Η πτώση κατά 8% των τιμών των καυσίμων, που καταγράφηκε φέτος, προσέφερε σημαντική ανακούφιση στην αεροπορική βιομηχανία.
Οι νέες ανησυχίες για τη διεθνή οικονομία μπορεί να ανατρέψουν τα οφέλη που εξασφάλισε η αεροπορική βιομηχανία από την υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου, διατηρώντας περιορισμένες τις προσδοκίες των επικεφαλής των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιριών του κόσμου στη συνάντησή τους στο Πεκίνο αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η πτώση κατά 8% των τιμών των καυσίμων, που καταγράφηκε φέτος, προσέφερε σημαντική ανακούφιση στην αεροπορική βιομηχανία. Τα κύρια αίτια της υποχώρησης αυτής, όμως, που είναι η κρίση χρέους στην ευρωζώνη και η υποχώρηση της ανάπτυξης στην Κίνα, απειλούν να καθυστερήσουν την ανάκαμψη του τομέα.
«Η μείωση της τιμής των καυσίμων αποτελεί σπουδαία είδηση για τις αεροπορικές εταιρίες, που μετριάζεται, όμως, από τις ανησυχίες για την παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα. Αν ο πλανήτης εισέλθει σε νέα περίοδο ύφεσης, οι επιπτώσεις στην αεροπορική βιομηχανία θα είναι χειρότερες και από εκείνες της ραγδαίας αύξησης στην τιμή των καυσίμων», λέει ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Τόνι Τάιλερ.
Η ΙΑΤΑ, τα 240 μέλη-εταιρίες της οποίας αντιπροσωπεύουν ποσοστό 84% της διεθνούς αεροπορικής κίνησης, αναμένεται να διατηρήσει τις ενθαρρυντικές της οικονομικές προβλέψεις για την πορεία της βιομηχανίας, στη σύνοδό της στο Πεκίνο, που λήγει την Τρίτη.
Το 2011 τα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας μειώθηκαν στο ήμισυ, φθάνοντας τα 7,9 δισ. δολάρια, ενώ νέα υποχώρηση της τάξης του 50% αναμένεται και φέτος.
Παρά τη σημαντική ενίσχυση της επιβατικής κίνησης κατά 7,1% το πρώτο τρίμηνο του 2012 και τη σχετικά ανάκαμψη του τομέα cargo (εμπορευματικές πτήσεις), η ανησυχία παραμένει, καθώς η αεροπορική κίνηση ακολουθεί παραδοσιακά τις διεθνείς οικονομικές τάσεις.
Η αιφνίδια μείωση των επιτοκίων δανεισμού από την Κίνα, η πρώτη από το 2008, υπογραμμίζει την αβεβαιότητα στη βιομηχανία των αεροπορικών ταξιδιών. Η οξεία τραπεζική κρίση στην Ισπανία και η περιορισμένη ζήτηση για εισιτήρια στην ευρωζώνη κατάφερε ένα ακόμη χτύπημα στις μετοχές των αεροπορικών εταιριών στα ευρωπαϊκά -και όχι μόνο- χρηματιστήρια.
«Η κινεζική επιβράδυνση επηρεάζει τους πάντες. Η ευρωπαϊκή ανάκαμψη στις αεροπορικές μετακινήσεις φθάνει στο τέλος της», λέει ο Πίτερ Χάρμπισον, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Ασιατικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters