Forum
[metaforespress.gr] Πράσινο φως για ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (/forum-89-%CE%95%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%9B%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%AE-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1)
+--- Forum: Σιδηροδρομικά Θέματα (/forum-124-%CE%A3%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%98%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1)
+--- Thread: [metaforespress.gr] Πράσινο φως για ΤΡΑΙΝΟΣΕ (/thread-12144-metaforespress-gr-%CE%A0%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3%CE%95)



[metaforespress.gr] Πράσινο φως για ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ignatios - 09-09-2017 01:50 AM

Ξεπεράστηκε το τελευταίο εμπόδιο για την μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 45 εκατ., στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane.

Του Φώτη Φωτεινού

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως», εγκρίνοντας τις τροποποιήσεις για τις συμβάσεις των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες αποτιμήθηκαν έως 49 εκατ. ετησίως.

Η υπογραφή της οικονομικής συμφωνίας για τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει, εάν συνδυαστεί με την ελληνοϊταλική συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στις 14 Σεπτεμβρίου στην Κέρκυρα, με την συμμετοχή του Έλληνα και Ιταλού πρωθυπουργού.

Τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με κέρδη 3,6 εκατ. και απαλλαγμένη από την έρευνα της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις μεταβιβάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FS.

Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία, τα τελευταία χρόνια έχει εξυγιανθεί οικονομικά, παρόλα ταύτα τα μεγέθη της παραμένουν σχετικά «μικρά», εάν αναλογιστεί κανείς ότι διαθέτει – ουσιαστικά – το μονοπώλιο στις εγχώριες επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Στον αντίποδα, η εταιρεία “πληρώνει” τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων.

Η ακτινογραφία των εσόδων

Τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους επιβάτες (συμπεριλαμβάνεται ο Προαστιακός και τα λεωφορεία) ανήλθαν πέρσι στα 48,5 εκατ., έναντι 12,3 εκατ. των εμπορευμάτων.

Εάν στα 48,5 εκατ. των εσόδων από τους επιβάτες, προστεθούν και τα 40 εκατ. των άγονων γραμμών, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η εστίαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στις επιβατικές και όχι στις εμπορευματικές μεταφορές.

Μάλιστα, τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών εμφανίζονται μειωμένα το 2016, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα έσοδα του 2015, λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ από 13% σε 24% (την μεταβολή αυτή, την επιβαρύνθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σύνολό της – η απώλεια των εσόδων εκτιμάται στο ποσό των 5 εκατ. περίπου).

Αντίστοιχα, τα έσοδα εμπορευμάτων εμφανίζονται μειωμένα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2015, λόγω της κατάληψης της σιδηροδρομικής γραμμής στον σταθμό της Ειδομένης από οικονομικούς μετανάστες. Η εταιρεία σχημάτισε πρόβλεψη περί τα 4,5 εκατ., ζητώντας αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο.

Συνοπτικά, ο κύκλος εργασιών, κατά την χρήση του 2016, ανήλθε σε 60,8 εκατ. (χωρίς την αποζημίωση των άγονων γραμμών), έναντι 68,7 εκατ. την αντίστοιχη χρήση του 2015, παρουσιάζοντας μείωση 11,51%.

Εάν σε αυτά προστεθούν τα 40 εκατ. των άγονων γραμμών, τότε τα έσοδα του 2016 έφτασαν τα 118 εκατ., έναντι 125,2 εκατ. το 2015.

Η ακτινογραφία των εξόδων

Τα κυριότερα έξοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2016, ήταν τα έξοδα προσωπικού (μόλις στα 25 εκατ., σε σύνολο κύκλου εργασιών 118 εκατ.), η συντήρηση τροχαίου υλικού (23,2 εκατ.), τα καύσιμα (15 εκατ.) και τα τέλη χρήσης δικτύου (14,3 εκατ.).