This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Νέο εμπόδιο στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[In.gr] Νέο εμπόδιο στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετρό Θεσσαλονίκης  Αθήνα
Την διάλυση της σύμβασης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης ζήτησε την Τετάρτη με αίτημά της προς στην Αττικό Μετρό η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda, έπειτα από ομόφωνη απόφαση των μετόχων της, επιβεβαιώνοντας μία ειλημμένη απόφαση που φέρνει το δημόσιο με την πλάτη στον τοίχο για μία ακόμη φορά στην σύγχρονη ιστορία των τεχνικών έργων.

Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, με γνώση της υπόθεσης, σημειώνουν ότι σε περίπτωση που η Αττικό Μετρό κάνει δεκτή την αίτηση, αυτόματα θα καλέσει τον ανάδοχο σε διαπραγματεύσεις με στόχο την ανάκληση της αίτησης διάλυσης.

Πρόκειται για ένα ακόμη οδυνηρό κεφάλαιο του μεγαλύτερου δημοσίου έργου της Ελλάδας, ύψους 1 δισ. ευρώ. Σημειωτέον ότι εδώ και ημέρες τα εργοτάξια τελούν υπό κατάληψη από εργαζομένους στο έργο.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, σε περίπτωση που οι δύο πλευρές προσέλθουν σε διαπραγμάτευση, είναι αυτονόητό ότι θα επιχειρηθεί μία κίνηση καλής θέλησης, όπως η εκκίνηση ορισμένων κατασκευαστικών εργασιών, οι οποίες σήμερα έχουν σταματήσει.

Σε περίπτωση που η Αττικό Μετρό δεν κάνει αποδεκτή την αίτηση, το έργο εκτιμάται ότι θα σταματήσει και θα βρεθεί εκ νέου σε αδιέξοδο, καθώς, κατά πληροφορίες, ο εργολάβος θα επιδιώξει να προχωρήσει σε ασφαλιστικά μέτρα κατά της Αττικό Μετρό για να διασφαλίσει τα συμφέροντά του. Και δεδομένης της εκκρεμοδικίας αξιώσεων εκατοντάδων εκατομυρίων ευρώ στην διαιτησία, πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι θα προστεθεί στην υπόθεση «ένα ακόμη βουνό».

Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε προηγηθεί σύγκρουση στο εσωτερικό της κοινοπραξίας, καθώς οι Ιταλικές εταιρίες είχαν αμφιβολίες για την σκοπιμότητα της ρήξης με την Αττικό Μετρό, όμως φαίνεται ότι μεταπείσθηκαν και συντάχθηκαν με την επικεφαλής, ΑΕΓΕΚ.

Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι «κινητήρας» της παράτολμης πρωτοβουλίας του αναδόχου αποτέλεσε η δικαίωσή του στο διαιτητικό δικαστήριο στην υπόθεση της παράτασης του χρονοδιαγράμματος του έργου από την Αττικό Μετρό κατά τέσσερα χρόνια, απόφαση που ελήφθη μονομερώς από την δημόσια εταιρία. Μάλιστα, τυχόν νέα δικαίωση του εργολάβου από την διαιτησία εκτιμάται ότι θα ενισχύσει και άλλο την διαπραγματευτική του θέση – παρόλο που οικονομικά βρίσκεται σε κακή κατάσταση.

Βέβαια, στελέχη της αγοράς με γνώση της υπόθεσης, παρατηρούν ότι το αίτημα διάλυσης της σύμβασης αποτέλεσε απαραίτητη προϋπόθεση για την εκκίνηση διαπραγματεύσεων.

Πάντως, η Αττικό Μετρό με δημόσιες τοποθετήσεις της έχει δηλώσει ότι δεν εκβιάζεται και ότι εάν χρειαστεί, θα προχωρήσει σε επαναδημοπράτηση του έργου μέσα σε λίγους μήνες. Σύμφωνα με τον νόμο, η εταιρία έχει 15 ημέρες διορία να απαντήσει στο αίτημα. Πάντως, στη Θεσσαλονίκη ήδη αρκετοί «παίκτες – κλειδιά» θεωρούν ότι ακόμη και αυτό το διάστημα αδράνειας μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το έργο.

Πάντως, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο πιθανότερος τρόπος για να προχωρήσει κάποια διαπραγμάτευση θα είναι μέσω αιτήσεων θεραπείας, οι οποίες θα κατατίθενται στο Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείο Υποδομών. Εκεί ενδιαφέρον θα έχει η υπηρεσιακή εισήγηση της Αττικό Μετρό για τις εκάστοτε διαφορές.

Πάντως, εάν η Αττικό Μετρό αποδεχθεί την υπαιτιότητα του δημοσίου στη διάλυση της σύμβασης, θα ανοίξει ο δρόμος για την καταβολή σημαντικών αποζημιώσεων. Μάλιστα, το σενάριο που ήθελε την Αττικό Μετρό να προλαβαίνει τον εργολάβο και να καταθέτει αίτημα διάλυσης με υπαιτιότητα του αναδόχου, δεν επιβεβαιώθηκε.
18-12-2014, 02:30 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024