This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.133
Joined: 18-06-2011
Post: #1
[Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού
ΟΣΥ Ταλαιπωρημένοι επιβάτες

Ενα καυτό καλοκαίρι με πολύ χαμηλές «ταχύτητες» περιμένει τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, οι οποίοι βιώνουν τις συνέπειες της οικονομικής αιμορραγίας των φορέων. Με τα λεωφορεία να αποτελούν τον «μεγάλο ασθενή», εργαζόμενοι και επιβάτες σκέπτονται με τρόμο τούς θερινούς μήνες, οπότε και περιορίζεται σημαντικά το ήδη μειωμένο πρόγραμμα δρομολογίων των λεωφορείων. Οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα κληθούν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό με ελλείψεις προσωπικού λόγω αδειών, το οποίο δεν επαρκεί ούτε τους χειμερινούς μήνες, και έναν στόλο που παροπλίζεται ολοένα και περισσότερο μέρα με τη μέρα.

Στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ παραμένουν ακινητοποιημένα 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ, με τα δρομολόγια να εκτελούνται από 1.200 οχήματα, τα οποία επίσης έχουν ξεπεράσει το όριο των αντοχών τους λόγω παλαιότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ να έχει περιοριστεί κατά 25%-30%, καθώς ακόμη και το προσωπικό (οδηγοί και τεχνικοί) δεν επαρκεί για την εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων που εκδίδεται από τον ΟΑΣΑ. Το πρόγραμμα εξυγίανσης των συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις προσωπικού, οδήγησε σε σημαντική μείωση του αριθμού των εργαζομένων από 5.500 το 2009 σε περίπου 3.500 σήμερα. Για παράδειγμα, οι τεχνικοί είναι μόλις 700, ενώ πριν από μία πενταετία ήταν 1.200.

Την ίδια στιγμή, όμως, η αδυναμία των ΟΣΥ να προμηθευθούν ανταλλακτικά οδηγεί σε παροπλισμό μεγάλου μέρους του στόλου. Ετσι, οι τεχνικοί αναγκάζονται να παίρνουν ανταλλακτικά από τα ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια οχήματα, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες εκείνων που κυκλοφορούν. Πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός των ΟΣΥ. Αναμένεται να καταγραφούν ζημίες 35,8 εκατ. το 2017, περιορίζοντας δραστικά τις πιθανότητες βελτίωσης της επιχειρησιακής ικανότητας της εταιρείας. Σημειώνεται ότι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, τα μεγέθη που προβλέπονται στους προϋπολογισμούς των συγκοινωνιακών εταιρειών αναθεωρούνται επί τα χείρω, με αποτέλεσμα να επανακαθορίζεται και το ύψος της κρατικής επιδότησης. Φέτος, ωστόσο, δεν προβλέπεται κρατική επιχορήγηση για την ενίσχυση των συγκοινωνιακών φορέων, γεγονός που δεν αποκλείεται να υπονομεύσει ακόμη και τη βιωσιμότητα των εταιρειών.

Εν τω μεταξύ, ο μέσος όρος ηλικίας οχημάτων των ΟΣΥ διαμορφώνεται στα 13 χρόνια και όσο περνάει ο καιρός απλώς αυξάνεται. Τα 2.031 θερμικά λεωφορεία, που είχαν στα αμαξοστάσιά τους οι ΟΣΥ στα τέλη του 2015, μετρούν 12,8 έτη κατά μέσον όρο, ενώ η ηλικία των 356 ηλεκτροκίνητων τρόλεϊ διαμορφώνεται στα 13,8 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης πεπραγμένων των ΟΣΥ. Η πλειονότητα των οχημάτων είναι παλαιάς τεχνολογίας, καθώς το 43,1% των λεωφορείων είναι τεχνολογίας EURO II (μεταξύ 1998 και 2002).
08-05-2017 04:32 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply

Post Reply 


Messages In This Thread
[Kathimerini] Γερασμένος «στόλος», ελλείψεις προσωπικού - Nikolas A. - 08-05-2017 04:32 PM

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.6.18, © 2002-2017 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2017