This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή]Τα δύο Airbus της Ολυμπιακής πωλήθηκαν και πέταξαν

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.053
Joined: 22-08-2009
Post: #1
[Καθημερινή]Τα δύο Airbus της Ολυμπιακής πωλήθηκαν και πέταξαν
Olympic Air Την τελευταία τους πτήση με τα ελληνικά χρώματα της πάλαι ποτέ κρατικής Ολυμπιακής πραγματοποίησαν τα δύο Airbus A340-300 που παροπλίστηκαν τον Σεπτέμβριο του 2009. Παρά τις περί του αντιθέτου πληροφορίες για ανακύκλωση των υλικών τους, αμφότερα τα αεροπλάνα, που την προηγούμενη δεκαετία ήταν δρομολογημένα στη γραμμή Αθήνας-Νέας Υόρκης, απογειώθηκαν τις τελευταίες 48 ώρες από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου παρέμεναν σταθμευμένα επί χρόνια μπροστά από το μεγάλο υπόστεγο που φιλοξενείται η τεχνική βάση.

Τα δύο αεροσκάφη πωλήθηκαν πέρυσι από το ΤΑΙΠΕΔ έναντι 4,2 εκατ. δολ. στην Turboshaft FZE, εταιρεία που εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα λεφτά πληρώθηκαν στα τέλη του 2016 και έπειτα από εκτεταμένες επισκευές κατάφεραν να πετάξουν και πάλι με προορισμό την Τεχεράνη. Από εκεί αναμένεται να πετάξουν στο Καζαχστάν όπου και εκτιμάται πως μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά εκτός εάν εκτιμηθεί πως μπορεί να παραμείνουν σε υπηρεσία όπως πιθανολογείται εσχάτως...

Το πρώτο από τα δύο Airbus απογειώθηκε την Τρίτη, χρησιμοποιώντας μάλιστα μόνον τις τρεις από τις τέσσερις μηχανές, επανδρωμένο από αλλοδαπό πλήρωμα, σε μια πτήση που χαρακτηρίζεται ferry flight ή πτήση επισκευής. Τελευταία φορά που είχε απογειωθεί ήταν το 2011, όταν τόσο αυτό όσο και το αδελφό του σκάφος είχαν πραγματοποιήσει πτήσεις συντήρησης διάρκειας μόλις 30 λεπτών. Το τελευταίο Airbus, που όπως και το άλλο, φέρει ακόμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους στην ουρά του, απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», χθες, Τετάρτη μεσημέρι.

Τα δύο αεροσκάφη, με ελληνικά σήματα νηολόγησης SX-DFC και SX-DFD, είχαν αγοραστεί το 1999 από την παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία αλλά με leasing μέσω της κυπριακής εταιρείας Ottinger, συμφερόντων του Δημοσίου, ώστε να ξεπεραστούν προβλήματα που προκαλούσαν τα δανειακά βάρη της παλαιάς Ολυμπιακής.

Εξι χρόνια αργότερα, το 2005, το Δημόσιο ανέλαβε τα βάρη της Ολυμπιακής και οι υποχρεώσεις για το leasing εξοφλήθηκαν το 2011. Ομως, οι τίτλοι ιδιοκτησίας των δύο αεροσκαφών παρέμειναν στην κυριότητα της κυπριακής εταιρείας ειδικού σκοπού, Ottinger. Και αυτό διότι μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής και τη μη μεταφορά τους στο διάδοχο σχήμα, τα δύο αεροσκάφη έμοιαζαν να ξεχάστηκαν και μαζί τους και η ανάγκη να μεταφερθεί η κυριότητά τους στο ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται ότι η υπ’ αριθμ. 228/2013 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταβίβαζε στο ΤΑΙΠΕΔ τα εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα του ελληνικού Δημοσίου επί των δύο αεροσκαφών, αλλά όμως δεν τα είχε... στο μέτρο που το Δημόσιο δεν ήταν ακόμα κάτοχός τους κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης. Το θέμα δεν είχε τακτοποιηθεί ούτε έπειτα από δύο χρόνια και το ΤΑΙΠΕΔ χρειάστηκε να περιμένει μέχρι πέρυσι για να ολοκληρώσει τελικά τον διαγωνισμό, στις 15 Ιουνίου του 2016.

Παρά τα όσα λέχθηκαν και γράφτηκαν για την κατάστασή τους, τα δύο παλαίμαχα αεροσκάφη κατάφεραν να απογειωθούν και αναζητούν πλέον τώρα μια καλύτερη τύχη. Διότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν πως θα ξαναπετάξουν με άλλα χρώματα, καθώς «στο Καζαχστάν η αεροδιαστημική παράδοση των χρυσών δεκαετιών της Σοβιετικής Ενωσης παραμένει ζωντανή και μπορεί να κάνει θαύματα για αεροσκάφη σαν αυτά».
16-02-2017 02:40 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*

Posts: 528
Joined: 16-11-2009
Post: #2
RE: [Καθημερινή]Τα δύο Airbus της Ολυμπιακής πωλήθηκαν και πέταξαν
Αυτός που έγραψε το άρθρο μπερδεύει το λογότυπο της Ολυμπιακής με τους 5 κύκλους των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το λογότυπο της Ο.Α. έχει 6 κύκλους και όχι 5, και ο τρόπος που μπλέκονται οι κύκλοι μεταξύ τους διαφέρει από τους 5 κύκλους των Ολυμπιακών Αγώνων.
17-02-2017 04:08 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply

Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
Olympic Air [Καθημερινή] Οι περιπέτειες των Airbus της Ολυμπιακής AlexNik 0 107 18-02-2017 09:14 PM
Last Post: AlexNik
Olympic Air [Το Βήμα] «Μνηστήρες» για τα ορφανά Airbus της Ολυμπιακής AlexNik 0 174 19-08-2014 02:24 PM
Last Post: AlexNik
  [Paraskhnio.gr] Πωλήθηκαν τέσσερα Airbus της Ολυμπιακής Konstantinos 5 1.108 07-09-2012 08:31 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.6.18, © 2002-2017 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2017