This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 16 Vote(s) - 3.06 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ENET] ΟΣΕ: σκάνδαλο με «μαϊμού» υπερωρίες

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
 
Παράξενα πράγματα στις μισθολογικές καταστάσεις εργαζομένων του ΟΣΕ εντόπισαν οι ελεγκτές του οργανισμού και τα ώς τώρα ευρήματα δείχνουν πως κάποιοι έκαναν πάρτι. διαρκείας με πλασματικές υπερωρίες.

[Image: 23-6-thumb-medium.jpg]Η υπόθεση ξεκινά στα μέσα του καλοκαιριού, όταν στη διάρκεια τυχαίου δειγματοληπτικού ελέγχου διαπιστώνεται πως «γράφονται» πλασματικές υπερωρίες στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά. Πρόκειται για μια μονάδα που απασχολεί γύρω στα 500 άτομα, με κύριο αντικείμενο τη «βαριά» συντήρηση των μηχανών. Το εργοστάσιο είναι στρατηγικής σημασίας για τον ΟΣΕ και μαζί με την αντίστοιχη μονάδα της Θεσσαλονίκης σηκώνει το βάρος της συντήρησης και των επισκευών σε μηχανές και βαγόνια. Λίγες ημέρες αργότερα, τη διερεύνηση αναλαμβάνει η Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου του ΕΔΙΣΥ, του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής, που έχει υπό τον έλεγχό του τις συγκεκριμένες μονάδες. Το πόρισμα της υπηρεσίας φτάνει στο γραφείο του Δημ. Ρουσσόπουλου, διευθύνοντος συμβούλου του ΕΔΙΣΥ, στις 25 Αυγούστου και τα ευρήματα είναι εξόχως ανησυχητικά, καθώς οι ελεγκτές εντοπίζουν παρατυπίες στις «δευτερεύουσες απολαβές». Πρόκειται για τις αμοιβές του προσωπικού για υπερωριακή απασχόληση ή για απασχόληση στη διάρκεια των ρεπό και τα στοιχεία δείχνουν πως όντως κάτι τρέχει.

Λογικά θα περίμενε κανείς να δοθεί εντολή στους ελεγκτές να προχωρήσουν περαιτέρω την έρευνα. Ομως η χώρα μπαίνει από τις 2 Σεπτεμβρίου σε τροχιά εκλογών και η διερεύνηση παγώνει. Στο θέμα επανέρχεται ο Δημ. Ρουσσόπουλος στις 21 Οκτωβρίου με εμπιστευτικό του έγγραφο προς τους υπευθύνους των εργοστασίων. Σε αυτό αναφέρεται και στα συμπεράσματα του εσωτερικού ελέγχου, που όπως λέει «μπορούν να χαρακτηριστούν θλιβερά για την επικρατούσα κατάσταση». Με αντίστοιχα έγγραφα προς τους υφισταμένους τους, οι διευθυντές εφιστούν την προσοχή, όμως πέρα από αυτές τις (μάλλον συμβολικού χαρακτήρα) παρεμβάσεις τίποτα άλλο δεν γίνεται.

Στα τέλη Νοεμβρίου, στους χώρους εργασίας κυκλοφορεί ενυπόγραφη καταγγελία υπαλλήλου, που δηλώνει πως πέρασαν στη μισθοδοσία του πληρωμές υπερωριών που ο ίδιος δεν έκανε ποτέ! Μάλλον αυτή η καταγγελία εξαντλεί την υπομονή των επικεφαλής του ΕΔΙΣΥ, που διατάζουν τη συγκρότηση επιτροπής που θα διερευνήσει το θέμα. Αρχικά το πόρισμα της επιτροπής, βάσει της οποίας θα αποφασιστεί αν θα κινηθούν πειθαρχικές διαδικασίες και αν θα υπάρξει ή όχι προσφυγή στη Δικαιοσύνη, αναμενόταν για τα μέσα Ιανουαρίου, σύμφωνα με πληροφορίες όμως η προθεσμία πήρε μικρή παράταση 2 εβδομάδων.

Πέρα από την καταγγελία του εργαζομένου στα τέλη Νοεμβρίου, η έρευνα δείχνει πως «κάτι τρέχει» στον Πειραιά. Για παράδειγμα, αν και τον Αύγουστο το εργοστάσιο υπολειτουργεί λόγω των θερινών αδειών, εντοπίζεται κάρτα εργαζομένου που ενώ είναι αδειούχος κατά τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα ώς Παρασκευή) εμφανίζεται να εργάζεται τα Σαββατοκύριακα! Επίσης, οι πρόσθετες αμοιβές στον Πειραιά είναι ώς και 300 φορές περισσότερες σε σχέση με εκείνες που δίνονται στους εργαζομένους στη Θεσσαλονίκη. Το κόστος για τον ΕΔΙΣΥ και κατ' επέκταση τον ΟΣΕ δεν έχει υπολογιστεί με ακρίβεια. «Μπορεί να είναι κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, μπορεί και περισσότερα, αν δεν τελειώσει η έρευνα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα» σημειώνουν υψηλόβαθμα στελέχη του ΕΔΙΣΥ.

ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
(This post was last modified: 15-01-2010, 12:48 PM by AlexNik.)
15-01-2010, 12:47 PM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#2
 
Κορυφή του σκανδάλου οι μαϊμού υπερωρίες
Σαν μικρή κορυφή ενός μεγάλου παγόβουνου περιγράφουν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ την υπόθεση των υπερωριών-μαϊμού που αποκάλυψε χθες η «Ε», θέμα που έχει ήδη προκαλέσει την παρέμβαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το γραφείο του Λ. Ρακιντζή ζήτησε στις αρχές του μήνα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους να εξετάσει τις αμοιβές των εργαζομένων στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και να ενημερώσει για τις ενέργειές του.

Στο μεταξύ, στον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι δείχνουν να θεωρούν το θέμα ως αφορμή για να συζητηθούν από την αρχή όλα όσα σχετίζονται με την πιο ζημιογόνα επιχείρηση της χώρας. Με συσσωρευμένες απώλειες που υπολογίζεται να ξεπεράσουν φέτος τα 9 δισ. ευρώ, ο ΟΣΕ αποτελεί πραγματική βόμβα για τα δημοσιονομικά της χώρας.

«Ολες οι δραστηριότητες, όλες οι λειτουργίες του ΟΣΕ πρέπει να εξεταστούν από μηδενική βάση» τονίζει σε δήλωσή του στην «Ε» ο Ανδ. Βασιλόπουλος, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. «Πρέπει να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που δαπανάται, πού πάει, γιατί πάει και τι θα αποδώσει στον Οργανισμό και, κατ' επέκταση, στον ελληνικό λαό» προσθέτει.

Γενικότερα, οι εργαζόμενοι παρατηρούν πως τα τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ λειτουργούσε εκτός ελέγχου. Βοήθησαν πολύ σε αυτό οι συνεχείς πειραματισμοί των προηγούμενων κυβερνήσεων με την οργανωτική δομή του Οργανισμού. Ετσι, ο ΟΣΕ διασπάστηκε σε δυσλειτουργικές θυγατρικές, ορισμένες από τις οποίες «συγκολλήθηκαν» αργότερα, όταν διαπιστώθηκε πως το αρχικό μοντέλο δεν λειτουργούσε. Στο μεταξύ, και απουσία ελεγκτικών μηχανισμών, τα έξοδα διογκώθηκαν. Συνδικαλιστικοί παράγοντες επισημαίνουν πως το κόστος καθαρισμού των σταθμών και των συρμών τριπλασιάστηκε όταν ο ΟΣΕ αποφάσισε να το αναθέσει σε εργολάβους.

Στο μεταξύ, το οργανόγραμμα που σχεδιάστηκε το 2003 κάνει λόγο για 9.000 θέσεις εργασίας, όταν σήμερα απασχολούνται στον σιδηρόδρομο γύρω στα 7.100 άτομα. Το κενό αυτό καλύπτεται με υπερωρίες, αν και κατά κοινή ομολογία ο ΟΣΕ χρειάζεται σήμερα ένα πιο ευέλικτο σχήμα με όχι περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας. «Πρέπει όμως να σπάσουν αβγά, να αλλάξουν νοοτροπίες. Ας έρθουν ιδιώτες να αναλάβουν κάποια δραστηριότητα υποστήριξης, αλλά ας έρθουν με κανόνες και όχι ανεξέλεγκτα» λένε εκπρόσωποι των εργαζομένων, τονίζοντας πως στις κατά καιρούς συναντήσεις τους με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στο παρελθόν ή του σημερινού υπουργείου Υποδομών δεν έθεσαν θέμα αυξήσεων. Προσθέτουν πως με δεδομένη τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας, η κυβέρνηση έχει στα χέρια της τη μοναδική ευκαιρία να προχωρήσει σε ουσιαστικές τομές που θα βγάλουν τον ΟΣΕ από τη σημερινή τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
(This post was last modified: 15-01-2010, 12:50 PM by AlexNik.)
15-01-2010, 12:50 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024