This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 2.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Ξεκινούν οι διαδικασίες δημοπράτησης τριών έργων

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Zougla.gr] Ξεκινούν οι διαδικασίες δημοπράτησης τριών έργων
Σε λιγότερο από ένα μήνα θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης για τα τρία νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Τα έργα αφορούν την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Ο ανταγωνιστικός διάλογος

Και τα τρία έργα δημοπρατούνται με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα σε όλους τους διαγωνισμούς για έργα είχαμε την εκάστοτε υπηρεσία να συντάσσει τις μελέτες, να διεξάγει τις απαλλοτριώσεις, να κάνει τη δημοπράτηση και ο ανάδοχος να κατασκευάζει το έργο.

Με το νέο αυτό σύστημα αποκτά λόγο και η τοπική κοινωνία, η τοπική αυτοδιοίκηση και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες. Έτσι θωρακίζεται και όλο το έργο από εξωγενείς παράγοντες που τελικά καθυστερούσαν το έργο και υπήρχαν πολλές φορές έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες.

Με την εκκίνηση της δημοπράτησης που θα αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα κάτσουν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο, οι ενδιαφερόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες (Δήμοι, Περιφέρειες). Θα υπάρξει ένας διάλογος που θα διαρκέσει πολλούς μήνες θα παρουσιαστεί η θέση όλων και από αυτή την διαδικασία θα προκύψει και το τελικό πλάνο για το έργο.

Χρονοβόρος διαδικασία

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες μας αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει συνολικά 28 μήνες. Με την υπόθεση πως τα έργα θα ξεκινήσουν την πρώτη φάση τον επόμενο μήνα, η ολοκλήρωση του διαλόγου θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2015.

Έπειτα θα κληθούν τα επιχειρηματικά σχήματα να δώσουν την προσφορά τους. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την επιλογή του αναδόχου, τον έλεγχο της σύμβασης, την κύρωση από τη Βουλή κλπ.

Με τα σημερινά δεδομένα και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις μια πρώτη εκτίμηση για να πούμε πως θα δούμε εργοτάξια σε αυτά τα τρία έργα είναι το 2016 και με ένα πολύ πρόχειρο υπολογισμό η ολοκλήρωση πάει για το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Το σημαντικό σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πως μέσα από αυτό τον διάλογο διασφαλίζεται η φωνή όλων και η επιλογή μέσα από ανοιχτές και όχι κλειστές πόρτες. Ας θυμηθούμε άλλωστε πόσες φορές ένα έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται και λόγω προχειρότητας η ολοκλήρωση του γινόταν «λάστιχο». Επιπλέον θα έχει τις ευλογίες από την τοπική αυτοδιοίκηση που μέχρι σήμερα λαμβανόταν ελάχιστα ή καθόλου υπόψη.

Οι προϋπολογισμοί

Το μεγαλύτερο από τα τρία έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν προσμετρηθεί οι απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος θα είναι με τα χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία στο μέσον διέλευσης τρένου.

Η Ζεύξη της Σαλαμίνας έχει προϋπολογισμό 350εκ.ευρώ και η σύνδεση της θα γίνει όχι από το σημείο που σήμερα ξεκινούν τα φέρυ στο Πέραμα αλλά από την πλευρά της Λεωφόρου Σχιστού δίπλα από τα κέντρα του Ναυτικού Παλάσκας και Κανελλόπουλος. Εκτός της σήραγγας που δεν θα ξεπερνά τα 500 μέτρα θα υπάρχει και ευρύ δίκτυο οδικών αξόνων σε Πέραμα και Σαλαμίνα για να υποστηρίζει το όλο έργο.

Η Ζεύξη Λευκάδας είναι το πιο εύκολο από τα τρία έργα με προϋπολογισμό που φτάνει τα 50εκ.ευρώ και με μία υποθαλάσσια σήραγγα που θα έχει μήκος περίπου 200 μέτρα. Θα αντικαταστήσει την σημερινή πλωτή γέφυρα που συνδέει τη Λευκάδα με την Ηπειρωτική χώρα και θα την μετατρέψει στο πιο προσβάσιμο νησί της Ελλάδας μετά την Εύβοια.
(This post was last modified: 06-10-2012, 12:49 PM by Nikolas A..)
06-10-2012, 12:48 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024