This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Οι περιπέτειες των Airbus της Ολυμπιακής

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Καθημερινή] Οι περιπέτειες των Airbus της Ολυμπιακής
Olympic Air  Η ιστορία τους μακρά και σύνθετη, σχεδόν όσο και της Ολυμπιακής. Αποτέλεσαν το τελευταίο ίχνος του κρατικού αερομεταφορέα, το οποίο το ελληνικό Δημόσιο αναζητούσε τρόπους να ξεφορτωθεί. Τα χρόνια πέρασαν και από το 2009 μέχρι και πριν από λίγες ημέρες, αυτά βρίσκονταν ακόμα στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Ο λόγος για τα τέσσερα Airbus Α340-300, τα οποία εξυπηρετούσαν τους υπερατλαντικούς προορισμούς των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όταν ακόμη υπήρχαν οι συνδέσεις με τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Νότια Αφρική. Αγοραστής βρέθηκε, ύστερα από αρκετές περιπέτειες, αλλά ακόμη και τώρα η τύχη τους αγνοείται. Πριν από λίγες ημέρες αναχώρησαν τα δύο τελευταία αεροσκάφη, τα οποία δεν αποκλείεται να μετατραπούν σε... κατσαρόλες. Ο αγοραστής δεν χρειάζεται να διευκρινίσει τι θα απογίνουν και οι πληροφορίες παραμένουν συγκεχυμένες για το αν θα πετούν ή αν θα γίνουν σκραπ.

Το κάθε ένα από αυτά τα Α340-300 κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο 140 - 180 εκατ. ευρώ. Για την αγορά τους το 1999, είχε συσταθεί κυπριακή εταιρεία ειδικού σκοπού, η Ottinger Enterprises Limited, καθώς λόγω των χρεών της η Ολυμπιακή δεν μπορούσε να προβεί με άλλον τρόπο σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Στο μεταξύ, το 2009 η Ολυμπιακή πωλείται και τα χρέη της αναλαμβάνει το Δημόσιο. Το ίδιο και τις συμβάσεις της. Ετσι αποκτά το υπουργείο Οικονομικών τα τέσσερα Airbus.

Το 2010 ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου θέτει ως κατώτατη τιμή πώλησης τα 100 εκατ. ευρώ. Η αμερικανική εταιρεία Cirrus, που πλειοδοτεί προσφέροντας 95 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια αποσύρεται και αρχές του 2011 ο διαγωνισμός κηρύσσεται άγονος.

Ξεκινά μια νέα διαδικασία με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το τέταρτο τρίμηνο του 2011. Προς τα τέλη όμως του 2011, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφασίζει ότι πρέπει ξανά να αποτιμηθεί η αξία τους.

Το 2012 επέρχεται συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της αμερικανικής εταιρείας Apollo για την απόκτηση των τεσσάρων αεροσκαφών έναντι 40,3 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία αφού παραλαμβάνει τα δύο πρώτα υπό τη μορφή σκραπ, αντιδρά καθώς η συμφωνία για τα άλλα δύο δεν περιλαμβάνει την αποσυναρμολόγησή τους. Στις 30 Δεκεμβρίου 2011 αποφασίζεται η πώλησή τους. Η συμφωνία υπογράφεται στις 8 Ιουλίου 2012. Στο μεταξύ, όμως, η Apollo ζητεί περιορισμό του τιμήματος, υποστηρίζοντας ότι η καθυστέρηση έχει οδηγήσει στη μείωση της αξίας των δύο αεροσκαφών. Η αποκάλυψη μιας βλάβης στους κινητήρες επιφέρει τελικώς το ψαλίδισμα του τιμήματος στα 9 εκατ. δολάρια, από 18 εκατ. δολάρια που ήταν αρχικώς. Η συμφωνία όμως δεν εγκρίνεται από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με το σκεπτικό ότι το χαμηλότερο τίμημα ζημιώνει το Δημόσιο. Κι έτσι μένουν χωρίς μνηστήρες τα δύο Airbus Α340-300.

Το ΤΑΙΠΕΔ προχωρεί έπειτα από χρόνια σε νέο διαγωνισμό, στον οποίο επικρατεί, τον περασμένο Ιούνιο η αραβικών συμφερόντων Turboshaft FZE υποβάλλοντας προσφορά ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων. Μικρότερη προσφορά είχε καταθέσει η εταιρεία Magellan Aviation Services Limited. Η Turboshaft FZE ασχολείται με την πώληση ανταλλακτικών αεροσκαφών και αγοράζει τα αεροπλάνα ακριβώς έναντι 4,2 εκατ. δολαρίων.
Κόστος συντήρησης

Πολύς λόγος είχε γίνει για το κόστος που εκλήθη να επωμιστεί το ελληνικό Δημόσιο, όλα αυτά τα χρόνια που διατηρούσε σταθμευμένα τα αεροσκάφη στο «Ελ. Βενιζέλος». Σύμφωνα μάλιστα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, το ετήσιο κόστος που καταβαλλόταν για τη συντήρηση των δύο Airbus A340-300 αλλά και για τις αμοιβές του προσωπικού τους, προκειμένου να διατηρηθούν αξιόπλοα, ανερχόταν σε 65.875 ευρώ τον μήνα (790.500 ευρώ ετησίως). Ποσά που καταβάλλονταν από τις 15 Απριλίου 2013 μέχρι και τις 16 Μαΐου 2014.
18-02-2017, 09:14 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
Olympic Air [Καθημερινή]Τα δύο Airbus της Ολυμπιακής πωλήθηκαν και πέταξαν AlexNik 1 2.036 17-02-2017, 04:08 PM
Last Post: panos81
Olympic Air [Το Βήμα] «Μνηστήρες» για τα ορφανά Airbus της Ολυμπιακής AlexNik 0 1.201 19-08-2014, 02:24 PM
Last Post: AlexNik
  [Paraskhnio.gr] Πωλήθηκαν τέσσερα Airbus της Ολυμπιακής Konstantinos 5 2.961 07-09-2012, 08:31 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024