότητα, ας φέρουν όσους χρειάζονται να τους εκπαιδεύσουν.
(13-11-2013, 11:51 PM)nikolas86 Wrote: [ -> ]25 νέοι συρμοί για μια επέκταση τόσο μικρή; Δεν νομίζω να είναι μόνο αυτός ο λόγος αλλά ΚΑΙ αυτός.. Εδώ τώρα και ούτε 40 δεν έχει.
Όσο για τους ηλεκτροδηγούς, τόσοι θα βγούν και έχουν βγει σε διαθεσιμότητα, ας φέρουν όσους χρειάζονται να τους εκπαιδεύσουν.

Δεν αφορά μόνο την επέκταση προς Πειραιά. Απλά ανέφερα αυτή, γιατί προχωράει σιγά σιγά. Αφορά και την επέκταση του Τραμ από το Ελληνικό προς το σταθμό "Αργυρούπολη" του Μετρό, αλλά και από το Σύνταγμα προς την Πλ. Αιγύπτου.

Σήμερα, πρέπει να διαθέτει 35 συρμούς, δεδομένου ότι αναφέρεται πως η αρίθμηση των νέων θα ξεκινά από το #20036 (το "2" υποδεικνύει ότι είναι συρμός σειράς II, ενώ οι σημερινοί έχουν πρώτο ψηφίο το "1", αφού ανήκουν στη σειρά I).
Όντως 35 είναι.
Τελευtαίο και καταϊδρωμένο... Tongue

[Image: thumb_P52511071c.jpg]

Καλή η σκέψη για επέκταση μέχρι το Μετρό Αργυρούπολης...
Έριξα μιά ματιά στην τεχνική περιγραφή, η οποία περίεχει μερικά ενδιαφέροντα πράγματα.

Μέσα σε όλα αναφέρει πως εμπορική λειτουργία μπορεί να έχει μόνο ένας συρμός αυτόνομος. Προσωπικά το θεωρώ λάθος. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη και για εμπορική λειτουργία δύο συζευγμένων συρμών (της ίδιας, νέας, γενιάς). Με δεδομένη τη χωρητικότητα των 190 ατόμων που αναφέρει το τεχνικό κείμενο, θα έλεγα πως δύο συζευγμένοι συρμοί που συνολογικά θα μπορούν να μεταφέρουν >380 άτομα ίσως αποτελέσουν απαίτηση μελλοντικά.

Δεν είδα κάπου αναφορά, ίσως και από παράλειψη, στον αριθμό των κινητήριων φορείων έναντι των συνολικών, ενώ θεωρώ ότι οι προδιαγραφές επιτάχυνσης είναι καλές, με έναν αστερίσκο καθώς αναφέρονται σε ιδανικές συνθήκες επίπεδης τροχιάς χωρίς κλίση και υγρασία.

Ενδιαφέρον έχει και η παράγραφος 3.13, η οποία αναφέρει την λειτουργία με υπερπυκνωτές (σαν αυτούς που έχουν υιοθετήσει κάποιες εταιρείες στα υβριδικά τους λεωφορεία) για περιορισμένες αποστάσεις και ταχύτητες σε περίπτωση που δεν υπάρχει τροφοδοσία από το ρεύμα του δικτύου. Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την λειτουργία δικτύου τραμ το οποίο δεν χρειάζεται σε κομμάτια του καθόλου τοποθέτηση γραμμών επαφής, αφού οι υπερπυκνωτές μπορούν να φορτιστούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατά τις στάσεις των συρμών.

Σε άλλα θέματα, είδα μεταξύ άλλων την απαίτηση για χρήση λαμπτήρων τύπου LED στο εσωτερικό του οχήματος, ενώ το όχημα θα έχει Wifi για να μπορεί να γίνει ευκολότερη διάγνωση των προβλημάτων κατά την είσοδο του στο αμαξοστάσιο ( τεχνολογία Smile )
(26-11-2013, 01:08 PM)AlexNik Wrote: [ -> ]Ενδιαφέρον έχει και η παράγραφος 3.13, η οποία αναφέρει την λειτουργία με υπερπυκνωτές (σαν αυτούς που έχουν υιοθετήσει κάποιες εταιρείες στα υβριδικά τους λεωφορεία) για περιορισμένες αποστάσεις και ταχύτητες σε περίπτωση που δεν υπάρχει τροφοδοσία από το ρεύμα του δικτύου. Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την λειτουργία δικτύου τραμ το οποίο δεν χρειάζεται σε κομμάτια του καθόλου τοποθέτηση γραμμών επαφής, αφού οι υπερπυκνωτές μπορούν να φορτιστούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατά τις στάσεις των συρμών.

Η λειτουργία με υπερπυκνωτές θα γίνεται κατά τη διέλευση από την Πανεπιστημίου, κατά μήκος της οποίας δε θα υπάρχει εναέριο δίκτυο.

(26-11-2013, 01:08 PM)AlexNik Wrote: [ -> ]ενώ το όχημα θα έχει Wifi για να μπορεί να γίνει ευκολότερη διάγνωση των προβλημάτων κατά την είσοδο του στο αμαξοστάσιο ( τεχνολογία Smile )

Το ίδιο σύστημα διαθέτουν και οι συρμοί 3ης γενιάς του Μετρό, που, κατά την είσοδό τους στο αμαξοστάσιο, έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν απευθείας αναφορά.
(01-02-2014, 03:13 PM)nikolas86 Wrote: [ -> ]Στην προμήθεια 25 νέων συρμών τραμ τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες που δημιουργούν οι επεκτάσεις του μέσου προς τον Πειραιά προχωρά η Αττικό Μετρό, η οποία είναι πλέον η υπεύθυνη εταιρεία για τα έργα του τραμ.

Ο σχετικός διαγωνισμός είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 10 Φεβρουαρίου και θα αφορά στην προμήθεια 25 νέων συρμών δεύτερης γενιάς.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 66.250.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και, σύμφωνα με την προκήρυξη, η προμήθεια των συρμών πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 940 ημερών (31,5 μήνες).

Εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα που θα προκαλέσουν καθυστερήσεις στη διαγωνιστική διαδικασία, υπολογίζεται ότι οι νέοι συρμοί τραμ θα έχουν παραληφθεί περίπου στα μέσα του 2016.

Τα νέα τραμ θα είναι πλήρως κλιματιζόμενα, θα διαθέτουν οθόνες πληροφόρησης, τηλεματική, ενώ θα είναι στο ίδιο μήκος που είναι και οι σημερινοί συρμοί. Να σημειωθεί επίσης ότι η προμήθειά τους χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και πόρους από το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.

Το έργο της επέκτασης του τραμ (που εκκρεμεί από το 2004 - εδώ και 10 χρόνια) θα ξεκινήσει από το γήπεδο Καραϊσκάκη στο Νέο Φάληρο και σε μονή γραμμή θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Ακτή Ποσειδώνος και σε μονή γραμμή θα επιστρέφει από τις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση με ένα σύνολο 5,4 χλμ γραμμής που θα κατασκευαστεί σε προκατασκευασμένα τμήματα για συντόμευση του χρόνου εργασιών.

Με τα τωρινά δεδομένα, στο διαγωνισμό μέχρι τώρα κατεβαίνουν η πολωνική Solaris (γνωστή και από τα αστικά Urbino που έχουμε προμηθευτεί) και η γαλλική Alstom (γνωστή από τους συρμούς 1ης παραλαβής του μετρό).