This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.

Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#1
[split] ΗΣΑΠ
Ο στόλος του Η.Σ.Α.Π. σήμερα αποτελείται από συρμούς 3 διαφορετικών παραλαβών:

8η παραλαβή (1984-1985)
Συρμοί 5 βαγονιών - 1 ημίσυρμος των 3 βαγονιών και ένας των 2 βαγονιών
Διάταξη: Μ-Τ-Μ+Μ-Μ

[Image: thumb_DSCF1894.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 14 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι απο την LEW, φορουν ηλεκτροκινητήρες DC ρεύματος κατασκευασμένους απο την MAN και ο ηλεκτρικός τους εξοπλισμός είναι απο την Siemens. Εσωτερικά ξεχωρίζουν από τα 10ης από το πράσινο χρώμα των καθισμάτων, ενώ εξωτερικά από τη μικρότερη γραμματοσειρα στη προμετωπίδα προορισμού. Χαρακτηριστικό τους ο έντονος ήχος που κάνουν οι πόρτες τους κατά το κλείσιμο. Το 2007 προστέθηκαν στα βαγόνια κλιματιστικές μονάδες στα πλαίσια αναβάθμισης των συρμών του Η.Σ.Α.Π.

Η αρίθμηση τους είναι:
101-144 τα κινητήρια βαγόνια
301-314 τα ιθυντήρια βαγόνια
201-215 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

10η παραλαβή (1994)
Συρμοί 5 βαγονιών - 1 ημίσυρμος των 3 βαγονιών και ένας των 2 βαγονιών
Διάταξη Μ-Τ-Μ+Μ-Μ

[Image: thumb_ancientagora1.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 10 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι απο τα Ελληνικά Ναυπηγεία, φορούν ηλεκτροκινητήρες DC ρεύματος κατασκευασμένους από την MAN όπως και τα 8ης παραλαβής και ο ηλεκτρικός τους εξοπλισμός είναι απο την Siemens. Εσωτερικά είναι γκρι με μπλε-γαλάζια καθίσματα. Το 2007 προστέθηκαν στα βαγόνια κλιματιστικές μονάδες στα πλαίσια αναβάθμισης των συρμών του Η.Σ.Α.Π.

Η αρίθμηση τους είναι:
145-175 τα κινητήρια βαγόνια
315-325 τα ιθυντήρια βαγόνια
226-236 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

Επειδή οι δύο παραπάνω τύποι είναι συμβατοί μεταξύ τους, μπορεί να σχηματιστεί συρμός που αποτελείται από 1 ημισυρμό 8ης παραλαβής και έναν 10ης. Επίσης, αρκετές φορές σχηματίζεται ένας συρμός των 6 βαγονιών από 2 ημίσυρμους 8ης παραλαβής των 3 βαγονιών ο καθένας. Υπήρχε καποιο πλάνο μετασκευής ώστε να είναι δυνατή η ζεύξη τριων ημισυρμών 8ης ή 10ης παραλαβής αλλά δεν προχώρησε. Μπορείτε να συναντήσετε ζεύξη των συρμών ως: 2δυμο-2δυμο, 2δυμο-3δυμο, 3δυμο-3δυμο.

Μάλιστα, όταν παραδόθηκαν οι συρμοί 8ης παραλαβής είχαν 4 βαγόνια, δεν υπήρχε το trailer (συρόμενο) βαγόνι. Αυτά παραδόθηκαν και ενσωματώθηκαν στους συρμούς εκ των υστέρων.

11η παραλαβή (2000-2003)
Συρμοί 6 βαγονιών - 2 ημίσυρμοι των 3 βαγονιών
Διάταξη Μ-Τ-Μ+Μ-Τ-Μ

[Image: thumb_22-agmeletiou-b.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 20 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι από τα Ελληνικά Ναυπηγεία, με ηλεκτροκινητήρες AC της Bombardier. Εσωτερικα είναι μπλε με γκρι καθίσματα. Εξωτερικα στο πλαι είναι ίδιοι με τους παλαιότερους αλλά μπροστά και πίσω διαφοροποιούνται με πιο στρογγυλούς προβολείς και μαύρη μάσκα. Οι συρμοί 11ης παραλαβής είναι διαφορετικής τεχνολογίας (bus technology) και δεν μπορούν να ενωθούν με τους προγενέστερους. Είναι εφοδιασμένοι με πληρη διαγνωστικά συστήματα, έχουν καλύτερα χειριστήρια σε σχεση με τους προγενέστερους και προεγκατεστημένα συστήματα όπως τα ΑΤΟ (Αutomatic Train Operation) και ATP (Automatic Train Protection - σηματοδότηση καμπίνας). Μεταξύ 2007 και 2008 εγκαταστάθηκε και σε αυτούς του συρμούς σύστημα κλιματισμού.

Η αρίθμηση τους είναι:
3101-3180 τα κινητήρια/ιθυντήρια βαγόνια
3201-3240 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

Εκτος κυκλοφορίας: 3125-3213-3126, 3127-3214-3128 , 3159-3230-3160, 3105-3203-3106-3107-3204-3108 (Αναλυτικά δείτε στα συμβάντα παρακάτω)

Καποια στοιχεία ακόμα

-Έχουν γίνει δοκιμές συρμών όλων των τύπων του ΗΣΑΠ στη γραμμή 2 του μετρό τη νύχτα και έτσι ειναι πιστοποιημένοι για κυκλοφορία σε όλο το δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. αν χρειαστεί.
-Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συρμοί 11ης παραλαβής έχουν όλους τους προορισμούς του μετρό με κίτρινα γράμματα σε μαύρο φόντο (ως είχαν πριν από τις επεκτάσεις). Είναι πλήρως έτοιμοι να δουλέψουν ανα πάσα στιγμή στις υπόλοιπες 2 γραμμές και είναι οι μοναδικοί συρμοί του αθηναϊκού δικτύου που ήρθαν έτοιμοι και δοκιμασμένοι για πλήρη λειτουργία σε γραμμές με διαφορετικά αρχικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
-Σε αντίθεση με τους συρμούς του Μετρό όλοι οι συρμοί του Η.Σ.Α.Π. έχουν πλήρη χειρηστήρια σε κάθε πλευρά του ημισυρμού πράγμα που τους κάνει πιο εύκολους στην ζεύξη μεταξύ τους αλλά και στην συντήρηση καθώς μπορεί να συντηρείται ένας ημισυρμός και ο άλλος να κυκλοφορεί.

Δρομολόγια

Τα πλάνα δρομολογίων του Η.Σ.Α.Π. περιλαμβάνουν 22 συρμούς στον κορμό " Πειραιά - Κηφισιά". Επιπροσθέτως δρομολογούνται έως 9 ενισχυτικοί στο τμήμα "Πειραιά (Φάληρο) - Ειρήνη". Κατα κανόνα οι ενισχυτικοί συρμοί είναι πεντάδυμοι. Επίσης ένας πεντάδυμος συρμός βρίσκεται στον αναβαθμό της Ομόνοιας ως επικουρικός

Προορισμοί

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε οτι οι πινακίδες προορισμού των συρμών του Η.Σ.Α.Π. έχουν χρωματικές κωδικοποιήσεις ανάλογα με τον προορισμό. Η χρωματική ποικιλία των προορισμών ανάγεται στις πρώτες τσίγκινες πινακίδες των τραμ της ΗΕΜ που είχαν διαφορετικά χρώματα για κάθε γραμμή. Οι πινακίδες του ηλεκτρικού συνολικά και με τη γραφή που είχαν στους παλιούς συρμούς:

ΚΗΦΙΣΙΑ: Λευκά γράμματα, κόκκινο φόντο
ΕΙΡΗΝΗ: Λευκά γράμματα, πράσινο φόντο
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Λευκά γράμματα, μπλε φόντο
Ν. ΙΩΝΙΑ: Κόκκινα γράμματα, λευκό φόντο
ΠΑΤΗΣΙΑ: Μαύρα γράμματα, λευκό φόντο, διαγώνια κόκκινη λωρίδα
ΑΤΤΙΚΗ: Λευκά γράμματα, μαύρο φόντο
ΟΜΟΝΟΙΑ: Μαύρα γράμματα, κίτρινο φόντο
ΘΗΣΕΙΟ: Κίτρινα γράμματα, μωβ φόντο
ΤΑΥΡΟΣ: Κόκκινα γράμματα, λευκό φόντο
ΦΑΛΗΡΟ: Μαύρα γράμματα, λευκό φόντο
ΠΕΙΡΑΙΑ: Λευκά γράμματα, μαύρο φόντο
ΠΕΙΡΑΙΑ: Λευκά γράμματα, κόκκινο φόντο*
ΔΟΚΙΜΗ: Κίτρινα γράμματα, μαύρο φόντο
ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ: Κίτρινα γράμματα, μαύρο φόντο
ΣΥΡΜΟΣ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ: Λευκά γράμματα, πράσινο φόντο

*Ο «Κόκκινος Πειραιάς» είναι σήμα και όχι προορισμός. Μπαινει μόνο στο πίσω μέρος του συρμού, ανεξάρτητα από το που τερματίζει και ποιά κατεύθυνση έχει, όταν ακολουθεί συρμός έργων ή άλλος υπηρεσιακός συρμός σύμφωνα με τον κανονισμό σημάτων του Η.Σ.Α.Π. : " Η αναγγελία του εκτάκτως κυκλοφορούντος συρμού έργων ή δοκιμαστικού, επιτυγχάνεται δια του προπορευόμενου επιβατικού συρμού, ο οποίος θα προσημάνει τον ακολουθούντα συρμό έργων ή δοκιμαστικό, τόσο κατά την άνοδο όσο και κατά την κάθοδο, δια της ουραίας αυτού πινακίδος ερυθρού χρώματος αναγραφούσης ΠΕΙΡΑΙΑ. "


Ατυχήματα / Απρόοπτα συμβάντα στο τροχαίο υλικό

- Το Μάρτιο του 1994 καταστράφηκε μέσα στην αποβάθρα του σταθμού του Πειραιά ολοσχερώς ένα όχημα 8ης παραλαβής από πυρκαγιά. Το όχημα ανήκε στο δίδυμο σύνολο, με αποτέλεσμα το άλλο όχημα να ενσωματωθεί στο συρμό έργων χωρίς να ακολουθήσει τα προγράμματα αναβαθμίσεων των μηχανολογικών και ηλεκτρονικών που υποβλήθηκαν τα αδερφάκια του. Μετά από αυτό το συμβάν, υπάρχουν 14 πλήρεις συρμοί ΜΑΝ 1983-1985 και ένας ημισυρμός που χρησιμεύει ως εφεδρεία και συνδέεται αν άλλος ημισυρμός πρόκειται να μπει για γενική επισκευή ή συντήρηση. Τα δυο βαγόνια είχαν αρίθμηση 215-315 και έχουν αντικατασταθεί απο της 10ης παραλαβής.


[Image: 6510404.jpg]- Στις 23/2/2008, λίγο πριν τη μια το μεσημερι, κατα τον καθαρισμό του συρμού εντός του αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, ο συρμός ξεκίνησε και αφου εκτροχιάστηκε χτύπησε στον τοίχο του αμαξοστασίου ρίχνοντας τον και καταπλακώνοντας δυο αυτοκίνητα και σταματώντας στην Ακτή Καλιμασιώτη.Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του εξαιτίας του εκτροχιασμού του τρένου, ενας 45χρονος αλλοδαπός άστεγος, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ο οποίος είχε μετατρέψει σε καταφύγιο του το σημείο όπου κατέρρευσε ο μαντρότοιχος. Οι ανησυχίες και για δεύτερο θύμα ευτυχώς δεν επιβεβαιώθηκαν, όμως τραυματίστηκαν ελαφρά έξι εργαζόμενες απο το συνεργείο που καθάριζε τον συρμό. Απο το ατύχημα το τρίδυμο 3125-3213-3126 αποσύρθηκε καθως το κόστος επισκευής του άγγιζε την αξία ενός νέου συρμού ενώ το δεύτερο τρίδυμο το οποίο απλά είχε εκτροχιαστεί με αριθμούς 3127-3214-3128 επισκευάστηκε και ξανακυκλοφόρησε ως εφεδρικός ημισυρμός. Συμπερασματικά, καταγράφηκε ότι τα χειριστήρια του συρμού ήταν ξεκλείδωτα και κατά τον καθαρισμό λύθηκε το φρένο στάσης με αποτέλεσμα ο συρμός να κινηθεί ανεξέλεγκτα χωρίς να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση ώστε να πατηθεί το κουμπι έκτακτης ανάγκης για την ακαριαία ακινητοποίηση του.


[Image: kammenotrenokifisia1_B.jpg]- Στις 3/3/2009 έγινε εμπρηστική επίθεση κατά του σταθμού Κηφισιάς βραδινές ώρες απο αγνώστους με βόμβες μολώτοφ. Ο συρμός στον οποίο εκδηλώθηκε η επίθεση ήταν εξάδυμος 11ης παραλαβής και βρισκόταν σταθμευμένος στην 2η τροχιά (γραμμή καθόδου) του σταθμού. Ο συρμός που αποτελούνταν απο τα 3127-3214-3128 (που είχαν γλυτώσει το 2008) και τα 3159-3230-3160 καταστράφηκε ολοσχερώς απο την φωτιά. Στην ανωτέρω γραμμή εφάπτεται μια μόρτα στην οποία ήταν σταθμευμένος επίσης ένας εξάδυμος 11ης εκτός υπηρεσίας που έπαθε σοβαρές ζημιές σε 3 βαγόνια. Ο συρμος ήταν ο 2ος 11ης με αριθμούς 3105-3203-3106-3107-3204-3108. Ζημιά απο την επίθεση έπαθαν και τα στέγαστρα του σταθμού στην κεντρική αποβάθρα καθώς και οι γραμμές (σύστημα σηματοδότησης) και ο σταθμός παρέμεινε κλειστός για 2 ημέρες.




Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

(This post was last modified: 20-11-2013, 12:45 AM by Paul.)
15-11-2013, 02:38 AM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#2
Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Σήμερα ερχόμενος από Μοναστηράκι με κατεύθυνση προς Κηφισιά, επιβιβάστηκα σε ένα συρμό 8ης.
Όλα καλά και όλα ωραία, φτάνοντας στο σταθμό της Ομόνοιας ακούστηκε το κουδόυνισμα που σε ειδοποιεί για τον επόμενο σταθμό όπου βγαίνει μια κυριούλα και σου λέει γλυκά: "Επόμενος σταθμός Ομόνοια" κλπ κλπ.. Έλα όμως που ούτε το κουδούνισμα ούτε η κυριούλα ήταν ίδια... Confused

Σε αντίθεση με τη γλυκιά συνηθισμένη φωνούλα και τα δύο κουδουνίσματα, η ειδοποίηση ήταν εντελώς διαφορετική, με μια άλλη κυρία με πολύ πιο μπάσα φωνη. Idea

Το καλύτερο όμως συνέβει στην επόμενη στάση, τη Βικτώρια. Όταν ήχησε το σήμα, επανήλθε η γνωστή γλυκιά κυριούλα στα μεγάφωνα. Rolleyes

Και αναρωτιέμαι εγώ.. Πόσα tape με ανακοινώσεις έχουν στον ΗΣΑΠ; Και τα χρησιμοποιούν όλα;
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
(This post was last modified: 19-11-2013, 08:14 PM by Nikolas A..)
19-11-2013, 08:09 PM
Find Reply
marios.ilioupoli Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 216
Joined: 21-02-2012
#3
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(19-11-2013, 08:09 PM)nikolas86 Wrote: Σήμερα ερχόμενος από Μοναστηράκι με κατεύθυνση προς Κηφισιά, επιβιβάστηκα σε ένα συρμό 8ης.
Όλα καλά και όλα ωραία, φτάνοντας στο σταθμό της Ομόνοιας ακούστηκε το κουδόυνισμα που σε ειδοποιεί για τον επόμενο σταθμό όπου βγαίνει μια κυριούλα και σου λέει γλυκά: "Επόμενος σταθμός Ομόνοια" κλπ κλπ.. Έλα όμως που ούτε το κουδούνισμα ούτε η κυριούλα ήταν ίδια... Confused

Σε αντίθεση με τη γλυκιά συνηθισμένη φωνούλα και τα δύο κουδουνίσματα, η ειδοποίηση ήταν εντελώς διαφορετική, με μια άλλη κυρία με πολύ πιο μπάσα φωνη. Idea

Το καλύτερο όμως συνέβει στην επόμενη στάση, τη Βικτώρια. Όταν ήχησε το σήμα, επανήλθε η γνωστή γλυκιά κυριούλα στα μεγάφωνα. Rolleyes

Και αναρωτιέμαι εγώ.. Πόσα tape με ανακοινώσεις έχουν στον ΗΣΑΠ; Και τα χρησιμοποιούν όλα;

Σε "Ομόνοια" και "Αττική" λογικό να μην έχει ανακοινώσεις στον ίδιο τόνο με αυτές των υπολοίπων σταθμών, διότι πρέπει να αντικαταστάθηκαν το καλοκαίρι, που επεκτάθηκε η γραμμή 2. Όπως και στο "Μοναστηράκι" θα αλλάξει η ανακοίνωση οσονούπω.
19-11-2013, 10:27 PM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#4
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(19-11-2013, 10:27 PM)marios.ilioupoli Wrote: Σε "Ομόνοια" και "Αττική" λογικό να μην έχει ανακοινώσεις στον ίδιο τόνο με αυτές των υπολοίπων σταθμών, διότι πρέπει να αντικαταστάθηκαν το καλοκαίρι, που επεκτάθηκε η γραμμή 2. Όπως και στο "Μοναστηράκι" θα αλλάξει η ανακοίνωση οσονούπω.

Ένα point το έχεις, δε πρόσεξα την εκφώνηση στην Αττική. Επίσης στο Μετρό στη Γραμμή 3 δεν παρατήρησα καμιά αλλαγή στη φωνή στο Σύνταγμα για παράδειγμα... Μόνο στον ΗΣΑΠ εξασκούν την κοπτοραπτική;
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
(This post was last modified: 20-11-2013, 12:54 AM by Nikolas A..)
19-11-2013, 11:27 PM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#5
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Αν κ με πρόλαβε ο νικόλας, το θέμα συγχωνεύθηκε με κάποια στοιχεία για όλους τους συρμούς του ΗΣΑΠ που ετοίμαζα μέρες Smile
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

20-11-2013, 12:51 AM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#6
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Και μιας και έπιασα τις ιστορίες, ας πω κι άλλη μια σήμερα, πιό σοβαρή!

Το πρωΐ επιβιβάστηκα σε έναν συρμό 8ης (πάλι ναι, μόνο αυτά κυκλοφορούν πλεον;;Wink με κατεύθυνση Μοναστηράκι και αφού ο συρμός ήταν γεμάτος, ώρα αιχμής βλέπεται και 5 βαγόνια δε πάνε μαζί, στριμώχτηκα στη γωνία μόλις μπαίνεις από τη πόρτα αριστερά στη γωνία που σχηματίζεται με τις πλάτες των καθισμάτων.

Μετά από λίγα λεπτά στην ίδια θέση, κάτι ένιωσα στο κεφάλι μου. Δεν έδωσα σημασία αλλά μετά από λίγο ένιωσα ξανά το ίδιο και βάζοντας το χέρι κατάλαβα ότι ήταν σταγόνες.
Παρακάτω παρεθέτω μια φωτογραφία για να καταλάβετε το σημείο από όπου έσταζε.

   

Δε νομίζω να διακρίνεται η σταγόνα αλλά είναι εκεί που η κάθετη ραφή συναντά την οριζόντια που περνά κάτω από τις λάμπες του βαγονιού. Η αριστερή λάμπα δεν άναβε (καμένη; βραχυκυκλωμένη; ) αλλά η αριστερή που άναβε είχε μέσα ένα δάχτυλο νερό. Σήμερα εξάλλου το πρωΐ έβρεχε.

Υπάρχει όντως θέμα στεγανότητας;
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
(This post was last modified: 20-11-2013, 08:01 PM by Nikolas A..)
20-11-2013, 08:01 PM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#7
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Αυτό με τα νερά δεν το έχω ξανακούσει... Αν βλέπεις τέτοια αστοχία γενικά καλό είναι αν προλάβεις να πας να το πεις στον οδηγό κατεβαίνοντας ώστε να κάνει δελτίο όταν σχολάσει...

Έμαθα επίσης ότι στον σταθμό του Πειραιά γίνονται εργασίες ανακαίνισης της 3ης γραμμής όπου ξηλώνεται όλη η γραμμή απο την είσοδο στον σταθμό και μάλλον θα γίνει σταθερή επιδομή όπως στους υπόλοιπους σταθμούς.
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

23-11-2013, 02:09 AM
Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#8
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Σχετικά με την Γραμμή 1, μερικά πραγματάκια:

- Οι συρμοί 10ης παραλαβής, όταν παραδόθηκαν, πέρα από τα στοιχεία που προαναφέρθηκαν, ξεχώριζαν από αυτούς της 8ης από τα "πίσω" (κόκκινα) φώτα τους, που είχαν ένα σχεδόν πορτοκαλί χρώμα.

- Οι τοπικοί συρμοί έχουν αλλάξει αρκετά στο πέρασμα των χρόνων. Σήμερα όμως, με εξαίρεση την έναρξη και λήξη της βάρδιας ή έκτακτες περιπτώσεις, όλοι οι συρμοί εκτελούν πλήρες δρομολόγιο από Πειραιά για Κηφισιά.

Στα μέσα της δεκαετίας του '80, η κατανομή ήταν (γενικά) ως εξής:

- Ο σταθμός του Ταύρου δεν υπήρχε (άνοιξε το 1989). Τα περισσότερα τρένα ξεκινούσαν από Πειραιά.
- Κάποια τρένα τερμάτιζαν στα Άνω Πατήσια, και σε αυτά τα δρομολόγια έβαζαν συνήθως συρμούς 5ης/6ης/7ης (μεταλλικοί επειδή ήταν οι πρώτοι με μεταλλικό αμάξωμα ή "κιτρινομπεζ" λόγω χρώματος) και 9ης παραλαβής (LEW).
- Άλλα τερμάτιζαν στο Ηράκλειο, συνήθως 9ης.
- Η παράδοση των συρμών της 8ης παραλαβής συνέπεσε με το άνοιγμα του σταθμού της Ειρήνης. Συνήθως εκεί τερμάτιζαν αρχικά οι συρμοί της 8ης.
- Τα δρομολόγια για Κηφισιά εκτελούσαν πάλι μεταλλικοί συρμοί. Ήταν σχεδιασμένοι περισσότερο ως προαστιακά τρένα παρά ως αστικά, άλλωστε την δεκαετία του '50 που κυκλοφόρησαν οι πρώτοι (5η παραλαβή) η Κηφισιά ακόμα ήταν εξοχή. Επίσης τότε είχε διατυπωθεί από τους Ε.Η.Σ. και η πρόταση να αναλάβουν και το τμήμα Ηράκλειο - Γέρακα των Λαυρεωτικών Σιδηροδρόμων. Ακόμα και σήμερα ο Γέρακας έχει και αγροτικές περιοχές... Τα τρένα αυτά είχαν πολλά ξύλινα πάνελ στο εσωτερικό τους, και καθίσματα με ψηλές πλάτες και επένδυση από βινύλιο, πολύ πιο άνετα από τους σημερινούς συρμούς...

Σταδιακά, οι συρμοί 5ης/6ης/7ης αποσύρονταν. Η 8η παραλαβή άρχισε να φτάνει στην Κηφισιά όταν ενσωματώθηκαν τα πέμπτα βαγόνια στους συρμούς της. Η 9η αναδιαμορφώθηκε σε 6δυμα τρένα, καθώς τα βαγόνια τους είχαν μικρότερο μήκος από αυτούς των άλλων τύπων.

Στην δεκαετία του '90, που είχε ανοίξει και ο Ταύρος, τα δρομολόγια είχαν ως εξής:
- Πειραιάς-Κηφισιά, με 8ης, 9ης και 10ης
- Πειραιάς - Ειρήνη, με οτιδήποτε.
- Ταύρος-Πατήσια, συνήθως με μεταλλικούς, οι οποίοι επίσης είχαν αναδιαμορφωθεί σε πεντάδυμους.

Μετά το 2000 που άνοιξαν οι γραμμές 2 και 3, αυξήθηκε και ο φόρτος εργασίας της Γραμμής 1. Τα δρομολόγια έγιναν μόνο Πειραιάς - Κηφισιά, με 8ης, 9ης, 10ης και μετέπειτα 11ης, και Ταύρος - Ειρήνη (ενισχυτικό) με 6ης/7ης συνήθως, και λιγότερο 8ης και 9ης, ποτέ όμως απ' ότι θυμάμαι με 11ης.

Όσο προχωρούσε η παράδοση των συρμών της 11ης παραλαβής, αποσύρονταν τόσο τα αναξιόπιστα τρένα της 9ης (παρά το νεαρό της ηλικίας τους - έφτασαν δεν έφτασαν τα 11 χρόνια κυκλοφορίας) και τα παλιά τρένα 6ης και 7ης. Μετά από αυτό, η τάση ήταν στο ενισχυτικό Ταύρος - Ειρήνη να μπαίνουν 5δυμα μόνο.
25-11-2013, 10:28 AM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#9
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(25-11-2013, 10:28 AM)panos81 Wrote: - Οι τοπικοί συρμοί έχουν αλλάξει αρκετά στο πέρασμα των χρόνων. Σήμερα όμως, με εξαίρεση την έναρξη και λήξη της βάρδιας ή έκτακτες περιπτώσεις, όλοι οι συρμοί εκτελούν πλήρες δρομολόγιο από Πειραιά για Κηφισιά.

Πολύ σωστή παρατήρηση. Χρόνια έχω να δω συρμό να γράφει είτε Ειρήνη είτε Ταύρο με τη κλασική κόκκινη γραμμή.

(25-11-2013, 10:28 AM)panos81 Wrote: - Τα δρομολόγια για Κηφισιά εκτελούσαν πάλι μεταλλικοί συρμοί. Ήταν σχεδιασμένοι περισσότερο ως προαστιακά τρένα παρά ως αστικά, άλλωστε την δεκαετία του '50 που κυκλοφόρησαν οι πρώτοι (5η παραλαβή) η Κηφισιά ακόμα ήταν εξοχή. Επίσης τότε είχε διατυπωθεί από τους Ε.Η.Σ. και η πρόταση να αναλάβουν και το τμήμα Ηράκλειο - Γέρακα των Λαυρεωτικών Σιδηροδρόμων. Ακόμα και σήμερα ο Γέρακας έχει και αγροτικές περιοχές... Τα τρένα αυτά είχαν πολλά ξύλινα πάνελ στο εσωτερικό τους, και καθίσματα με ψηλές πλάτες και επένδυση από βινύλιο, πολύ πιο άνετα από τους σημερινούς συρμούς...

Τι να πει κανείς για τους μεταλλικούς συρμούς; Το ξύλινα επενδεδυμένο εσωτερικό τους με τις καλόγουστες λάμπες;
Τα παχιά καθίσματα που ήταν τόσο μαλακά που δεν ήθελες να σηκωθείς;
Ή για τη δυνατότητα στο πρώτο και το τελευταίο βαγόνι να μπορείς να βλέπεις μέσα από τη καμπίνα του μηχανοδηγού από το γυάλινο άνοιγμα που είχε.. Πολύ γούστο.
Αυτοί μαζί με τους LEW συρμούς της Αν. Γερμανίας ήταν οι αγαπημένοι μου.
Στο Μοναστηράκι μπορεί να περιμέναμε και 2 και 3 συρμούς να περάσουν με τον παππού μου μέχρι να έρθει μεταλλικός ή LEW..
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
25-11-2013, 04:07 PM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#10
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Σωστές οι πληροφορίες του φίλου panos81!

Και επειδή ήθελα να προσθέσω και κάποιο οπτικό υλικό το οποίο δεν έβρισκα, βρήκα όμως ένα πανέμορφο βίντεο. Καταρχήν πανέμορφο ως κίνηση και προσωπικά μακάρι να επαναλαμβανόταν και σήμερα αν και δυστυχώς οι συνθήκες έχουν αλλάξει! Απο μια επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΗΣΑΠ οργανωμένη το 1996 απο τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ).

Το βίντεο ξεκινά απο το αμαξοστάσιο Πειραιά όπου βλέπουμε συρμούς 9ης παραλαβής (τα LEW GIII, γνωστά και ως "Σογιούζ") να εκτελούν δρομολόγια απο τον Πειραιά ως 4δυμα καθώς και τους παλιότερους μεταλλικούς συρμούς που αναφέραμε πιο πάνω αλλά και ξύλινους συρμούς σε λειτουργία (κάτι που μετά τα 11ης δεν είναι εφικτό)! Άλλες εποχές, πιο όμορφες, πιο κλασσικές και γεμάτες αναμνήσεις μιας πιο όμορφης Αθήνας!

http://www.youtube.com/watch?v=cxQjcQVjoGs

Καλή απόλαυση Wink
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

(This post was last modified: 26-11-2013, 02:51 PM by Paul.)
26-11-2013, 02:45 AM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#11
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(26-11-2013, 02:45 AM)Paul Wrote: Το βίντεο ξεκινά απο το αμαξοστάσιο Πειραιά όπου βλέπουμε συρμούς 9ης παραλαβής (τα LEW GIII, γνωστά και ως "Σογιούζ") να εκτελούν δρομολόγια απο τον Πειραιά ως 4δυμα ...

Στην αρχή εκτελούσαν ως τεράδυμα και μετέπειτα το 1 τεράδυμο χωρίστηκε και τα 2 βαγόνια προστέθηκαν σε ξεχωριστό τετράδυμο, για αύξηση χωρητικότητας. Οι συρμοί με τα 4+2 βαγόνια είχαν το χαρακτηριστικό "6" μπροστά.
Κάτι παρόμοιο έγινε και με τους μεταλλικούς.
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
26-11-2013, 02:53 PM
Find Reply
ecoj Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 187
Joined: 12-04-2013
#12
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Να μην ρωτήσω γιατί τα 9ης παραλαβής αποσύρθηκαν τόσο γρήγορα;
26-11-2013, 03:12 PM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#13
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Φυσικά !!! Ήταν κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου απο αλουμίνιο καταρχήν για αυτό και ήταν ελαφριά. Είχαν θέματα λειτουργικότητας και συμβατότητας με το δίκτυο δημιουργώντας προβλήματα στην σηματοδότηση που είχαν οδηγήσει ακόμα και σε συγκρούσεις με τον προπορευόμενο συρμό ουκ ολίγες φορές. Μεγάλο θέμα οι 3 πόρτες ανα βαγόνι. Εμφάνισαν πολλά προβλήματα με τα χειριστήρια και τα ηλεκτρονικά τους και την γενικότερη ποιότητα κατασκευής τους.

Οι αναρτήσεις τους ήταν πολύ σφιχτές με αποτέλεσμα να δημιουργούν σε επιβάτες και οδηγούς μια ανασφάλεια σε μεγάλες ταχύτητες με την κατάσταση της γραμμής τότε!!! Κάποιος μου είχε μεταφέρει ότι τα LEW επιλέχθηκαν απο τον οργανισμό ενώ δεν συμβάδιζαν απόλυτα με τις προδιαγραφές της προκύρηξης (πολιτικά παρασκήνια πιθανόν). Μετά την παραλαβή των 10ης δούλευαν κυρίως εφεδρικά και τελικά αποσύρθηκαν στα 16 τους χρόνια.

Αυτά θυμάμαι αν έχετε κάτι να προσθέσετε ευπρόσδεκτο Wink
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

26-11-2013, 03:47 PM
Find Reply
ecoj Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 187
Joined: 12-04-2013
#14
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Ενδιαφέρον! Σίγουρα δεν είναι η μόνη φορά που τροχαίο υλικό στις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών δεν είναι κατάλληλο για τις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών! Wink Φαντάζομαι μετά πήγαν για παλιοσίδερα.
Πάντως η εικόνα των συρμών 8ης παραλαβής σήμερα είναι απογοητευτική. Μοιάζουν απαρχαιωμένα, βρώμικα και διαλυμένα. Κρίμα! Γενικά μπροστά στις γραμμές 2 και 3 η γραμμή 1 είναι πλέον πολύ πίσω.
(This post was last modified: 26-11-2013, 04:10 PM by ecoj.)
26-11-2013, 04:10 PM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#15
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Τα 8ης παραλαβής πλησιάζουν την 30ετία. Συνήθως σε αυτή την ηλικία γίνεται κάποια ανακατασκευή στα περισσότερα τρένα ώστε να συνεχίσουν άλλη μια 10ετία τουλάχιστον!

Για προμήθεια νέων συρμών δεν υπάρχει κάποιο σενάριο και φυσικά ούτε χρήματα! Πιστεύω μετά την κυκλοφορία των νέων Rotem στις γραμμές 2 & 3 θα φανεί αν η εταιρεία εξετάζει κάποια ανακατασκευή ή να στείλει τους συρμούς της Alstom επάνω όπως έχει ακουστεί κατα καιρούς!
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

26-11-2013, 04:30 PM
Find Reply
ecoj Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 187
Joined: 12-04-2013
#16
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Αφού δεν υπάρχει νομοθεσία που να περιορίζει την ηλικία ενός τρένου φοβάμαι ότι θα μείνουν μέχρι να λιώσουν που λέμε. Γιατί επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για νέους συρμούς σίγουρα απίθανο να βρεθούν χρήματα ακόμα και για ανακατασκευή.
Όπως τα λεωφορεία Vanhool A507 της ΟΣΥ που δεν θα αποσυρθούν ποτέ!
26-11-2013, 11:29 PM
Find Reply
antonis Offline
Honorary member



Posts: 52
Joined: 11-10-2009
#17
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(26-11-2013, 03:47 PM)Paul Wrote: Φυσικά !!! Ήταν κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου απο αλουμίνιο καταρχήν για αυτό και ήταν ελαφριά. Είχαν θέματα λειτουργικότητας και συμβατότητας με το δίκτυο δημιουργώντας προβλήματα στην σηματοδότηση που είχαν οδηγήσει ακόμα και σε συγκρούσεις με τον προπορευόμενο συρμό ουκ ολίγες φορές. Μεγάλο θέμα οι 3 πόρτες ανα βαγόνι. Εμφάνισαν πολλά προβλήματα με τα χειριστήρια και τα ηλεκτρονικά τους και την γενικότερη ποιότητα κατασκευής τους.

Οι αναρτήσεις τους ήταν πολύ σφιχτές με αποτέλεσμα να δημιουργούν σε επιβάτες και οδηγούς μια ανασφάλεια σε μεγάλες ταχύτητες με την κατάσταση της γραμμής τότε!!! Κάποιος μου είχε μεταφέρει ότι τα LEW επιλέχθηκαν απο τον οργανισμό ενώ δεν συμβάδιζαν απόλυτα με τις προδιαγραφές της προκύρηξης (πολιτικά παρασκήνια πιθανόν). Μετά την παραλαβή των 10ης δούλευαν κυρίως εφεδρικά και τελικά αποσύρθηκαν στα 16 τους χρόνια.

Αυτά θυμάμαι αν έχετε κάτι να προσθέσετε ευπρόσδεκτο Wink

Οι LEW ήταν και οι δικοί μου αγαπημένοι συρμοί. Όσο καιρό κυκλοφορούσαν με 4 βαγόνια είχαν πολύ μικρό μήκος και άρα έπεφτε πολύ στρίμωγμα. 6 βαγόνια απέκτησαν μετά τα μέσα της δεκαετίας του '90 μάλλον μετά το 1994, όταν παραλήφθηκαν οι συρμοί 10ης παραλαβής και υπήρξε περίσσεια συρμών, αφού με την αύξηση των βαγονιών μειώθηκε ο αριθμός των συρμών τους. Πάντως ακόμη και όταν έγιναν 6ρηδες σπάνια ανέβαιναν Κηφισιά, ενώ ως 4ρηδες έκαναν κυρίως δρομολόγια για Πατήσια, όπως ήταν φυσικό λόγω του ενισχυτικού χαρακτήρα τους.
Τις δεκαετίες 80 και 90 τις καθημερινές η σειρά των δρομολογίων ήταν 1.Πειραιάς-Πατήσια, 2. Πειραιάς-Ηράκλειο (ή Ειρήνη), 3. Πειραιάς-Κηφισιά. Μάλιστα, μια εποχή υπήρχαν 2 για Πατήσια, 1 Ειρήνη και 1 Κηφισιά. Στο Ηράκλειο, αν υπήρχε καθυστέρηση, το τραίνο δεν έμπαινε στην βοηθητική, αλλά αφού αποβίβαζε τον κόσμο έφευγε προς τα πίσω και έστριβε στην διακλάδωση που υπήρχε πριν από το σταθμό.
Οι LEW πράγματι είχαν πολύ άβολη ανάρτηση και κουνούσαν πολύ-τέτοιο κούνημα ένοιωσα μόνο στο μετρό της Μόσχας πρόσφατα. Αν και παραλήφθηκαν μετά τους 8ης (εξ ου και 9ης) κυκλοφόρησαν πιο πριν από αυτούς. Δεν ξέρω τον λόγο, ίσως να οφείλεται στην μη έγκαιρη επέκταση του μήκους των αποβαθρών. Ο λόγος που αγοράστηκαν ήταν το τότε χαμηλό κόστος τους σε συνδυασμό με τις στενές πολιτικές σχέσεις του τότε κυβερνώντος κόμματος με το τέως ανατολικογερμανικό καθεστώς που οδήγησαν και στην αγορά των Intercity, αλλά και υλικού για τον ΟΤΕ και ΔΕΗ και ΟΣΕ. Επίσης δεν είναι άσχετο και το γεγονός ότι οι Ανατολικογερμανοί ήταν πρόθυμοι να δανείσουν 6 συρμούς LEW II που προορίζονταν για το μετρό του Α.Βερολίνου και τεχνικά είναι σχεδόν όμοιοι (με εξαίρεση το πλάτος και το αριθμό θυρών ανά βαγόνι) για να αντιμετωπιστούν οι επείγουσες ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στις αρχές τις δεκαετίας του 80 με την αύξηση της επιβατικής κίνησης λόγω της μεταφοράς του πληθυσμού από το Κέντρο στα Βόρεια Προάστια.
27-11-2013, 09:40 PM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#18
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
"Ο κ. Παπαμακάριος τόνισε επίσης ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει στα σχέδια της και την υπογειοποίηση της Γραμμής στο Τμήμα μεταξύ των Σταθμών ΦΑΛΗΡΟ και ΠΕΙΡΑΙΑΣ, σε μήκος 1.4 χλμ. και με την προσθήκη 1 σταθμού, καταργώντας το εσωτερικό «εμπόδιο» της πόλης που δημιουργείται από την ισόπεδη γραμμή. Όπως είπε έχει εκπονηθεί η Γενική Οριστική Μελέτη και η δημοπράτηση θα προχωρήσει εάν βρεθεί χρηματοδότηση. Προϋπολογισμός 100 εκ. € περίπου."

Πόσα χρόνια θα ακούμε για αυτή την υπογειοποίηση καθώς και αυτή του τμήματος Αττική - Κ. Πατήσια;;;
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
30-11-2013, 03:56 PM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#19
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Επανέρχομαι με το θέμα της στεγανότητας.
Αυτή ήταν η κατάσταση στο εσωτερικό ενός βαγονιού συρμού 8ης.

[Image: thumb_DSC_2863.jpg]

Όλο το βαγόνι ήταν γεμάτο νερά στο πάτωμα, που ξεκινούσαν από τα πλάγια και τα φωτιστικά σώματα.
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
26-01-2014, 07:51 PM
Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#20
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
(26-11-2013, 11:29 PM)ecoj Wrote: Αφού δεν υπάρχει νομοθεσία που να περιορίζει την ηλικία ενός τρένου φοβάμαι ότι θα μείνουν μέχρι να λιώσουν που λέμε. Γιατί επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για νέους συρμούς σίγουρα απίθανο να βρεθούν χρήματα ακόμα και για ανακατασκευή.
Όπως τα λεωφορεία Vanhool A507 της ΟΣΥ που δεν θα αποσυρθούν ποτέ!

Καταρχήν τα Van Hool A507 αποσύρθηκαν από 1.1.2014 λόγω "πράσινου" δακτυλίου. Στην Αθήνα δεν θα ξανακυκλοφορήσουν, μόνο αν τα στείλουν σε κάποια επαρχιακή πόλη.

Τα τρένα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Στο Λονδίνο, τα A60/62 της Metropolitan Line κυκλοφόρησαν από το 1960 έως το 2012, πέρασαν δηλαδή τον μισό αιώνα (με ολική ανακατασκευή την περίοδο 1998-2000). Και παρέμειναν "σκυλιά" μέχρι την τελευταία μέρα.

Δεν είναι μόνο της 8ης παραλαβής σε κακή κατάσταση στην Γραμμή 1. Όλα είναι. Τίγκα στα γκραφίτι έξω, βρώμικα μέσα, με χαραγμένα τζάμια. Τριτοκοσμική κατάσταση. Σε συνδυασμό με τους επαίτες που μπαίνουν σχεδόν σε κάθε σταθμό, η Γραμμή 1 είναι από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα της Ελλάδας της κρίσης.

Το να σταλεί η 1η παραλαβή της πρώην ΑΜΕΛ στην Γραμμή 1 δεν είναι λύση, ειδικά ελλείψει κλιματισμού το καλοκαίρι. Άλλωστε, με το θέμα με τις κάμερες στα τρένα της 3ης παραλαβής των γραμμών 2/3, που εμποδίζει την είσοδό τους σε υπηρεσία η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (;!), η 1η παραλαβή πρέπει να μείνει στις γραμμές 2/3, που είναι και εξ ολοκλήρου υπόγειες και ο κλιματισμός δεν είναι τόσο απαραίτητος.
27-01-2014, 09:46 AM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024