This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Νεκροί 50 επιβαίνοντες Boeing που συνετρίβη στη Ρωσία

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[In.gr] Νεκροί 50 επιβαίνοντες Boeing που συνετρίβη στη Ρωσία
Μόσχα, Ρωσία
Αεροπλάνο τύπου Boeing 737 που εκτελούσε εσωτερική πτήση συνετρίβη κατά τη διαδικασία προσγείωσης στην πόλη Καζάν της Ρωσίας. Νεκροί είναι και οι 50 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 44 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα, σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων.

Το επιβατικό αεροσκάφος εξερράγη κατά την πρόσκρουση στο έδαφος στην τέταρτη κατά σειρά προσπάθειά του να προσγειωθεί. Εκτελούσε την πτήση U363 από τη Μόσχα και ανήκε σε τοπική αεροπορική εταιρεία της δημοκρατίας του Ταταρστάν.

Ανάμεσα στους νεκρούς βρίσκονται παιδιά, καθώς και ο γιος του προέδρου του Ταταρστάν Ρεστέμ Μινιχάνοφ,

Ομάδες της πυροσβεστικής υπηρεσίας κατέσβεσαν την πυρκαγιά η οποία ξέσπασε στο σημείο. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το Boeing έχασε ύψος με μεγάλη ταχύτητα και η δεξαμενή των καυσίμων του εξερράγη με την πρόσκρουση.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης, στην περιοχή έπνεαν ισχυροί άνεμοι και υπήρχε συννεφιά στην πόλη της κεντρικής Ρωσίας. Πάντως η θερμοκρασία εδάφους ήταν πάνω από το μηδέν.

Η Καζάν, περίπου 800 χλμ. ανατολικά της Ρωσίας, είναι η πρωτεύουσα της δημοκρατίας του Ταταρστάν, όπου η πλειονότητα των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι. Η περιοχή διαθέτει υπέδαφος πλούσιο σε υδρογονάνθρακες.

Οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρίες της Ρωσίας έχουν κακό ιστορικό σε θέματα ασφάλειας των πτήσεων.

Τον Απρίλιο του 2012 τουλάχιστον 31 άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους όταν επιβατικό αεροσκάφος συνετρίβη λίγη ώρα μετά την απογείωσή του στη Σιβηρία. Τον Σεπτέμβριο του 2011, επιβατικό αεροσκάφος Yak-42 που μετέφερε μέλη μιας γνωστής ομάδας χόκεϊ επί πάγου συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του κι εξερράγη κοντά στη ρωσική πόλη Γιαροσλάβλ, με αποτέλεσμα 44 άνθρωποι να βρουν το θάνατο.

Η Ρωσία μαζί με τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες είχαν μια από τις χειρότερες χρονιές όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων το 2010, όταν ο συνολικός αριθμός των δυστυχημάτων ήταν τριπλάσιος από τον διεθνή μέσο όρο, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA). Η IATA ανέφερε ότι η κατάσταση βελτιώθηκε το 2011.

Το αεροσκάφος συνετρίβη στην Καζάν στις 19:25 τοπική ώρα (17:25 ώρα Ελλάδας), σύμφωνα με το υπουργείο αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων.

Πηγή των υπηρεσιών ασφαλείας, την οποία επικαλέστηκε το πρακτορείο ειδήσεων Interfax, εκτίμησε ότι το δυστύχημα πιθανόν οφείλεται σε σφάλμα του πιλότου.

Ανάμεσα στα θύματα φέρεται ότι είναι και ο γιος του προέδρου του Ταταρστάν Ρεστέμ Μινιχάνοφ, Ίρεκ, σύμφωνα με έναν κατάλογο των επιβατών ο οποίος αναρτήθηκε σε ειδησεογραφικούς δικτυακούς τόπους και η αυθεντικότητά του επιβεβαιώθηκε από την τοπική κυβέρνηση.
18-11-2013, 12:03 AM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#2
[In.gr] Σε λάθος των πιλότων αποδίδεται η συντριβή
Μόσχα, Ρωσία
Η συντριβή του Boeing 737 στην πόλη Καζάν της Ρωσίας οφείλεται πιθανότατα σε λάθος χειρισμό των πιλότων, η οποία οδήγησε το αεροσκάφος σε «βουτιά», αναφέρει σε έκθεσή της η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπλοΐας της Ρωσίας.

Το αεροσκάφος συνετρίβη την Κυριακή, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 50 επιβαίνοντες σε αυτό (44 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος).

Σύμφωνα με την έκθεση που υπογράφουν ειδικοί στον τομέα, την ώρα που το αεροσκάφος πλησίαζε στον διάδρομο προσγείωσης οι πιλότοι έκριναν ότι δεν είναι δυνατή η προσγείωση και επιτάχυναν προκειμένου το Boeing να κερδίσει ύψος και να γίνει μια δεύτερη προσπάθεια προσγείωσης.

Στη συνέχεια, ανέλαβαν χειροκίνητα τον έλεγχο του αεροσκάφους, όταν εκείνο άρχισε να χάνει ταχύτητα. Εκείνη τη στιγμή «το πλήρωμα στο πιλοτήριο άρχισε να θέτει το αεροπλάνο σε κάθετη πορεία» επισημαίνει η έκθεση.

Το αεροσκάφος, που είχε φτάσει σε ύψος περίπου 700 μέτρων, έπεσε κάθετα με ταχύτητα «μεγαλύτερη των 450 χιλιομέτρων την ώρα».

Συνολικά, μόλις 45 δευτερόλεπτα πέρασαν από την ώρα που το Boing προσπάθησε να κερδίσει ύψος και την συντριβή του.
Σύμφωνα με τους ρώσους ερευνητές, ήταν οι χειρισμοί των πιλότων εκείνοι που οδήγησαν στη συντριβή του αεροσκάφους.

«Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μετά την αποκωδικοποίηση του μαύρου κουτιού, η πτώση του αεροσκάφους ενδέχεται να οφείλεται στους ελλιπείς χειρισμούς του πληρώματος σε μη φυσιολογικές συνθήκες» δήλωσε πηγή που πρόσκειται στην έρευνα, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Interfax.

Πρόκειται για την πρώτη έκθεση μετά το δυστύχημα που σημειώθηκε την Κυριακή στη Ρωσία. Ωστόσο, τα αίτια της συντριβής θα καθοριστούν όταν αναλυθούν όλες οι πληροφορίες.

Η ρωσική επιτροπή έρευνας ανακοίνωσε ότι δεν έχει βρεθεί η κασέτα του άλλου μαύρου κουτιού που κατέγραφε τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
Οι ερευνητές έχουν ανακτήσει τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του πύργου ελέγχου με το πλήρωμα, τις οθόνες ελέγχου καθώς και βίντεο στο οποίο καταγράφονται οι ελεγκτές εναέριες κυκλοφορίας που εργάζονταν την ώρα που συνετρίβη το αεροσκάφος.
20-11-2013, 03:47 PM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#3
[e-afipnisi.gr] Γιατί έπεσε το αεροπλάνο στο Καζάν
Το πόρισμα της Επιτροπής διερεύνησης ατυχημάτων για την πρόσφατη αεροπορική τραγωδία στο Καζάν, δείχνει ότι πιλότος πήρε τον χειροκίνητο έλεγχο του αεροσκάφους, και το οδήγησε σε «βουτιά», με αποτέλεσμα το Boeing 737 να «σκάσει» στο έδαφος και να εκραγεί αμέσως.

Τα συμπεράσματα της «Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπλοΐας» της Ρωσίας για τις αιτίες της συντριβής του Boeing 737 της εταιρίας Tatarstan, πριν από μια εβδομάδα, δείχνουν να είναι ανατριχιαστικά. Ειδικότερα, ο πιλότος, όπως προκύπτει από την αποκρυπτογράφηση των ενδείξεων του καταγραφέα του αεροσκάφους («μαύρο κουτί»), απενεργοποιώντας τον αυτόματο πιλότο, οδήγησε ο ίδιος το αεροπλάνο σε «βουτιά». Ενέργειες όπως αυτή, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, μπορούν να τις εξηγήσουν μόνο ψυχολόγοι.

Την Τρίτη η «Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπλοΐας» δημοσίευσε τα πρώτα αποτελέσματα από την αποκωδικοποίηση του αυτογραφικού οργάνου παραμέτρων του Boeing 737-500, το οποίο συνετρίβη επιχειρώντας προσγείωση στο αεροδρόμιο του Καζάν. Σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής, το πλήρωμα έκρινε ότι δεν είναι δυνατή η προσγείωση με τον καθιερωμένο τρόπο.

Οι ειδικοί που διεξάγουν τις έρευνες διευκρίνισαν πως η προσγείωση στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας του Ταταρστάν, το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονο σύστημα προσγείωσης (Instrument Landing System, ή ILS), δεν έκρυβε μεγάλες δυσκολίες για τους χειριστές. Οι συσκευές του Boeing είναι ικανές να λαμβάνουν αυτόματα τα σήματα πλοήγησης που προέρχονται από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου, και ο υπολογιστής του να θέτει το σκάφος στην απαραίτητη για προσγείωση κλίση και τροχιά καθόδου. Γι’ αυτό και όταν ο ένας από τους πιλότους πήρε την άδεια για προσγείωση στο Καζάν, απλώς έδωσε στον αυτόματο πιλότο εντολή για τη σχετική λειτουργία.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η Επιτροπή, η προσγείωση με τον καθιερωμένο τρόπο δεν στάθηκε εφικτή. Πιθανόν, είτε ο αυτόματος πιλότος, εξαιτίας κάποιας βλάβης, δεν μπόρεσε να θέσει το αεροπλάνο στην ακριβή τροχιά καθόδου, είτε οι πιλότοι νόμισαν ότι δεν θα βρεθούν στο προκαθορισμένο σημείο επαφής με την πίστα. Τελικά, ανέφεραν στον ελεγκτή «κατάσταση μη κατάλληλη για προσγείωση» του αεροπλάνου στον προβλεπόμενο χώρο και αποχώρηση για ένα δεύτερο γύρο.

Χάος στο πιλοτήριο;

Παίρνοντας την άδεια γι’ αυτό, ο ένας πιλότος δεν έθεσε καν σε λειτουργία ανόδου τους μοχλούς ελέγχου των κινητήρων, δεδομένου ότι η πτήση πραγματοποιούταν σε αυτόματη λειτουργία. Απλώς πάτησε το κουμπί TOGA (Take Off / Go Around), το οποίο εκτελεί το πρόγραμμα αποχώρησης για ένα δεύτερο γύρο. Ωστόσο εκείνη τη στιγμή συνέβη το γεγονός, το οποίο προκαθόρισε την περαιτέρω εξέλιξη των γεγονότων. Ο άλλος πιλότος παρενέβη εκτάκτως με δική του πρωτοβουλία στον έλεγχο του αεροπλάνου. Πήρε στα χέρια του το πηδάλιο απενεργοποιώντας κατ’ αυτό τον τρόπο τον αυτόματο πιλότο και άρχισε πλέον με χειροκίνητη λειτουργία να δίνει στο αεροσκάφος το ύψος για τον γύρο.

Οι ενέργειές του αρχικά ήταν σύμφωνες με τον προγραμματισμένο ελιγμό. Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι κινητήρες του Boeing έφτασαν κοντά στην κατάσταση λειτουργίας για άνοδο, τα πτερύγια καμπυλότητας (Flaps) μετακινήθηκαν από θέση 30ο σε θέση 15ο, το αεροπλάνο άρχισε να παίρνει ύψος. Ωστόσο, κατά την άνοδο η μύτη του υψώθηκε στην οριακή για το Boeing 737-500 θέση. Σε μια τέτοια κλίση, αυξήθηκε η αντίσταση στο μετωπικό τμήμα του σκάφους, διαταράχτηκε ο τρόπος λειτουργίας των κινητήρων του, οι οποίοι χρησιμοποιούν την κατά μέτωπο προερχόμενη ροή του αέρα, και το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ταχύτητα επικίνδυνα.

Τραγικός χειρισμός

Η απώλεια ταχύτητας από τους 150 στους 125 κόμβους (περίπου από 280 σε 230 χλμ/ώρα) απειλούσε να ρίξει το αεροπλάνο σε μια «δίνη» (ελικοειδή περιστροφή), γι’ αυτό και ο πιλότος που ανέλαβε τον έλεγχο αποφάσισε να την αυξήσει με τον συνηθισμένο τρόπο, κατεβάζοντας τη μύτη του αεροσκάφους προς τα κάτω. Αρχικά αυτό βοήθησε, αλλά ο πιλότος υπερέβαλλε και αντί της προβλεπόμενης σε αυτές τις περιπτώσεις οριζόντιας πτήσης ή ελάχιστης καθόδου, οδήγησε το αεροπλάνο σε έντονη κάθοδο. Να σημειωθεί, ότι η κάθοδος του Boeing συνεχιζόταν επί 20 ολόκληρα δευτερόλεπτα και όλο αυτό το διάστημα, το αεροπλάνο με τη μέγιστη ένταση λειτουργίας των κινητήρων εφόρμησε προς τη γη από ύψος 700 μέτρων και στην κυριολεξία καρφώθηκε στην επιφάνεια με ταχύτητα μεγαλύτερη από 450 χλμ/ώρα.

Η πρόσκρουση είχε τέτοια δύναμη ώστε δεν άντεξαν ακόμη και οι καταγραφείς στοιχείων του αεροπλάνου, οι οποίοι είναι συσκευασμένοι σε ειδικά θωρακισμένα και μη αναφλεγόμενα κουτιά. Τουλάχιστον το ένα -αυτό των συνομιλιών- στο οποίο καταγράφονται οι συνομιλίες των πιλότων, μέχρι στιγμής δεν έχει σταθεί δυνατό να βρεθεί. Στα συντρίμμια βρέθηκαν μόνο τα θραύσματα του κουτιού στο οποίο φυλασσόταν το μαγνητόφωνο. Πολύ λιγότερες ελπίδες είχαν να επιζήσουν και οι 50 άνθρωποι που βρίσκονταν στο Boeing.

Οι ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας που ρωτήθηκαν, δεν μπόρεσαν να εξηγήσουν τις ενέργειες του πιλότου. Πιστεύουν, πάντως, ότι το μόνο σίγουρο είναι η ελλιπής επαγγελματική εκπαίδευση των πιλότων. Ο κυβερνήτης του Boeing, Ρουστέμ Σαλίχοφ, και ο δεύτερος πιλότος, Βίκτορ Γκουτσούλ, τον περισσότερο καιρό είχαν εργαστεί ως πλοηγός και μηχανικός πτήσης αντίστοιχα, και έγιναν πιλότοι πριν από μόλις λίγα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, τώρα οι ειδικοί μελετούν τους ιατρικούς φακέλους των θανόντων πιλότων και τα αποτελέσματα των ψυχολογικών τεστ που περνούσαν συστηματικά. Οι ειδικοί πάντως, υπογραμμίζουν πως οι μόνοι λόγοι για να μην αντιληφθεί κάποιος την -διάρκειας 20 δευτερολέπτων- κάθετη «εφόρμηση» του αεροσκάφους, ήταν να βρίσκεται σε κατάσταση ανεξέλεγκτου πανικού, σε κατάσταση νάρκης, ή πλήρους αδράνειας. Ακριβείς απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, θα δώσουν οι περαιτέρω έρευνες.

Στις 19 Νοεμβρίου, ο γενικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρίας Tatarstan, Αξάν Γκινιατούλιν, συναντήθηκε για πρώτη φορά μετά την τραγωδία στο αεροδρόμιο του Καζάν με τους δημοσιογράφους. Υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν αμφιβολίες για την καλή κατάσταση στην οποία βρισκόταν το Boeing-737 της εταιρίας, ούτε και για την κατάρτιση των νεκρών πιλότων. Παρόλα αυτά, αναγνώρισε ότι ο κυβερνήτης Σαλίχοφ δεν είχε καμία εμπειρία στο να πιλοτάρει αεροπλάνο Boeing.

Πηγή: RBTH
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
25-11-2013, 11:06 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [In.gr] 6 νεκροί σε συντριβή μεταγωγικού αεροσκάφους στη Ρωσία Nikolas A. 0 1.408 26-12-2013, 06:54 PM
Last Post: Nikolas A.
  [In.gr] Δύο νεκροί από τη συντριβή Boeing 777 στο SFO Nikolas A. 3 2.806 10-07-2013, 11:38 AM
Last Post: Nikolas A.
  [Skai.gr] Ν. Αφρική: Συνετρίβη πολεμικό αεροσκάφος με 11 επιβαίνοντες Nikolas A. 0 1.151 06-12-2012, 02:47 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Η φωνή της Ρωσίας] Η Boeing θα πουλήσει σε 20 χρόνια στη Ρωσία 1000 αεροσκάφη Konstantinos 0 1.342 01-06-2012, 08:45 PM
Last Post: Konstantinos
  [Skai.gr] Ρωσία: Τέσσερις νεκροί σε αυτοκινητικό δυστύχημα Konstantinos 0 1.260 13-05-2012, 08:40 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024