[Metaforespress.gr] Star Alliance: Ανάπτυξη δικτύου
Ανάπτυξη δικτύου, με προσθήκη περισσότερων συνδέσεων μεταξύ κόμβων
Η LOT Polish Airlines φιλοξένησε την εξαμηνιαία συνάντηση της Ανώτατης Εκτελεστικής Επιτροπής (Chief Executive Board - CEB), κατά την οποία οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των αερομεταφορέων, που συμμετέχουν στην συμμαχία, επικύρωσαν μία σειρά αποφάσεων που θα συντελέσουν στην περαιτέρω βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών, ενώ ενέκριναν και την ένταξη ενός νέου μέλους στην Βραζιλία.
Ως διοργανώτρια εταιρεία, η LOT παρουσίασε τη νέα της στρατηγική – μία νέα LOT σε μία νέα Ευρώπη – με την οποία σχεδιάζει να διπλασιάσει το μέγεθός της την επόμενη πενταετία.
Εκτός από τρεις νέες συνδέσεις με την Ασία – Τόκιο, Σεούλ και Μπανγκόκ – σχεδιάζει και πάνω από δέκα νέες διαδρομές εντός της Ευρώπης.
Κατά την ανακοίνωση της πιο δυναμικής ανάπτυξης στην ιστορία της εταιρείας, η LOT δήλωσε ότι λειτουργεί ανταγωνιστικά για να κατακτήσει την πρώτη θέση στην περιοχή, με στόχο να αποτελέσει το μεγαλύτερο δίκτυο αερομεταφορών στη Νέα Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι επιβεβαίωσαν τους στόχους που είχαν διατυπωθεί από τα ιδρυτικά στελέχη της Συμμαχίας πριν από περισσότερο από 18 χρόνια και συμφώνησαν να αξιοποιήσουν τα κύρια ισχυρά της σημεία – παγκόσμιο δίκτυο, υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών και χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας για τον καθορισμό στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων.
Προσθήκη της Avianca Brazil
Η Star Alliance ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάιο του 1997, με στόχο να αποτελέσει την κορυφαία παγκοσμίως συμμαχία αεροπορικών εταιρειών που απευθύνονται σε επιβάτες που αναζητούν υψηλή ποιότητα και να συμβάλει στην μακροπρόθεσμη κερδοφορία των μελών της ώστε να υπερβούν τις ατομικές τους δυνατότητες.
«Ως ώριμη Συμμαχία με ευρύτατο δίκτυο και καλές, στενές σχέσεις μεταξύ των εταιρειών μελών μας, έχουμε τη δυνατότητα από τη θέση αυτή να προσφέρουμε ποικιλότροπες συνεχείς βελτιώσεις που από κοινού βελτιώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρει η Συμμαχία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Star Alliance κ. Mark Schwab.
Η Avianca Brazil θα προστεθεί στο δίκτυο στις 22 Ιουλίου εφέτος, επιτρέποντας έτσι και πάλι στην Star Alliance να προσφέρει πτήσεις εσωτερικού στην μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά της Λατινικής Αμερικής.
«Είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να συμπεριλάβουμε την Avianca Brazil από τον επόμενο κιόλας μήνα, πράγμα το οποίο, σε συνδυασμό με νέες υπηρεσίες σύνδεσης μεταξύ κομβικών αεροδρομίων που έχουν ανακοινώσει μέλη μας, σημαίνει ότι θα τονώσουμε τη συνδεσιμότητά μας αυτόν τον χρόνο», προσέθεσε ο κ.Schwab.
Ήδη μέχρι τώρα το 2015 είδαμε μία σταθερή ροή νέων διαδρομών να προστίθενται ενώ περιμένουμε ακόμα περισσότερες μέχρι το τέλος του έτους. Μεταξύ τους περιλαμβάνονται, για παράδειγμα, ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των επιλογών στον κόμβο της Συμμαχίας στο Χιούστον με νέες διηπειρωτικές πτήσεις από τις Air New Zealand, ANA και EVA Air από το Όκλαντ, το Τόκιο και την Ταϊπέι.
Η Air China εγκαινίασε μία νέα πτήση μεταξύ του Πεκίνου και του Μόντρεαλ, ενώ η Air Canada θα ξεκινήσει πτήσεις από το Τορόντο στο Δελχί τον Δεκέμβριο. Μία νέα πτήση της Lufthansa από την Φρανκφούρτη στον Παναμά θα αποτελέσει σημαντική σύνδεση μεταξύ ενός από τους μεγαλύτερους κόμβους στην Ευρώπη και την Λατινική Αμερική στα τέλη του Νοεμβρίου.
Παράλληλα βαθαίνουν οι διμερείς συνεργασίες μεταξύ των εταιριών μελών, καθώς υπογράφουν συμφωνίες χρήσης κοινών κωδικών (code-share) που έρχονται να συμπληρώσουν τις επεκτάσεις του δικτύου. Πρόσφατα παραδείγματα αποτελούν μεταξύ άλλων οι Air India και Air New Zealand, Air India και Avianca, Copa και TAP και EVA Air και Turkish Airlines.
Ζητούμενο η βελτίωση υπηρεσιών: Το παράδειγμα του Terminal 2 του Heathrow
Επιπλέον αυτής της οργανικής ανάπτυξης του δικτύου, η Συμμαχία συνεχίζει να παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς και θα εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία αύξησης του αριθμού των μελών της, εάν και όταν αυτές προκύψουν.
Ακριβώς επειδή η βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών βρίσκεται στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, οι εταιρείες μέλη αναζητούν διαρκώς κοινές πρωτοβουλίες για να προσφέρουν ακόμα καλύτερη εμπειρία στους επιβάτες – σε πολλές περιπτώσεις εισάγοντας αθόρυβα τεχνολογικές λύσεις που βελτιώνουν τις συναλλαγές ανάμεσα στους αερομεταφορείς.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίον τέτοιες αόρατες αλλαγές παράγουν ορατά αποτελέσματα για τους επιβάτες είναι το νέο βραβευμένο σπίτι της Star Alliance στο Terminal 2 του Heathrow στο Λονδίνο που έχει πια κλείσει τον πρώτο χρόνο της ζωής του.
Το Queen’s Terminal που εγκαινιάστηκε από την Α.Μ. την Βασίλισσα Ελισάβετ Β’, χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες και διαδικασίες που επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες να συνεργάζονται στην αίθουσα ελέγχου εισιτηρίων για να προσφέρουν αποτελεσματικές υπηρεσίες με υψηλό βαθμό αυτοματισμού. Οι αντιδράσεις των επιβατών για τον νέο τερματικό σταθμό ήταν εξαιρετικά θετικές.
Ο διάλογος μεταξύ αεροδρομίων είναι ουσιαστικής σημασίας για την βελτίωση των υπηρεσιών εδάφους. «Θα θέλαμε να ζητήσουμε από τα αεροδρόμια σε όλον τον κόσμο να συνεργαστούν μαζί μας από τα πολύ αρχικά στάδια, όταν ανακαινίζουν σταθμούς ή κατασκευάζουν νέες υποδομές. Όπως δείχνει η εμπειρία του Heathrow, θα αποκομίσουμε όλοι οφέλη», δηλώνει ο κ.Schwab.
Τα έργα είναι ήδη σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο του Σάο Πάολο – Γκουαρούλος και στο αεροδρόμιο του Τόκιο Ναρίτα. Και στις δύο περιπτώσεις, ο χώρος για τις αίθουσες ελέγχου εισιτηρίων είναι περιορισμένος και το πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί με διεύρυνση των υφιστάμενων υποδομών.
Μία ακόμα υπηρεσία που αναπτύσσεται αυτήν την περίοδο σε όλο το δίκτυο είναι το Gold Track Security – μία ειδική σειρά υψηλής ασφαλείας για τον έλεγχο εισιτηρίων που απευθύνεται σε επιβάτες της Πρώτης και της Διακεκριμένης Θέσης καθώς και σε κατόχους της Gold Card της Star Alliance. Η Συμμαχία διαθέτει ήδη το προϊόν αυτό σε πάνω από τα 25 μεγαλύτερα αεροδρόμια και θα το επεκτείνει σταδιακά κατά τη διάρκεια του έτους και στους περισσότερους κόμβους της Star Alliance.
Επίσης, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι προχώρησαν στην ανασκόπηση της επιτυχούς υλοποίησης διαφόρων νέων πληροφοριακών συστημάτων. Αυτά χρησιμοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες για να προσφέρουν πιο αξιόπιστες και ταχύτερες υπηρεσίες, διαθέτοντας καλύτερα συστήματα αναφοράς περιστατικών ώστε να πραγματοποιείται η διάγνωση σφαλμάτων και η διόρθωσή τους χωρίς καθυστερήσεις.
Η υποδομή των πληροφοριακών συστημάτων αποτελεί τη βάση των συστημάτων που απαιτούνται ώστε να μπορεί η Συμμαχία να προσφέρει στους πελάτες της την ποιότητα υπηρεσιών που παρέχει. Η υποδομή έχει σταδιακά επεκταθεί και στη διαχείριση διαφορετικών μορφών επιχειρηματικής λογικής ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα παρεμφερή έργα.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται το through check-in, το οποίο επιτρέπει στους επιβάτες να παραλάβουν τις κάρτες επιβίβασης για όλο τους το ταξίδι κατά τον πρώτο έλεγχο εισιτηρίων. Τον προηγούμενο χρόνο εγκαινιάστηκαν δύο συστήματα στον τομέα των προγραμμάτων τακτικών επιβατών.
Το ένα από αυτά επιτρέπει την ταχύτερη και αρτιότερη ανταλλαγή δεδομένων συχνών επιβατών, με στόχο να ελαχιστοποιηθεί στον μέγιστο βαθμό η διαδικασία διεκδίκησης μιλίων μετά από πτήση.
Το άλλο σύστημα διασφαλίζει την ταχύτερη επικοινωνία της αλλαγής επιπέδου για μέλη σε όλες τις εταιρείες της Συμμαχίας, δίνοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να απολαύσουν τα οφέλη Gold ακόμα και πριν την έκδοση της νέας κάρτας.
Ο κ. Schwab δήλωσε: «Η σύνδεση των δικτύων δεδομένων είναι εξίσου σημαντική με την προσφορά ιδανικών επιλογών πτήσεων στο πλαίσιο του προγράμματος πτήσεων του αερομεταφορέα μας. Η υποδομή των πληροφοριακών συστημάτων μας δίνει τη μοναδική δυνατότητα να παρέχουμε την απαραίτητη τεχνολογική υποστήριξη των πληροφοριακών συστημάτων που απαιτείται για την ταχεία εφαρμογή των νέων ωφελημάτων που διατίθενται στους επιβάτες της Star Alliance».
Ολοκληρώνοντας, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι επανέλαβαν ότι ενώ η προσθήκη νέων μελών στη Συμμαχία δεν είναι πλέον τόσο σημαντική όσο ήταν κάποια χρόνια πριν, το επιχειρηματικό μοντέλο της Συμμαχίας εξακολουθεί να προσφέρει πολλές ευκαιρίες να δημιουργηθεί επιπλέον αξία για την κάθε εταιρεία.
Κατά συνέπεια, η συμμετοχή στη Συμμαχία παραμένει σημαντικό και αναπόσπαστο τμήμα των επιμέρους επιχειρηματικών σχεδίων των μελών, και ο κάθε αερομεταφορέας είναι σε θέση να επιλέγει τα οφέλη που θέλει να αποκομίσει από τη συμμετοχή του σε αυτήν.
|