Η αναδιάρθρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής αποτελεί το επόμενο βήμα της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών. Το υπουργείο Οικονομικών ανέθεσε ήδη στην ένωση εταιρειών «Grant Thomson AE - Planet AE» τη σύνταξη στρατηγικού σχεδίου αναδιάρθρωσης του Ομίλου ΟΑΣΑ με συσσωρευμένο έλλειμμα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ που αποτελεί την πιο ζημιογόνα ΔΕΚΟ μετά τον ΟΣΕ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 314,9 χιλ. ευρώ και η εν λόγω δαπάνη θα βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η διάρκεια του έργου θα είναι το αργότερο έως τις αρχές Δεκεμβρίου του 2011.
Μελέτη
Ενα από τα αντικείμενα της μελέτης θα είναι και η τιμολογιακή πολιτική κομίστρων καθώς και η υποβολή προτάσεων σχετικά με τη μείωση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης των συγκοινωνιακών φορέων.
Σημειώνεται ότι από την αρχή του έτους τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών έχουν ήδη αποφασίσει αύξηση των εισιτηρίων από 1 ευρώ που είναι σήμερα σε 1,20 ευρώ.
Ηδη οι διοικήσεις το φορέων αστικών συγκοινωνιών με εσωτερική εγκύκλιο συντάσσουν επιχειρησιακά σχέδια για κάθε έναν φορέα χωριστά και κάθε μήνα ενημερώνουν σχετικά με τη μείωση των δαπανών τους το υπουργείο Υποδομών.
Το σχέδιο θα προβλέπει επίσης:
Tη σύσταση Ενιαίου Μητροπολιτικού Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών και συγχώνευση των φορέων συγκοινωνιακού έργου σε δύο (ένα για τα μέσα σταθερής τροχιάς και ένα για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ).
Αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, «μαχαίρι» στην υπερωριακή απασχόληση, περικοπές ρεπό, συνταξιοδότηση όσων έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα, «μετακίνηση» του προσωπικού στους νέους φορείς με μειωμένες συνολικές αποδοχές και προσλήψεις με νέους όρους εργασίας.
Στόχος του σχεδίου εξυγίανσης είναι να μειωθούν τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ, ενώ οι παρεμβάσεις που θα γίνουν αναμένεται να επιφέρουν μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά περίπου 10%.
Μαρία Μόσχου