This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Αναμνήσεις από τα ZiU-9

harlek Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 16
Joined: 13-11-2010
#3
RE: Αναμνήσεις από τα ZiU-9
Το κλάνγκ-κλάνγκ προφανώς ήταν ο ήχος κάποιου μεγάλου ρελέ, που έδινε ή έκοβε το ρεύμα από τον ηλεκτροκινητήρα. Σύμφωνα με ένα site που είχα βρει πολύ παλαιότερα (και δεν μπορώ να το ξαναβρω), το ZiU διέθετε δευτερεύοντα (auxiliary) ηλεκτροκινητήρα που φόρτιζε τις μπαταρίες του, γύριζε την αντλία του υδραυλικού τιμονιού και κινούσε κάτι ανεμιστήρες για την ψύξη των αντιστάσεων. Το σύστημα αυτό έκανε μονίμως ένα βουητό όσο το τρόλει ήταν σε λειτουργία, ακόμα και σταματημένο (οχι όμως όσο περίμενε "σβηστό" στην αφετηρία). Η συχνότητα του βουητού μάλιστα άλλαζε ανάλογα με το πόση ισχύ ζητούσε ο οδηγός από τον ηλεκτροκινητήρα κίνησης (προφανώς δημιουργούνταν κάποια πτώση τάσης).
Ένας δεύτερος θόρυβος που ακουγόταν περιοδικά (ακόμα και με το τρόλει "σβηστό" στην αφετηρία) ήταν το κομπρεσέρ του αέρα που κάθε λίγο έπαιρνε μπρος. Αυτό έδινε πίεση στα φρένα, πιθανώς ( ; ) στους αεροθαλάμους της ανάρτησης, αλλά και στους μηχανισμούς για τις πόρτες (κάπου είχα διαβάσει ότι τα πρώτα ZiU-9 χρησιμοποιούσαν ηλεκτρικα μοτέρ στις πόρτες κι όχι πνευματικά).

Το μικρό κουμπάκι για τις στάσεις το θυμάμαι κι εγώ, νομίζω ήταν σε κάποιες κολόνες μεταξύ των παραθύρων και συχνά οι γριούλες δυσκολεύονταν να το φτάσουν. Ή, προσπαθούσαν να πατήσουν το φωτάκι πάνω από την πόρτα, νομίζοντας ότι ειναι κουμπί! Δεν ήξερα όμως ότι αν πατούσες το πίσω ο οδηγός δεν ήξερε ποια ν' ανοίξει...

Στο αρθρωτό ZiU είχα μπει 2-3 φορές και θυμάμαι ότι με είχε εντυπωσιάσει το πόσο στενάχωρο ήταν - καμία σχέση με τα αντίστοιχα λεωφορεία Β10Μ. Επίσης, πήγαινε εκνευριστικά αργά, ακόμα και με τα μέτρα των τρόλει. Ο "μύλος" στην ένωση των βαγονιών ήταν πολύ μικρός και νομίζω ότι έτριζε και αρκετά κατά την κίνησή του. Στο αρθρωτό με είχε εντυπωσιάσει και το γεγονός ότι το πίσω βαγόνι είχε μονούς τροχούς κι όχι διπλούς.

Όποιος γνωρίζει κάποιο τεχνικό χαρακτηριστικό των ΖiU ας το μοιραστεί μαζί μας. Νομίζω ότι τα παλαιά λεωφορεία είναι πολύ ριγμένα στο νέο φόρουμ!
20-11-2010, 06:29 PM
Find Reply



Messages In This Thread
RE: Αναμνήσεις από τα ZiU-9 - by harlek - 20-11-2010, 06:29 PM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024