This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ισοτιμία] Στο 1 δισ. ευρώ θα φτάσει η μαύρη τρύπα ΟΣΕ-ΟΑΣΑ

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ισοτιμία] Στο 1 δισ. ευρώ θα φτάσει η μαύρη τρύπα ΟΣΕ-ΟΑΣΑ
Αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών και του σιδηροδρόμου, περιλαμβάνει ο Προϋπολογισμός του 2012. Σύμφωνα με αυτόν, ο όμιλος του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται να καταφέρει ένα θαύμα. Επειδή όμως κανένας Προϋπολογισμός δεν έχει επιτύχει τους στόχους του, θεωρείται απίθανο να μπορέσουν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕ να εξασφαλίσουν τραπεζικό δανεισμό, με ίδια κεφάλαια.

Για το 2012, οι ζημιές του ομίλου ΟΣΕ θα διαμορφωθούν στα 332,26 εκατ., έναντι 682,36 εκατ. το 2011. Ο όμιλος ΟΑΣΑ θα μειώσει τις ζημιές στα 29,77 εκατ., έναντι 244,76 το 2011. Το πώς ο ΟΑΣΑ (δηλαδή ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΤΡΑΜ, ΑΜΕΛ και ΗΣΑΠ) θα πετύχει βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος κατά 215 εκατ., σε 12 μήνες, είναι ένα τεράστιο ερώτημα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών, οι «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) αναμένεται να κλείσουν με ζημιές 200 εκατ. το 2011 και 63,7 εκατ. το 2012. Οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ) αναμένεται να κλείσουν με ζημιές 44,2 εκατ. το 2011, ενώ το 2012 θα έχουν κέρδη 29,17 εκατ. Μεγάλη έκπληξη και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα κλείσει με ζημιές 31,2 εκατ. το 2011.

Αλλά το 2012 προβλέπεται να είναι κερδοφόρος, με εκτόξευση των εσόδων στα 160 εκατ., όταν η διακίνηση εμπορευμάτων κινείται καθοδικά κατά 15%-20%.

Αναλυτικά, ο Προϋπολογισμός του 2012, αναφέρει για τις ΔΕΚΟ των μεταφορών: «Η υλοποίηση των σχεδίων αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιακών φορέων με συνεργασία των Υπουργείων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των εταιρειών (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΑ) και ειδικότερα σε:

● Αύξηση των εσόδων του 2011, βάσει της πιθανής εκτέλεσης κατά 9%, τα οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 1.194,9 εκατ. ευρώ, έναντι 1.094,1 εκατ. ευρώ το 2010.

● Μείωση των εξόδων του 2011 βάσει της πιθανής εκτέλεσης κατά 17%, τα οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 2.153,3 εκατ. ευρώ, έναντι 2.598,8 εκατ. ευρώ, το 2010.

● Περιορισμό των ζημιών χρήσεως κατά 36%, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 958,3 εκατ. ευρώ, έναντι 1.504,7 εκατ. ευρώ το 2010.

Ακίνητη περιουσία 3,9 δισ.

Στα 3,9 δισ. ευρώ αποτιμάται σήμερα η ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πρόκειται να αξιοποιηθεί βάσει στρατηγικού σχεδίου που εκπόνησε η διοίκηση. Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδίου είναι ότι δεν προβλέπεται η πώληση ακινήτων, αλλά η βέλτιστη εκμετάλλευση όσων από αυτά μπορούν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ εισέρχεται στον τομέα της ενέργειας, με τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων σε εκτάσεις που διαθέτει, καθώς και με την εγκατάσταση συστημάτων στη γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη, η οποία είναι ηλεκτροκίνητη. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις με επενδυτές για την αξιοποίηση των εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη. Η ΓΑΙΑΟΣΕ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος φορέας με τεράστια ακίνητη περιουσία, μετά την Εκκλησία. Κατέχει πάνω από 100.000 στρέμματα γης και διαχειρίζεται 4.500 κτίρια επιφάνειας 500.000 τ.μ.

Ωστόσο, το 85% αυτών είναι σιδηροδρομικοί διάδρομοι, αμαξοστάσια και αποθήκες που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν. Σύμφωνα με εκτίμηση που είχε γίνει το 2005, η αξία της περιουσίας έφτασε τα 4,5 δισ. ευρώ, ενώ πρόσφατη αποτίμηση κατ’ εντολή της τρόικας έκανε λόγο για 3,9 δισ. ευρώ. Η διοίκηση της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης ακινήτων-φιλέτων, καθώς οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για δύο ακίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που βγήκαν προς πώληση, επενδυτές έδωσαν μόλις το 50% της αντικειμενικής αξίας ή το 30% της εκτιμώμενης αξίας.

Το σχέδιο

● Τέσσερα μεγάλα οικόπεδα σε αστικές περιοχές έχουν έτοιμο Προεδρικό Διάταγμα, με χρήσεις γης και αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίησή τους.

● H ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρά στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το εμπορευματικό στο Θριάσιο. Υπάρχει πρόταση από επενδυτή για μεταφορά των δραστηριοτήτων 4.000 ιδιοκτητών φορτηγών, από τον Ελαιώνα, στο Θριάσιο.

Το «μπαλάκι» περνά πλέον στην πολιτεία. Η οποία θα αποφασίσει είτε κατάτμηση της έκτασης, είτε διακρατική συμφωνία, είτε απευθείας διαπραγμάτευση με τον επενδυτή για σύμβαση παραχώρησης 40 ετών. Η ΓΑΙΑΟΣΕ μπαίνει και στον τομέα της ενέργειας με τη σύσταση τριών θυγατρικών: Φωτοβολταϊκά Λάρισας, Φωτοβολταϊκά Καρδίτσας και Φωτοβολταϊκά Αττικής και Βοιωτίας.

Οι οποίες θα αναπτύξουν συνολικά 32 μεγαβάτ μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκά και ήδη έχουν ληφθεί οι σχετικές άδειες. Σε μελέτη προβλέπεται η εγκατάσταση συστημάτων άνω των 200 MW. Όλα αυτά ακούγονται καλά στα χαρτιά, αφού τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ ανέρχονται μόλις σε 2,5 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2010).
24-12-2011, 03:17 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024