This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[EfSyn] Ιδιωτικά λεωφορεία με χρήματα του Δημοσίου

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[EfSyn] Ιδιωτικά λεωφορεία με χρήματα του Δημοσίου
ΟΑΣΘ  Ιδιωτικός, αλλά... κρατικοδίαιτος είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), που προχώρησε σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το «επιχείρημα» ότι καθυστερούν τον οβολόν τους τα δημόσια ταμεία.

Από στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκύπτει ότι η κρατική επιδότηση ανά επιβάτη στις «ιδιωτικές» αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί σε 80 λεπτά, όταν στα δημόσια λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας είναι 20 λεπτά.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ υποστηρίζει ότι προσφέρει υψηλές υπηρεσίες, ωστόσο έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών («Εφ.Συν.» 16/1/2015) αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών χαρακτηρίζει κακή και πολύ κακή τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.

Μόνον με το άρθρο 30 του νόμου 4313, που ψηφίστηκε στα μέσα Δεκεμβρίου του 2014 και ενώ ήταν δεδομένο ότι η χώρα βαδίζει σε εκλογές, επικυρώθηκε κοινή υπουργική απόφαση με την οποία έγιναν δεκτές αποφάσεις της Διαιτησίας και δόθηκαν στον ΟΑΣΘ πρόσθετες επιδοτήσεις 175 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2010-2014, ενώ είχαν προβλεφθεί και άλλα 144,4 εκατ. ευρώ για τα επόμενα έτη έως το 2017!

Αστρονομικό ποσό

Με τη συμπληρωματική συμφωνία των συναρμόδιων υπουργών Χρ. Σταϊκούρα και Μιχ. Παπαδόπουλου με τη διοίκηση του Οργανισμού, το συνολικό ύψος των κρατικών επιδοτήσεων προς τον ΟΑΣΘ για την περίοδο 2007-2013 εκτοξεύτηκε στα 910 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας πήρε 980 εκατ. ευρώ.

Η μέση ετήσια επιδότηση των «ιδιωτικών» συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε στα 130 εκατ. ευρώ, για να καλυφθεί η εξυπηρέτηση γραμμών συνολικού μήκους 42 εκατ. χλμ., ενώ στην ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ) για 143 εκατ. χλμ. ήταν 140 εκατ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ έλαβε σχεδόν την ίδια ενίσχυση για λιγότερο από το ένα τρίτο του συγκοινωνιακού έργου, που αναλογεί σε 50.000 ευρώ ανά εργαζόμενο στην εταιρεία, όταν στην Αττική διαμορφώνονται στα 16.000 ευρώ!

Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, με την ίδια νομοθετική ρύθμιση τακτοποιήθηκαν καθυστερούμενες οφειλές του Οργανισμού προς τα ασφαλιστικά ταμεία που ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για την περίοδο 1/1/2012-30/6/2014 διένειμε μέρισμα προς τους μετόχους ύψους 42 εκατ. ευρώ.

Εχει ενδιαφέρον η έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, που έγινε σε πολύ μεγάλο δείγμα (8.784 πολίτες).

Το 72% χρησιμοποιούσαν τις συγκοινωνίες για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Από αυτούς το 64% χαρακτηρίζει κακή και πολύ κακή τη συχνότητα των δρομολογίων, το 82% έχει την ίδια άποψη για την άνεση μετακίνησης, ενώ το 89% έθεσε σοβαρό θέμα για τη σχέση ποιότητας υπηρεσιών-τιμής εισιτηρίου, παρά τη γενναία κρατική επιδότηση.

Από το 1957

Ο ΟΑΣΘ είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και ιδρύθηκε το 1957 για να παρέχει αστικές συγκοινωνίες στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης με βάση συμβάσεις που συνάπτει με το Δημόσιο.

Στη συμφωνία του 2008 προβλέπεται παράταση της σύμβασης δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό.

Διαθέτει 424 ακέραιες μετοχές, από τις οποίες οι 346 είναι κατανεμημένες σε περίπου 1.900 αυτοκινητιστές, 29 ανήκουν στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 24 στο νομικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ και 25 στον συνεταιρισμό των εργαζομένων στον Οργανισμό.

Απασχολεί περίπου 2.600 εργαζομένους, διαθέτει 83 γραμμές, από τις οποίες 4 σε συνεργασία με το τοπικό ΚΤΕΛ, που εξυπηρετούνται από 544 λεωφορεία από τα 618 του συνολικού στόλου.

Από τα στοιχεία που δίνει ο ΟΑΣΘ, μετακινούνται περίπου 167 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.

Χρ. Σπίρτζης: «Τέλος το πάρτι των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων»

«Το “πάρτι” των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων και των άνευ στήριξης, από πλευράς Δημοσίου, διαιτησιών έλαβε τέλος», τονίζει ο Χρήστος Σπίρτζης σε επιστολή του προς το σωματείο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και προσθέτει ότι είναι στο πλευρό των απεργιακών αγώνων τους για την καταβολή των δεδουλευμένων.

Ταυτόχρονα όμως τους κατηγορεί ότι βρίσκονται «σε αγαστή συνεργασία» με τη διοίκηση του Οργανισμού, σημειώνει με νόημα ότι δεν έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες για την καταβολή των μισθών τους και τους ενημερώνει ότι θα ζητήσει την παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας.

Δεν λείπουν και οι πολιτικές αναφορές για τις απεργίες που έχουν εξαγγείλει, αφού στην επιστολή γίνεται λόγος για «μικροκομματικές επιδιώξεις», που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων ενόψει της 81ης Εκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αντικρούει τους ισχυρισμούς της διοίκησης του ΟΑΣΘ για καθυστέρηση των επιδοτήσεων και διαβεβαιώνει ότι έχουν εισπραχθεί στο ακέραιο, έως και τον Αύγουστο, τα ποσά που προβλέπονται από τη συμφωνία του 2014.

Αναφέρει τέλος ότι ξεκίνησαν οι έλεγχοι στα οικονομικά του ΟΑΣΘ για το 2010 και θα συνεχιστούν για τα επόμενα χρόνια.
21-08-2016, 03:27 AM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024