Forum
Concorde η ιστορια του - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Αεροπορικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Forum: Αεροσκάφη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=113)
+--- Thread: Concorde η ιστορια του (/showthread.php?tid=1706)



Concorde η ιστορια του - Konstantinos - 11-01-2011

Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τα δυο υπερηχητικά επιβατηγά αεροπλάνα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που έχει πραγματοποιήσει δρομολογημένες πτήσεις. Το Κονκόρντ πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ (2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.
Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη της Γαλλίας, ενώ 37 ημέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002(G-BSST) από το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.
Στις 26 Ιουλίου 2000 το Κονκόρντ της πτήσης Air France 4590 συνετρίβη στη Γαλλία, η μόνη απώλεια αεροσκάφους Κονκόρντ.
Η κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά τις 11/9, η συντριβή του Κονκόρντ της πτήσης 4590 και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης του γερασμένου Κονκόρντ οδήγησαν στην απόσυρση του. Το τελευταίο Κονκόρντ της Air France απογειώθηκε στις 30 Μαΐου 2003, ενώ η British Airways έκανε την τελευταία πτήση με τον τύπο αυτό στις 24 Οκτωβρίου 2003.

Πηγη πληροφοριων / Βικιπαιδεια.


RE: Κονκορντ η ιστορια του - panos81 - 12-01-2011

(11-01-2011, 07:46 PM)Konstantinos [Mercedes Benz]. Wrote: Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τα δυο υπερηχητικά επιβατηγά αεροπλάνα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που έχει πραγματοποιήσει δρομολογημένες πτήσεις.

Αυτό είναι λάθος. Το Tupolev TU-144 για ένα μικρό χρονικό διάστημα, 1,5 περίπου χρόνο από το 1976 έως το 1978, εκτελούσε προγραματισμένες πτήσεις για την Aeroflot αλλά με πιλότους της Tupolev, από την Μόσχα προς το Αλμάττυ (πρωτεύουσα του σημερινού Καζαχστάν). Οι πτήσεις διεκόπησαν το 1978 χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση.

Σήμερα όλα τα Concorde είναι διατηρημένα σε αεροπορικά μουσεία.

Από τα 7 της British Airways, τα τέσσερα παραμένουν στο Ηνωμένο Βασίλειο:
- ένα στο Λονδίνο (Heathrow) για να γίνει στατικό έκθεμα στο Terminal 5.
- ένα στο αεροπορικό πάρκο του αεροδρομίου του Manchester.
- ένα στο Bristol όπου κατασκευάστηκε
- ένα στην Γλασκώβη.

Δύο βρίσκονται στις Η.Π.Α., το ένα στην Νέα Υόρκη στο Intrepid Sea & Air Museum στο Δυτικό Manhattan, και το άλλο στο Μουσείο Πτήσης του Seattle.

Το 7ο βρίσκεται στο αεροδρόμιο των Barbados, τον δεύτερο προορισμό όπου εκτελούσε τακτικές πτήσεις.

Δεν θυμάμαι πού είναι όλα τα Concorde της Air France, πάντως ένα βρίσκεται στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι, ενώ άλλο ένα βρίσκεται στο αεροπορικό μουσείο του Sinheim στην Γερμανία, τοποθετημένο (ειρωνία;...) δίπλα σε ένα TU-144.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την σκηνή στις 30 Νοεμβρίου 2003 όταν έγινε η τελευταία απογείωση Concorde από το Heathrow προς την Αμερική (δεν θυμάμαι τώρα ποιο από τα τρία που βρίσκονται εκεί τώρα ήταν αυτό). Χιλιάδες κόσμου είχαν συγκεντρωθεί γύρω από το Heathrow να απαθανατίσουν την ιστορική αυτή στιγμή, και πολλοί έκλαιγαν. Όπως δεν θα ξεχάσω την δήλωση του αρχιπιλότου του στόλου των Concorde, Mike Bannister: "Για πρώτη φορά στην ιστορία της τεχνολογίας κάνουμε πισογύρισμα. Σε μερικά χρόνια θα λέμε στα εγγόνια μας ότι σταυρώναμε τον Ατλαντικό σε 3 ώρες και δεν θα μας πιστεύουν".

Οι πιο αισιόδοξοι λένε ότι το Concorde ήρθε από το μέλλον, και αφού το μέλλον είναι μπροστά μας εκεί θα το ξαναβρούμε. Δεν αποκλείεται μια μέρα να ξαναδούμε υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη, βεβαίως όμως θα έχουν αρκετές διαφορές από το Concorde. Σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα (200-250 επιβάτες) και βεβαίως σαφώς μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, εκπομπή ρύπων και θορύβου. Πάντως δύσκολα θα ξαναδούμε υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο πριν το 2020.




RE: Κονκορντ η ιστορια του - Konstantinos - 26-01-2011

Σ'ευχαριστω για τις επιπλεον πληροφοριες.


RE: Concorde η ιστορια του - Paul - 11-06-2017

http://www.youtube.com/watch?v=IaN2_bSj-bM

Ένα βίντεο που βρήκα που είναι το αποχαιρετιστήριο της British στο Concorde κατά την συνταξιοδοτησή του.