Για να είμαι ειλικρινής, πρίν παω την πρώτη φορά είχα εκείνη την "υποψία", ή ας πούμε προαίσθημα οτι θα δω ενδιαφέροντα πράγματα στον τομέα λεωφορείο. Aπογοητεύτηκα. Οικτρά. Τόσο, που με βαριά καρδιά θα ξαναπήγαινα αν δεν είχα λόγο.
Την πρώτη φορά είδα, λοιπόν, κάποια Midi λεωφορεία της MAN να εξυπηρετούν τις λιγοστές γραμμές του νησιού με αρκετά αραιά δρομολόγια, όπως και θα δείτε παρακάτω. Εξ αιτίας της κατάστασης που αντίκρυσα το πήρα απόφαση οτι όλα τα λεωφορεία του νησιού ήταν αυτά που είδα και αυτό ήταν όλο..
Έτσι επισκεπτόμενος την δεύτερη φορά το νησί, αν και ημέρα εξαιρετικά υψηλής κίνησης περίμενα να γίνεται πραγματικά ο χαμός στην αφετηρία των λεωφορείων. Έτσι ήταν. Καταφθάνοντας στο νησί απο το Πέραμα, περπάτησα ως την αφετηρία των λεωφορείων, όπου εκεί αντίκρυσα μια κατάσταση ας πούμε.. Χαώδη. Πάρα πολύς κόσμος και λεωφορείο πουθενά!
Κάπου εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση, σχετικά με τα δρομολόγια. Τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Σαλαμίνας, αν και μιλάμε για μικρό ΚΤΕΛ, είναι πάντα αναρτημένα στην αφετηρία των λεωφορείων στο λιμάνι της Σαλαμίνας. Το κατα πόσον τηρούνται δεν το γνωρίζω, γιατί δεν κατάφερα να το διαπιστώσω, δυστυχώς, αφού το λεωφορείο που έπρεπε να πάρω έιχε μόλις φύγει και περίμενα να μετακινηθώ με ΙΧ. Βέβαια δεν ξέρω αν υπάρχει άλλος τρόπος για να πληροφορηθείς τα δρομολόγια, αφού στο τηλέφωνο που είχα δοκιμάσει, με είχαν συνδέσει με.. Κάιρο.
Η αναγγελία της αναχώρησης του λεωφορείου γίνεται απο τα μεγάφωνα της στάσης (live), όπου υπάρχει και το σταθμαρχείο της γραμμής. Απ' οτι διαπίστωσα και την προηγούμενη φορά που βρέθηκα εκεί αλλά και τώρα, οι οδηγοί κάνουν διάλειμμα εκεί.
Πίσω στο θέμα μας, παρατηρώντας την κατάσταση, αναρωτήθηκα πού θα χωρέσουν όλοι αυτοί οι επιβάτες που είχαν μαζευτεί στην αφετηρία, μιλάμε για περίπου 70-80 άτομα κατ' ελάχιστο. Ύστερα απο λίγη ώρα, περιμένοντας ένα αδιάφορο MAN Midi να εμφανιστεί, μπορώ να πω οτι πραγματικά εξεπλάγην.
Μετά απο την εμφάνιση ενός νεότερου MAN Midi απο αυτό που περίμενα, τύπου Α66, ένα 12μετρο Low Entry MAN, μάλλον EL202 (MAN A12) εμφανίστηκε στην στάση. Ο χρωματισμός του οριζόντιες γραμμές, πορτοκαλί και γαλάζιες, όπως και του Midi. Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα ξαναδεί και το.. περιτριγύρισα λίγο για να δω τις διαφορές και απο κοντά.. Κακή εντύπωση μου έκανε οτι το λεωφορείο δεν είχε κλιματισμό, τουλάχιστον στην οροφή, αλλά φαντάζομαι και πουθενά αλλού.
Στη συνέχεια, εμφανίστηκε ένα παλιότερο Midi (σαν αυτά που περίμενα στην αρχή) και στη συνέχεια.. Αυτό (παρακάμψτε την αφίσα του γνωστού τραγουδιστή):
Για αρχή, δεν πίστευα στα μάτια μου. Το βλέπω απο μακρυά, εκπλήσσομαι και το πλησιάζω. Βλέπω την εσωτερική διαρύθμιση, υπερυψωμένα καθίσματα και πολλές θέσεις καθήμενων.. Κάπου εκεί αρχίζουν να μου μπαίνουν υποψίες, οπότε το μόνο που έμενε ήταν να παρατηρήσω τον αριθμό πλαισίου, οπότε και επιβεβαιώθηκα. Πρόκειται για ένα ΜΑΝ Lion's City U, (Α20) του 2002, με πινακίδες (για τους πινακιδολόγους) που μόλις που ξεφεύγουν απο το τελευταίο Solaris Urbino 18 της ΕΘΕΛ, το 940.
Φεύγοντας και πάρα πολύ βιαστικά, είδα να καταφθάνει και ένα O405, για μεγάλη μου έκπληξη. Βέβαια η μεγαλύτερη έκπληξη μου ήταν όταν κατάλαβα πως δεν επρόκειτο για O405 αλλά για το ημιαστικό O407, το οποίο επίσης δεν είχα ξαναδεί. Αργότερα έμαθα οτι το O407 εκτέλεσε το δρομολόγιο που είχα χάσει εξ αρχής. Κρίμα, έχασα βόλτα με O407
Κάπου εδώ θα σας παραθέσω τα δρομολόγια που είχα αλιέυσει προ καιρού και τα ισχύονται και σίγουρα επιφυλάσσομαι για πλήρη παρουσίαση των ανακαλύψεων που έκανα (
).
Δρομολόγια Καθημερινής
Προ θερινής περιόδου
Θερινής περιόδου
Δρομολόγια Σαββάτου
Προ θερινής περιόδου
Θερινής περιόδου (ίδια με Κυριακής)
Δρομολόγια Κυριακής
Προ θερινής περιόδου
Θερινής περιόδου (Ίδια με Σαββάτου)